Inlägg från: Anonym (Killen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Killen)

    Hur långt är jag ifrån DIN drömkropp?

    Då snackar vi om du är tjej, om du såg mig på stranden (eller vad som helst) att du ska tänka "Wow, vilken perfekt kropp!" Vad jag behöver förbättra för att få dig att tänka så.

    Så jag vill gärna ha synpunkter, vad du tycker jag ska förbättra för att den ska se ut som en killes drömkropp. Killar kan också ge synpunkter, självklart. Självklart finns det vissa som säkert föredrar en mullig kille eller spinkig för att det ska va drömkroppen, men isf - säg det. :)

    Och ja, mitt mål med träningen är att få en "generell" drömkropp, dvs de flesta ska tycka "damn, vilken kropp" t.ex som förr i tiden med Brad Pitt, då alla snackade om hans kropp. Hoppas ingen tycker jag är allt för mesig, men man måste ha något mål... :)

    Mage och bröst:
    img811.imageshack.us/img811/2592/img1788l.jpg
    Mer fokus på mage:
    img717.imageshack.us/img717/5091/img1786s.jpg
    Sidbild på mage, armar och bröst:
    img852.imageshack.us/img852/7009/unledgpn.png
    Rygg, gammal bild. Lite bättre nu.
    img3.imageshack.us/img3/1765/img1645j.jpg

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 22:48
    benbild:
    img155.imageshack.us/img155/328/72208608.png

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-09 19:02
    Avslappnade bilden...

    imageshack.us/photo/my-images/840/img1852y.jpg/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 22:34
    UPDATE!!

    Haha, kul att vissa fortfarande har svarat!
    Jag finns fortfarande kvar och tränar fortfarande.. lite har hänt, lagt på mig lite fett och försöker frenetiskt lägga på mig mer fett faktiskt, men är ganska svårt trots att jag äter mycket...

    Här är iaf lite updates:
    Rygg
    img443.imageshack.us/img443/1530/img3111dic.jpg

    Ben:
    img685.imageshack.us/img685/9714/img3092w.jpg

    Bröst&mage spänd:
    img824.imageshack.us/img824/781/59774895.png

    Bröst&Mage avslappnad:
    img828.imageshack.us/img828/7916/unled2mx.png

  • Svar på tråden Hur långt är jag ifrån DIN drömkropp?
  • Anonym (Killen)
    Anonym skrev 2011-06-08 19:13:58 följande:
    Grymt snygg:)  Önskar bara du hade lite bättre hållning... Du ser ut att dra ihop överkroppen emellanåt.
    Hmm, definera hur du menar med hållning? Ofta när man spänner sig så brukar det ju inte se allt för naturligt ut.. ;) Menar du att jag "säckar ihop" med ryggen? Får köra mindre mage och mer ländrygg isf!

    Och sen brukar oftast en kropp se bäst ut ospänd (om man har lagom mängd muskler) det är det jag tränar för - att få den perfekta kroppen i avslappnat läge. T.ex när man går på stranden, man ser lite magrutor även fast man inte spänner sig, perfekta avslappnade bröst.. Och lagom stora och väldefinerade armar. Tyvär har jag ingen beachbild - där jag antagligen hade sett som bäst ut.

    @ Er andra, tack så mycket för er positiva kritik. Och nej, jag planerar INTE att bli större. Har gått ner 4kg rent fett de senaste 6 veckorna. Nu ska jag satsa på att bara hålla formen, och förlora lite fett på sidna av magen, men sen får det duga.. Kanske extra prioritera på någon extra muskelgrupp.

    Men om ni har någon synpunkt på någon specifik muskelgrupp som ska bli större/mindre - säg det, så jag vet ungefär hur jag ska ha för att de flesta ska tänka "WOW!" och inte bara - "snygg kropp"

