• Anonym

Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...

Hej, skriver anonymt då detta är lite pinsamt och jag vill inte att hyresvärden ska kunna läsa osv
    bor i lägenhet

jag VET mycket väl att man inte ska spola ner annat än toalettpapper i toalettstolen

ändå KAN jag inte låta bli att även spola ner hushållspapper, tops och ibland även kvitton / vanliga bitar av skrivpapper osv

inget annat!!!

detta har pågått i många år, vet inte varför jag gör det, "bara blir så"

i övrigt är jag en skötsam person ; )

är jag ensam?

vad är det värsta som kan hända om man fortsätter?

det har ju inte hänt nåt på över 5 år!

kan det bli stopp i ledningarna? så att dem spårar att det är från min toalett?

får man betala dyrt då?

hur mycket??

• Svar på tråden Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...
  • Anonym (WhoKnows)

Kiss, bajs, mens, toapapper, tvättlappar, matrester. Inga bindor eller tops eller annat. 

Fick stopp 1 gång av toapapper, fick ta bort hela toan och gräva ur... Kräks

• Anonym

jag förstår inte riktigt, hur lycka man ens spola ner en binda? :O

• SysterYster03

Anonym #12: Man slänger ner den och trycker på spolknappen, och visps så är bindan bortspolad...

• Anonym
    SysterYster03 skrev 2011-06-04 00:04:18 följande:
    Anonym #12: Man slänger ner den och trycker på spolknappen, och visps så är bindan bortspolad...
    det funkar då inte i min toalett, jag har faktiskt provat en gång då jag tappade bindan i toaletten :)
  • Anonym

Jag har alltid slängt i toan och jag har nog bott på runt 20 ställen, villor och lägenheter. Visserligen aldrig något äldre än 50-tal. Det har aldrig någonsin hänt nåt! Visst, slänger man toan full kommer det inte att spolas ned, men det gäller även toapapper.

• vindvissla

Var tror ni att bindorna tar vägen?

Jag praoade på vattenverket när jag var 15 och en av uppgifterna vi hade var att åka runt till olika kloakställetn och kontrollera så att allt stod rätt till. Där såg jag hur mycket skit som spolades ner och min handledare förkladade hur mycket extra jobb det var för dem att ha plastsaker mm i kloaksystemet.

Jag har även bott i ett hus där det blev stopp efter en nyårsfest, någon hade spolat ner en binda. Ett rör sprack nere i källaren och när vi kom ner stod det en halvmeter bajsvatten där nere. Vattenverket fick komma och spola utifran gatan och in genom våra rör för att få loss det som satt fast. Ingen vacker syn, men häcken blev jävligt välgödslad.

Alltså spolar jag ner kiss bajs, papper och moppvatten.  

• Anonym

jag fattar inte, vad är skälet att spola ner bindor och tamponger när man VET att det inte ska göras? Finns det ingen papperskorg i närheten? Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att folk spolat ner BINDOR, de är ju stora...

• Laura03

Vi får alltid stopp i toan när maken har bajat!
    Då får vi trycka ner det med toaborsten. Sedan har vi köpt en lång stålvajer som man rensar avloppen med.

• Anonym (kattägaren)

Det har hänt att jag spolat ner hushållspapper, tamponger (det gör jag oftast eftersom jag tycker det är så äckligt med blodiga tamponger i papperskorgen), bindor, tops, sådant som sopats upp med sopborsten och KATTSAND. Ja, jag erkänner. Det har hänt att jag inte orkat gå de sammanlagda fem minuterna det tar att gå till soptunnan här i närheten så då har jag hällt ner kattsand i toaletten och spolat. Som tur är ingen klumpbildande kattsand i alla fall. Det har blivit lite stopp någon gång, men det har varit lätt att åtgärda. Inga större katastrofer.

Ja, akvariesand har nog hamnat i toaletten också när jag tömt akvariet på vatten och lite småsten kommit med i smutsvattnet.

• festia
    Laura03 skrev 2011-06-04 02:17:37 följande:
    Vi får alltid stopp i toan när maken har bajat!
    Då får vi trycka ner det med toaborsten. Sedan har vi köpt en lång stålvajer som man rensar avloppen med.
    "Vi"? Menar du att han inte trycker ner sitt eget bajs?
Svar på tråden Spolar INTE bara ner wc-papper i toalettstolen...