Inlägg från: Nuttis79 |Visa alla inlägg
  • Nuttis79

Varför blöder katten?

Lindreas skrev 2011-06-08 22:52:25 följande:
    Har du mer pengar i morgon bitti menar du?
    Det är fixat.
  • Nuttis79

För att allt verkar ju var stängd såhär sent på kvällen...de öppnar kl 8 så jag åker då.

• Nuttis79

Som sagt katten verkar ju må bra och vara lugn nu så därför väntar jag över natten och drar direkt på morgonen.

• Nuttis79
    Lindreas skrev 2011-06-08 22:57:08 följande:
    Men herregud. Nej, oavsett vad du säger så är du ingen bra djurägare. Du har pengarna, men du orkar inte åka, eller hur?
    Orkar inte åka?Ska jag sitta å pendla i 1 tim in till stan för att sedan inte komma hem på hela natten?

Oki du tycker så du. Ni känner inte mig ni vet inte vem jag är eller hur jag är. Det är lätt att döma folk speciellt bakom en skärm där man inte behöver visa sig eller vem man är.
  • Nuttis79

Vissa här inne verkar bar vilja sitta å mobba folk..kanske mår ni bättre själva av det.

• Nuttis79
    Prisssan skrev 2011-06-08 22:59:56 följande:
    Har hon fått livmodersinflammation- vilket det faktiskt låter som men jag är ingen vet så behövs en operatio där de opererar bort livmodern. Min katt drabbades av detta och det hela gick på ca 3500 eftersom jag inte hade försäkring till den katten.
    Efter op får de antibiotika! Katten dör utan op, det sa min vet till mig. Jag lät de direkt behålla och operera min katt och fick hämta henne på em. Har man inte försäkring så får man ju skylla sig själv och betala.

För mig var det självklart och det hoppas jag att det är för alla
    Jag vet jag betalade oxå 3500 kr för kejsarsnitt och kastrering när min katt fick inflammation i livmodern. Har försäkring så det kostar ju oftast max den summan ibland går det på max 1500.
  • Nuttis79
    Lindreas skrev 2011-06-08 22:59:06 följande:
    Mm. Eller så dör hon under natten.
    Det där var väl onödigt att skriva?
  • Nuttis79
    Lady without tattoo skrev 2011-06-08 23:02:25 följande:
    Planering innan man skaffar djur är A o O
    Hur tänkte du igenom deta med kattköp parning ungar etc etc? Hur tar jag mig till en vet/djursjukhus på bästa möjliga sätt.För kattens bästa
    Jag har haft 3 kattungar som jag fick från ett katthem som blev upphittade som jag skrev tidigare i tråden...har kvar ena katten som är 7 år nu å han mår jättebra har betalat närmare 1500 tre år i rad när han bråkat med andra katter...
  • Nuttis79
    Lindreas skrev 2011-06-08 23:04:09 följande:
    Eh ja? Varför skulle du inte göra det? Det är vad man gör när ens djur är sjukt och behöver vård! Det finns folk som sätter sina sjuka djur först i en båt i 45 minuter för att komma till fastlandet, sen bil i 1.5 timmar för att kunna ge sitt djur vård!

Ja, jag tycker så. Jag hade sagt det till dig rakt i ansiktet också, om jag hade träffat dig. Och jag kan faktiskt döma dig på grund av vad du skriver om hur du tar hand om dina djur. Jag anser att du INTE tar hand om din katt, som enligt dig är som din bebis. En sjuk bebis åker man in med. Oavsett vad klockan är, oavsett hur långt det är.
    Jo men när katten verkar må bra och äter som hon ska så avvaktar jag under natten. Hade hon varit jättesjuk eller döende hade jag åkt in på en gång...men när hon nu verkar må bra piper inte, blöder knappt så väntar jag 9 tim tills de öppnar.

Ok du tycker så å alla har rätt till en åsikt.
  • Nuttis79
    Prisssan skrev 2011-06-08 23:04:49 följande:
    Aha, så du har redan haft en katt som haft det? Och har du försäkring så är det super, då kostar det bara 1500 eller vad det nu gör.
    Japp när hon blödde så gick jag till veterinären som gjorde ultraljud på henne å han sa att det var 2 hjärtan som slog....dagen efter födde hon ut en död unge sen kom det ingen mer på hela natten...då åkte jag in och de opererade ut en död unge till...så sorgligt.

Inte kul när sånt här händer....
Svar på tråden Varför blöder katten?