Inlägg från: Nuttis79 |Visa alla inlägg
  • Nuttis79

Varför blöder katten?

Såg massor av blodfäckar på täcket imorse och katten tvättar sig mellan benen ganska ofta...hon har varit slö idag och åt inte ens upp sin skinka som hon brukar glufsa i sig snabbt.

Vad kan detta bero på? Har ni varit med om liknande? De brukar ju inte blöda sådär?

• Svar på tråden Varför blöder katten?
  • Nuttis79

Hon löpte för ett tag sedan men det var inte så länge sedan bara någon månad sen tror jag...var ute en dag å kom hem jättesent sen fick hon inte gå ut mer under den perioden...såg henne med en hankatt innan jag tog in henne och då var hon skitsur (hade säkert parat sig)

Men kan detta var missfall?

Jag vet borde nog ta henne till veterinären...

• Nuttis79
    Lady without tattoo skrev 2011-06-08 21:33:38 följande:
    Inte bara borde.Du skall göra det om du är mån om katten
    Jo jag vet det är så jävla dyrt bara...är typ pank nästan...får försöka låna pengar av ngn..
  • Nuttis79
    litenlitenliten skrev 2011-06-08 21:34:14 följande:
    Om det var någon månad sedan kan hon ju föda nu? En katt är dräktig i ca. 9 veckor.
    Va är det bara 9 v? Hon är inte tjock om magen bara...men hon är liten av sig ser nästan ut som en kattunge själv trots att hon nästa är 2 år....
  • Nuttis79
    litenlitenliten skrev 2011-06-08 21:47:37 följande:
    Men om din katt blöder och inte ska ha ungar så måste du ju söka vård hos en veterinär.
    Ja det är ju det jag ska göra...sa bara att jag har dåligt med pengar
  • Nuttis79
    tideloo skrev 2011-06-08 21:53:09 följande:
    Hade det varit min hund som blödde och dessutom va slö så hade jag åkt in med en gång, har du ingen försäkring? Hoppas det löser sig!
    Jo hon är försäkrad just nu verkar hon är trött men verkar må ok nu men för säkerhets skull så borde man nog åka in imorgon...jag avvaktar å ser hur hon mår...
  • Nuttis79
    lsabelle skrev 2011-06-08 21:53:35 följande:
    folk är idioter här på fl ta inte åt dig
    Ja jag märker att vissa är extremt provocerande....jag bryr mig extremt mycket om mina 2 katter hade en katt som blev påkörd och dog i augusti 2009 och jag tänker på henne, pratar om henne och gråter fortfarande när jag tänker på henne....så jag bryr mig om mina katter mycket de är som mina bebisar...

Jag gosar med dem varje dag, pratar med dem varje dag och de vet att man gör allt för dem...
  • Nuttis79
    Lady without tattoo skrev 2011-06-08 21:58:16 följande:
    För att inte tala om vad ev kejsarsnitt kostar om det nu är ungar på g.Om det skulle gå så att katten ej kan föda fram dem
    Ja men katten är försäkrad så det handlar väl om ca 1500 spänn max...jag får se till att fixa fram de pengarna helt enkelt.
  • Nuttis79
    IceJossan skrev 2011-06-08 21:56:21 följande:

Kanonbra då... Hon är antagligen dräktig och du har inte ens pengaratt ta henne till veterinären!! Vill detta sig illa kan hon dö pga brist på veterinärvård om något gått fel med dräktigheten (inte ovanligt)! Och hur ska du kunna ta hand om en kull ungar om du har det så dåligt ställt? Är du ansvarsfull SKA du avmaska, vaccinera ungarna 2 gånger innan flytt (för att förhindra att de drar på sig kattsnuva som är MYCKET vanlig samt kattpest somär mycket dödlig, samt att du förhindrar att de sprider det vidare) samt ID-märka dem för att de ska kunna spåras om de i framtiden försvinner och hittas av någon annan, detta för att ägaren ska få tillbaka katten så att den slipper springa runt svälta/frysa ihjäl. Att ta 600 kr/unge är ingen konstighet då.

Varför är inte katten kastrerad?!

Nu är det ändå för sent, men se för bövelen till att ta katten till veterinären omgående (det är akut nu!!) samt att ta hand om eventuella ungar på rätt sätt!!

Är alla djurrättsaktivister här inne eller?
    Det är väl klart att jag tar katten till veterinären om de är allvarligt sjuka....men hon verkar må bättre nu på kvällen....
    Har tagit min hankatt till veterinären akut 3 ggr då han bråkat med någon katt å blivit biten och han har fått operera in dränage och fått medicin och skärm på huvudet 3 somrar i rad....
    Och en annan katt jag hade skulle ha ungar men det gick fel så hon fick göra akut kejsarsnitt och jag passade då på att göra en kastrering på samma gång...å eftersom hennes ungar dog av förgiftning så gick ju katten runt å var gosig och var väl ledsen över förlusten så då ringde jag djurhjälpen för att fixa en kattunge som hon kunde ta hand om och just då hade de fått ett samtal av en man i grannkommunen som hade hittat upp 3 ganska nyfödda kattungar i buskarna på tomten men ingen mamma syntes till så min katt fick bli en adoptivmamma åt de här ungarna som annars skulle ha dött.

Och när min älskade honkatt försvann för 1,5 år sedan sökte jag överallt efter henne och tillslut ringde jag veterinären som hade fått in henne påkörd...jag åkte dit å tog farväl och betalade typ 400 spänn för att de skulle kremera henne...jag kunde knappt lämna henne där...var helt förstörd.

Mina katter har det så jävla bra hos mig så att folk härinne sitter å kommer med påhopp känns väldigt orättvist!
  • Nuttis79
    Lady without tattoo skrev 2011-06-08 21:58:16 följande:
    För att inte tala om vad ev kejsarsnitt kostar om det nu är ungar på g.Om det skulle gå så att katten ej kan föda fram dem
    Jag betalade 3500 spänn när en annan katt fick problem och tvingades göra kejsarsnitt (egentligen 7000:- utan försäkring)
Svar på tråden Varför blöder katten?