• Anonym

Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...

Hej, skriver anonymt då detta är lite pinsamt och jag vill inte att hyresvärden ska kunna läsa osv
    bor i lägenhet

jag VET mycket väl att man inte ska spola ner annat än toalettpapper i toalettstolen

ändå KAN jag inte låta bli att även spola ner hushållspapper, tops och ibland även kvitton / vanliga bitar av skrivpapper osv

inget annat!!!

detta har pågått i många år, vet inte varför jag gör det, "bara blir så"

i övrigt är jag en skötsam person ; )

är jag ensam?

vad är det värsta som kan hända om man fortsätter?

det har ju inte hänt nåt på över 5 år!

kan det bli stopp i ledningarna? så att dem spårar att det är från min toalett?

får man betala dyrt då?

hur mycket??

• Svar på tråden Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...
  • Laura03

Nä! Det blir jag och toaborsten som gör det. Han är äckelmagad och det är ju det ett bevis på

• Anonym

varför inte spola mellan korvarna då?

• festia
    Laura03 skrev 2011-06-04 02:50:02 följande:
    Nä! Det blir jag och toaborsten som gör det. Han är äckelmagad och det är ju det ett bevis på
    Kräks HAN är äckelmagad? Men tycker att du ska ta reda på hans skit?

Jag blir äcklad och jävligt irriterad på folk som lämnar skitränder i toan efter sig, men det där tar priset!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-04 00:56:17 följande:
    jag fattar inte, vad är skälet att spola ner bindor och tamponger när man VET att det inte ska göras? Finns det ingen papperskorg i närheten? Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att folk spolat ner BINDOR, de är ju stora...
    Stora? Normal storlek är väl 1 mm tjock och går att vika ihop till ingenting? Lätt hänt att spola ned betydligt större mängder toapapper än så utan att nåt händer. Att det är dåligt i reningsverket är en annan fråga.
  • Anonym (..)

Det är så onödigt att spola ner tops i toaletten när det gör det så mycket svårare för vattenreningsverken. Det kostar samhället en massa pengar. Sluta spola ner sånt.

• Laura03

Tragikomedi.

Visst gör det men sanningen är inte alltid trevlig. Och jag använder bara toaborsten, inga armar ner eller så. Haha.... Men hellre det än en massa annan skit som man läser om här på FL.

• Anonym

Min make jobbar med att bla spola hus/lägenheter där det blirvit stopp av olika anledningar.... Ofta får de upp bindor, tamponger, tops osv, dessa ska alltså inte spolas ner i toan! Jag gjorde det innan men vet bättre nu

• Gurkan

Vi har egen avloppsbrunn och ett hus från 40-talet med lite halvtaskiga rör så här används bara lite tunnare rivigt papper för det löser upp sig bättre och det plus kiss och bajs är det är det enda som spolas ner. Det händer att vi får stopp ändå men vi äger en specialslang som går att koppla till högtryckstvätten så vi kan spola våra egna rör om det skulle bli totalt stopp.

• Anonym

Jobbar inom industrin med övervakning och en gång hade vi en läcka på ett rör i källaaren. Jag och en kollega försökte tät läckan så gott det gick men blev något nerblötta i processen. Vi hade vanliga kläder. Tyckte det luktade lite konstigt så vi beslöt oss förr att följa röret, se var det gick. Finns ju vanligt vatten i våra rör och olika grader av desitilerat vatten och även vatten med kemikalier i som är relativt ofarligt. Det visade sig dock vara bajsröret. När jag kom hem satte jag mina kläder i tvättmaskinen på väg in i duschen...

• Anonym

Förr så stod det på tampongpaketet att man kan spola ner dom. Det var inte mer än 3år sen dom tog bort det från förpackningen. Nu går det av vana. Sen spolar jag ner tops och pads. Men bindor skulle jag aldrig spola ner! Har tappat ner en binda en gång. Dom går ju inte att spola ner.

När jag läser vad alla skriver här får jag värsta klumpen i magen. Usch man kanske inte ska spola ner annat än toapapper.

Stackars den som måste rengöra efter oss alla sen :/

• Ruggugglan

Spolar inte ner annat än toalettpapper (och bajs och kiss förstås). Enbart för att jag vet hur mkt extra arbete det blir för reningsverken.

Och som svar på om det kan spåras till dig är det säkert rätt svårt om det inte är i just era rör som skiten sitter i. Folk har blivit vräkta när de spolat ner tex. kattsand som blir som betongklumpar i rören.

Svar på tråden Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...