• Här och nu

Vad upplever du att folk inte VILL lära sig om funktionsnedsättning?

Inspirerad från andra trådar. Det en del inte VILL lära sig är enligt min erfarenhet bla. att barn inte kan bara för att de vill, att metoder som verkar grymma mot vanliga barn kan hjälpa annorlunda barn mycket, att det för vissa barn inte hjälper ett dugg med fostran mot vissa beteenden mm. Ös på från era egna slasktrattar!

• Svar på tråden Vad upplever du att folk inte VILL lära sig om funktionsnedsättning?
  • Litet My
    Pepparfrun skrev 2011-06-10 18:27:30 följande:
    Jag skriver inga ot-inlägg. Jag förklarar för dig att man inte behöver veta allt om alla människor man träffar på. Varför ska man behöva veta varför ungen i affären vrålar? Kommer ljudet försvinna då?
    Tycker fortfarande inte att dina inlägg tillför trådens syfte något alls.
  • Här och nu

En del för att inte säga många som inte vill lära sig, menar att de inte har behov av det, men är ändå de som skriker mest om att personer med osynliga f-nedsättningar är hemska.

• Pepparfrun

Men varför ska man lägga sig i vad andra gör, så länge de inte skadar någon?

• Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-06-10 18:42:05 följande:
    Men varför ska man lägga sig i vad andra gör, så länge de inte skadar någon?
    Förklara närmare!
  • Kimona
    Här och nu skrev 2011-06-10 18:41:53 följande:

En del för att inte säga många som inte vill lära sig, menar att de inte har behov av det, men är ändå de som skriker mest om att personer med osynliga f-nedsättningar är hemska.

Men snälla ts, det ligger alltid en anledning bakom att någon tycker vissa saker. Du begär ofta att man ska lära sig och lyssna på dig, men du gör inte detsamma mot andra
  • Pepparfrun
    Här och nu skrev 2011-06-10 18:42:47 följande:
    Förklara närmare!
    Jag lägger mig inte i vad follk gör på stan, så länge det inte skadar mig eller någon annan. Jag har inget behov av att veta allt vad folk har och inte har, jag kommer aldrig se dem igen ändå så.

Finns det någon i närmaste kretsen, visst, då kan det vara bra att sätta sig in i varför personen agerar som den gör. Men ute på stan? Nej.
  • Här och nu
    Kimona skrev 2011-06-10 18:46:18 följande:
    Men snälla ts, det ligger alltid en anledning bakom att någon tycker vissa saker. Du begär ofta att man ska lära sig och lyssna på dig, men du gör inte detsamma mot andra
    Går ju inte att TYCKA om nåt är en faktagrej. Är det otrevliga inlägg svarar jag inte.
  • Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-06-10 18:57:16 följande:
    Jag lägger mig inte i vad follk gör på stan, så länge det inte skadar mig eller någon annan. Jag har inget behov av att veta allt vad folk har och inte har, jag kommer aldrig se dem igen ändå så.

Finns det någon i närmaste kretsen, visst, då kan det vara bra att sätta sig in i varför personen agerar som den gör. Men ute på stan? Nej.
    Du verkar ju tro att det enda folk med f-nedsättning gör är att skrika. Då behövs kunskap.
  • mclo

jag önskar att vänner skulle förstå att det krävs planering om man ska göra något.

Att det oftast är ett heltidsjobb när man har barn med funktionsnedsättning, då det är väldigt många läkarbesök mm.

• Kimona
    Här och nu skrev 2011-06-10 19:01:21 följande:
    Går ju inte att TYCKA om nåt är en faktagrej. Är det otrevliga inlägg svarar jag inte.
    Det kan hända att du inte svarar på otrevliga inlägg, men om du vill att man ska förstå och veta saker om människor med funktionsnedsättning kanske du ska vara öppen för att de, precis som alla andra människor, kan få någon att må dåligt på ett eller annat sätt.

Jag tycker absolut inte att funktionsnedsatta är hemska, men samtidigt vill jag att andra ska förstå att det är jobbigt för mig att behöva vara nära någon med en synbar utvecklingsstörning, då det drar upp gamla hemska minnen.

Alla människor är lika värda enligt mig och alla människor ska respekteras och det gäller normalstörd mot utvecklingsstörd och tvärtom.
Svar på tråden Vad upplever du att folk inte VILL lära sig om funktionsnedsättning?