Trodde min hunds mage skulle spricka!!
Kan en valp på åtta månader äta ihjäl sig? Har sen en tid världens goaste golden valp! Han älskar mat och äter exakt allt! Han länsar skålen på några minuter. Sen går han runt och gnyr och vill ha mera. Igår kväll hade vi kalas. Vi satt ute och hade två tårtor inne. Jag ställde dem på bänken för att gå ut med andra saker. Ludde var då utomhus. Men hur än det var så lyckades han smita in! Och rusat in i köket och när jag ska hämta tårtorna finner jag honom sittandes på golvet i en hög av tårtrester...! Han hade lyckats få ner dem på något vis fråga mig inte hur! Och helt enkelt gluffsat i sig hela alltet! Till saken hör att han hade fått mat rätt nyligen så han borde ha varit mätt! Han hann äta nästan all tårtan också! Efteråt la han sig på sin bädd och var allmänt jätte slö. Efter att gästerna gått hem och jag satt mig i soffan kom han och la sig nedanför mig. Jag klappade honom såklart och sen la jag mig på golvet med honom. Kände då på hans mage och den var verkligen stenhård!! Dessutom mullrade det som tusan. Då jag masserade honom gnydde han lite. Tänkte att snart spricker han ju!! Gav honom vatten och sen tog jag ut honom i skogen! Men dock utan resultat. Men i morse vid fyra tiden kom han så in till mitt sovrum och gnydde och ville ut. Jag drog på mig kläder och gick iväg ut! Och jösses sånt lass han fick ur sig!! Lillvovvsen min måste ha varit smockfull! Nu till min fråga är det nån här som vet om en hundvalp kan äta ihjäl sig? Och hur stora mängder tål de egentligen? Är det normalt att de äter tills de är proppfylld i magen??