    Förövrigt är styrketräning fruktansvärt inriktad på teknik, allt handlar om teknik och rätt utförande. De flesta andra sporter handlar väldigt mycket om talang... :)
  • Anonym (Killen)
    MattiasFru skrev 2011-06-08 19:27:20 följande:
    Alltså du har ju väldigt schysst kropp! Däremot så skulle jag aldrig dejta någon som såg ut som du, tänk vilka komplex man skulle ha för att jag är otränad och har lite överblivet fett här och där. När du har sån perfekt kropp så skulle man ju känna sig asfet i jämförelse tyvärr, eller jag skulle iallafall
    Personligen är jag inte speciellt petig med min flickväns kropp. Jag föredrar faktiskt en lagom mänd med kurvor, fint med breda höfter och stora ben, ser väldigt kvinnligt ut. Och lite hull på magen skadar inte heller. Men visst, om någon klagade över sin kropp - och inte tog tag i det. Då hade jag känt att hon saknade disciplin helt. Och stört mig varje gång hon hetsåt en massa mat - och sedan klagar, usch, det hade varit störande. Hade nog till slut utbristit i "Men snälla nån, du får ha din kropp hur du vill. Men just nu är det DU som klagar över din kropp, varför tar du då inte tag i det bara? Så du kan må bra över dig själv!"
  • Anonym (Killen)
    nobilis skrev 2011-06-08 19:35:46 följande:
    Jag ska svara helt ärligt. För mig är du 100% ifrån drömkroppen. Bild två uppifrån är i mina ögon direkt avtändande.
    Jag föredrar personliga kroppar, lite muskler, lite kärlekshandtag, lite skavanker, en hel del hår på bröst, mage o raggarsträngen. Lite ärr, lite fräknar.
    Tycker du fokuserat för mycket på överkroppen, bröst, armar , axlar och glömt benen o rumpan. Men det kanske bara är bilderna som inte visar nederdelen.
    img155.imageshack.us/img155/328/72208608.png

    Benbild. Förövrigt tar jag cirka 140kg i knäböj på 77kg vilket är relativt mycket, så nej, jag prioriterar inte bara överkropp :) Men jag förstår dig. Och som sagt, trådens syfte är inte att alla ska gilla min kropp. Utan att jag vill bara ha "generellt" en drömkropp. Men låta säg att runt 70-80% på forumet skulle tycka att jag hade drömkroppen, då hade ju generellt folk tyckt det, med en avvikelse på 20-30% vilket är helt okej. 

    Sen så om jag skulle gå på stranden skulle jag ju inte se ut sådär, då har man avslappnad mage och det syns lite fååå magrutor men inte sådär kraftigt.

    Tack för ditt svar! :)
  • Anonym (Killen)

    Exuperia, jag ska studera till Ekonom. Och eftersom jag redan har en vältränad kropp - och inte planerar att bygga mer muskler. Då är enda jag behöver för att uppehålla kroppen cirka 2 träningspass i veckan och en sund kost. Kan alltid köra ett pass på vardagen och ett under helgen. Blir inte speciellt svårt att uppehålla!

    Visst, i teorin är det enkelt. Blir självklart svårare med barn och så vidare, men det går alltid ta med barnet till gymmet och hålla koll på dom, om man måste. Men tror de flesta skulle låta mig dra ner 2 gånger i veckan och att de har hand om barnen då. Gäller bara att planera. Ett helkropps-pass tar kanske 1.5 timme, dvs 3 timmar i veckan. Det vet jag att det klarar de flesta av!

  • Anonym (Killen)
    Hoppsaan skrev 2011-06-08 20:23:27 följande:
    Jag blir väldigt nyfiken på vem som döljer sig bakom bilderna. Min fördomsprofil ser ut såhär:

    *Ålder: 25-28 år.
    *Utbildning: gymnasial, men dock med funderingar på att "gå vidare" utbildningsmässigt
    *Karriärmål: hyffsat med pengar, "creddigt" jobb
    *Intressen: träning, krogliv
    *personlighet: trevlig prick, okomplicerad att umgås med

    Helt OT detta, men :)
    Haha, stämmer in fruktansvärt bra, förutom åldern och lite arbete. Där går jag mest efter sånt jag kan tänka mig att trivas med.. :)

    *Ålder: 21
    *Utbildning: gymnasial, men dock med funderingar på att "gå vidare" utbildningsmässigt
    *Karriärmål: Ett varierande och intressant jobb, gärna med karrirärsval (att jag kan klättra) Ekonom är det brist på just nu, och jag gillar matematik. När jag läste matematik gillade jag problemlösningarna som hade med ekonomi att göra, sedan stora karriärmöjligheter. Därav fick ekonom bli första val, andra val är: Polis (sjukt intressant jobb, och man känner att man gör en insats.) Sjukgymnast och Samhällsplanerarprogrammet.
    *Intressen: träning, krogliv, film&serier
    *personlighet: trevlig prick, okomplicerad att umgås med. dock är jag ganska analyserande och tänker mycket.

