• Anonym

Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...

Hej, skriver anonymt då detta är lite pinsamt och jag vill inte att hyresvärden ska kunna läsa osv
    bor i lägenhet

jag VET mycket väl att man inte ska spola ner annat än toalettpapper i toalettstolen

ändå KAN jag inte låta bli att även spola ner hushållspapper, tops och ibland även kvitton / vanliga bitar av skrivpapper osv

inget annat!!!

detta har pågått i många år, vet inte varför jag gör det, "bara blir så"

i övrigt är jag en skötsam person ; )

är jag ensam?

vad är det värsta som kan hända om man fortsätter?

det har ju inte hänt nåt på över 5 år!

kan det bli stopp i ledningarna? så att dem spårar att det är från min toalett?

får man betala dyrt då?

hur mycket??

• Svar på tråden Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...
  • Anonym

Jag spolar ner toapapper, hushållspapper, tops, bindor, tamponger . Bor i villa och vi har inte fått stopp... Än i alla fallTungan ute

• Anonym

Ja det kan bli stopp och oftast blir det ju stopp precis i toaletten alltså inte lånt in i rören så då är det ju inte så svårt att lista ut vem det är. Blir det stopp kan man ibland få bort det med en sugkopp annars får rörmokaren komma och är det en hyreslägenhet brukar ju värden stå för den kostnaden och då slipper du undan med en tillsägning annars får du betala rörmokaren. Skaffa en sophink på toaletten och kasta det där istället för i toaletten.

• Anonym

hushållspapper förstår jag inte varför man inte skulle kunna spola ner, det är ju typ samma som toapapper fast större ark. Jag spolar aldrig ner nåt annat än papper förutom bomull ibland när jag tagit bort nagellack för att min sambo är jättekänslig för starka dofter. Har testat att lägga i en liten plastpåse och knyta och lägga i papperskorgen men det luktar jättestarkt ändå och har inget sopnedkast så tar den lätta vägen fast att jag får dåligt samvete varje gång =(

• Lena
    Anonym skrev 2011-06-03 17:41:37 följande:
    hushållspapper förstår jag inte varför man inte skulle kunna spola ner, det är ju typ samma som toapapper fast större ark. Jag spolar aldrig ner nåt annat än papper förutom bomull ibland när jag tagit bort nagellack för att min sambo är jättekänslig för starka dofter. Har testat att lägga i en liten plastpåse och knyta och lägga i papperskorgen men det luktar jättestarkt ändå och har inget sopnedkast så tar den lätta vägen fast att jag får dåligt samvete varje gång =(
    hushållspapper har längre fibrer så de håller samman istället för att smulas sönder av vatten.
  • Anonym
    Lena skrev 2011-06-03 17:45:48 följande:
    hushållspapper har längre fibrer så de håller samman istället för att smulas sönder av vatten.
    jaha, det visste jag inte =) tack =) spolar inte ned det ofta alls men det händer.
  • Anonym

toapapper, tamponger, bomull och ibland tvättlappar... Ja gamla matrester åker också ner...

Försöker dock fånga upp tampongen och lägga i papper i papperskorgen, men ibland åker den med...

• Anonym

När vi var hemma hos svärmor för några veckor sedan insåg jag att hn slängde kaffesump med filter i toaletten. Kan det hända något då? Jag blev så paff så jag bara stog och tittade i flera minuter på henne. 

• Lena
    Anonym skrev 2011-06-03 17:52:45 följande:
    När vi var hemma hos svärmor för några veckor sedan insåg jag att hn slängde kaffesump med filter i toaletten. Kan det hända något då? Jag blev så paff så jag bara stog och tittade i flera minuter på henne. 
    det kan bli stopp med det dödar iaf inte i reningsverkt och risken för sopp är liten
  • Anonym
    Lena skrev 2011-06-03 17:53:53 följande:
    det kan bli stopp med det dödar iaf inte i reningsverkt och risken för sopp är liten
    Tack! Då fortsätter jag släktsämjan och är tyst! Jag tror inte de dricker kaffe jätteofta heller. Jag har för mig att svärfar föredrar snabbkaffe Kräks
  • Anonym

Jag spolar ner toapapper, pads, tops och tamponger (tamponger spolar jag inte ner om jag är hemma hos någon i hus OM det finns soptunna på toaletten. Då hus har känsligare rör) Hushållspappar och servetter har jag spolat ner någon gång när man har fått slut på toapappar. Men annars kan jag inte förstå varför man spolar ner något som inte "hör hemma" på toaletten. Står jag i köket och ska diska går jag inte in på toan och solar ner matrester :P

Svar på tråden Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...