Lady Bird skrev 2011-06-04 16:45:32 följande:
Det var hemskt! Han hade ju inte ens med saken att göra, det var bara för att jag skulle skämmas ännu mer. Stackars dig. Får jag fråga hur gammal du är? (Jag är 40.)
Jag är 24, fyller 25 om bara en månad.
Var ju samma med min pappa, oftast om jag och mamma kom i luven på varandra så bara suckade han och ville inte lägga sig i fören det var nödvändigt, men när det komm till den fysiska bestraffningen så klarade han väll helt enkelt inte att stå emot min mamma utan gjorde som hon sa. Jag fick dock inte smisk utan han hade för vana att dra i håret (hårt!). Hade mamma inte tillgång till min far eller de gånger han stod emot hennes påtryckningar var en annan favorit i bestraffningen att göra så att jag blev tvunget att skämma ut mig inför mina vänner. Mins tex en gång då jag skulle på bio med min bästa vän på kvällen, jag hade missat under en kort stund att passa vår valp och hunden hade gnagt lite längst ned på en kökslucka. När min mamma upptäckte det blev hon skogstokig. Jag fick ringa min vän och säga att det inte blev nån bio pga det. Sen fick jag ringa på nytt och säga att det blev av, ringa och säga att nej det blev inte av, typ 3 ggr. Till sist grät jag ju och ville inte på bio längre för det hade blivit helt förstört, då fick jag ordern att ringa igen och säga att bion skulle bli av och därefter tvingades jag åka och se filmen... :/ Nä, jag HATAR all form av bestraffning som går ut på att förudmjuka barnet och använder mig aldrig av det på vår stora dotter, hur besvärlig hon än är.