    Just nu jobbar jag på en betongfabrik, kommer jobba där fram tills jag börjar studera (efter sommaren). Haft ett +2 år förhållande, som tog slut för cirka 6 månader sen. Sen dess har det vart mycket uteliv.
  • Anonym (Killen)
    Anonym skrev 2011-06-08 20:32:17 följande:
    Du är fin men lite för mycket arm och axelmuskler för min smak. Och så vill jag ha kroppshår! Du är rakad, va?
    Yes, jag är rakad på bröstet. Tycker det ser snyggare ut. Då jag personligen tycker brösthår är otroligt fult. I övrigt rakar jag enbart (där nere). Och till dig som tror jag är kort - jag är 184cm lång, över medel iaf. Ser kanske så ut på bilder.

    Och du som tror jag har ointressant personlighet, om man är ung och behov av att se bra ut - är man då ointressant? Snarare ytlig, även fast jag inte är det. Då jag inte är ytlig när det kommer till motsatta könet, då ska de ha en bra personlighet för att jag ens ska fundera på att ge dom en chans. Är snarare fixerad vid min kropp, och vill förbättra den.
  • Anonym (Killen)
    Hoppsaan skrev 2011-06-08 20:46:11 följande:
    Fast ärligt talat...alla är vi till mans lite ytliga, eller? Och är man 21 år tycker jag att man är lite "förlåten" i det sammanhanget. När jag var 21 var det också för mig hyffsad viktigt med en snygg look, detta trots att jag nu är en högutbildad smart brud ;). Tror nog att man kan ha funderingar om både "högt och lågt", djupa filosofiska tankar osv även om man impa på brudar på stranden med sin kropp. Lite sorgligt blir det ju dock om kroppsfixeringen inte lämnar en med åren, eller om den förvärras och övergår i sjukligt tränande etc.
    Precis. Förövrigt tränar jag ENBART pga att jag verkligen trivs med det, det får mig att må bra. Jag mår verkligen toppen efter ett hårt träningspass. Man känner sig sund, frisk och snygg på samma gång. Och sedan har jag fruktansvärt mycket energi, som sagt, jag jobbar på en betongfabrik och det är fruktansvärt fysiskt. Jag sliter i 8 timmar, jobbar in en halvtimme rast för att få gå hem 30 minuter tidigare. Sedan efter det kör jag ett hårt träningspass och ändå har jag massvis med energi kvar. Det är ett bra sätt att fördriva tiden. Sure, det är kanske illa att lägga ut bilder och fråga vad ni tycker. Men jaja, jag är 21 år och fixerad vid att få en snygg kropp.
  • Anonym (Killen)

    Här är en re-post på benbilden, då en till frågade om det.
    img155.imageshack.us/img155/328/72208608.png

    Och som jag nämnde ovanför, jag mår sjukt bra av att träna. Det är inte enbart för att jag vill få en snygg kropp, jag får ENERGI av att träna. Inte rent fysiskt, men psykiskt, gör otrolig skillnad. Pigg, glad och alert.

  • Anonym (Killen)
    amorvincitomniia skrev 2011-06-08 21:00:45 följande:
    nja jag vill allt ha något lite äldre, för visst slutade man ta sådana foton på högstadiet nångång? ;)
    Dock var ju det ett väldigt bra svar, jag frågade inte om din åsikt huruvida du tycker det är omoget eller inte. Sure, du får yttra din åsikt, men det är väl också ganska omoget att slänga en så onödig kommentar - som inte ger något? Eller iofs, du kanske har en bra tanke bakom kommentaren, att jag ska sluta och mogna.

    Men nej, de flesta som styrketränar tar såna här bilder - varför? För att de ska se sin förändring, och flera för träningsjournaler - då behövs bilder, för att folk ska fortsätta vara intresserade av att läsa - och ge synpunkter på deras träning. Varför behöver man det? Jo, för att det finns mycket kunnigt folk, som kan ge tips på vad man kan förbättra, antingen kost eller träningsmässigt.

    Och jag skickar knappast runt dessa bilder för att impa på tjejer, eller lägger ut på facebook - vilket jag förövrigt tror skulle ge mig mycket uppmärksamhet. Så, vad tjänar jag på att lägga ut dessa bilder för HELT okända människor? Jo, jag får åsikter om min kropp, det får inte mitt sinne att växa, snarare att jag tar åt mig både positiv och negativ kritik. Knappast att det är att pga min omogenhet. Kan ha med brist på självsäkerhet/självkänsla, men nja.

    Ps. min kommentar är inte offensiv eller någonting, vill bara slippa fler "tråkiga" svar. Men det kommer ju antagligen komma ändå, men värt ett försök.
Svar på tråden Hur långt är jag ifrån DIN drömkropp?