• Anonym (Sexrädd)

Min fru gör mig avtänd

Hej!

Älskar min Fru jättemycket, har tre barn och har varit tillsammans i snart 15 år. Problemet är att vårt sexliv inte fungerar. Jag är ofta tänd och vill, men gör det på fel sätt och hon påstår att hon aldrig fått orgasm av mig. Hon är mycket sexig och har också ett stort sexbehov. Detta gör det givetvis mycket frustrerande!!! Vi bråkar väldigt mycket och allt som oftast säger hon "GÖR MIG SEXUELL". Har försökt med uppvaktning, presenter, resor m.m., men känns aldrig som att jag gör det rätta och med det beteendet hon bemöter mig med gör att tändningen slocknar. Vi kan prata mycket om det, men hon hävdar hela tiden att ansvaret ligger på mig att göra henne sexuell. Jag tycker att båda har ett ansvar även om jag ska vara drivande som man.
    Någon som känner igen sig? Hur gör man för att komma över spärren att vara rädd för att ha sex med henne?

• Svar på tråden Min fru gör mig avtänd
  • Anonym (känner igen mig)

Jag har gjort ungefär lika dumt som din fru. Pressat min man för att jag velat bejaka min egen sexualitet. Resultatet blev att han blev rädd som du skriver och avtänd. Jag var ett pucko som trodde att det var hos han problemen med min sexualitet låg. Så var det och är det inte, faktum är att han är bra i sängen, man kan inte GE någon orgasm. Det handlar om att som kvinna veta vad du vill ha och hur du vill ha det. När jag SJÄLV räknat ut det kunde jag på ett snällt och konstruktivt sätt berätta vad jag ville ha i sängen. Det var aldrig min man som var dålig, det var jag. Låter som om dín fru är lika dum som jag var, vem vill ligga med någon som inte tar ansvar för sin egen sexualitet? Stå på dig! Och du, för oss funkar sexlivet super nu =)

• Anonym

Håller med ovan, det är hos din fru som felet ligger.

• Anonym (Sexrädd)

Tack för inläggen! Tycker det är bådas ansvar och inte enbart hennes fel, men kan definitivt inte ligga helt på mitt ansvar som jag ser det. Hon är dock obeveklig i sitt tänk och då är frågan hur jag kan få henne lite "mjukare" i sin hållning?

• Anonym (Bull)

Det låter som att du ska sluta tjafsa och bara ta henne. Hårt. När DU vill, inte när du eventuellt kan tänkas ha lockat fram hennes lust.

Men, jag kan ha fel... Cool

• Mrs Lilac

Du får väl prata med henne och beskriva precis som du känner, det du skriver här.

• Anonym (Bull)
    Mrs Lilac skrev 2011-06-09 12:56:36 följande:
    Du får väl prata med henne och beskriva precis som du känner, det du skriver här.
    Han har ju gjort det.
    "Vi kan prata mycket om det, men hon hävdar hela tiden att ansvaret ligger på mig att göra henne sexuell."

Om det inte hjälper med prat, så kommer det knappast att hjälpa med mera prat.
    Är man osynkade i sexlivet så måste någon (eller båda!) ändra på sig för att det ska kunna synka, så enkelt är det.
    Och om prat inte kan få henne att vilja ändra på sig, så får du antingen ställa henne inför ultimatum, eller ändra på dig själv, i.e. sluta snacka och GÖR istället.
  • Rakad Apa
    Anonym (känner igen mig) skrev 2011-06-09 10:14:06 följande:
    Jag har gjort ungefär lika dumt som din fru. Pressat min man för att jag velat bejaka min egen sexualitet. Resultatet blev att han blev rädd som du skriver och avtänd. Jag var ett pucko som trodde att det var hos han problemen med min sexualitet låg. Så var det och är det inte, faktum är att han är bra i sängen, man kan inte GE någon orgasm. Det handlar om att som kvinna veta vad du vill ha och hur du vill ha det. När jag SJÄLV räknat ut det kunde jag på ett snällt och konstruktivt sätt berätta vad jag ville ha i sängen. Det var aldrig min man som var dålig, det var jag. Låter som om dín fru är lika dum som jag var, vem vill ligga med någon som inte tar ansvar för sin egen sexualitet? Stå på dig! Och du, för oss funkar sexlivet super nu =)

Bra skrivet!! Ts fruntimmer borde nog läsa det du skrev så får hon kanske en tankeställare...

• Anonym (Sexrädd)

När jag hela tiden känner att jag gör fel är det inte helt lätt att bara "ta henne med storm". Omedvetet blir jag återhållsam med ännu mer taffligt resultat. Jag är en person som behöver inspiration och engagemang för det jag gör och även om jag har det inledningsvis, så grusas det av hennes nedvärderande bemötande. Känns som en ond cirkel som bara snurrar åt fel håll...

• Anonym
    Anonym (känner igen mig) skrev 2011-06-09 10:14:06 följande:
    Klart man kan ge andra en orgasm. Annars skulle det ju inte vara olika svårt med olika partners. Det beror ju på den andres anatomi och teknik. Fattas den så är det svårt att få orgasm hur mycket man själv än vill.
  • Anonym (Bull)
    Anonym (Sexrädd) skrev 2011-06-09 17:20:05 följande:

När jag hela tiden känner att jag gör fel är det inte helt lätt att bara "ta henne med storm". Omedvetet blir jag återhållsam med ännu mer taffligt resultat. Jag är en person som behöver inspiration och engagemang för det jag gör och även om jag har det inledningsvis, så grusas det av hennes nedvärderande bemötande. Känns som en ond cirkel som bara snurrar åt fel håll...

Been there, done that. och jag vet att det är skitsvårt när man är den typen av människa som egentligen är hänsynsfull och behöver positiv återkoppling.
    Men just nu känns det inte som du har något att förlora, eftersom hon ändå är nervärderande mot dig.
    Kör på, och säg åt henne att hålla käften! (men jag menar inte att du ska göra något åtalbart!)
    Har du tur så är det precis det hon vill.
    Har du otur? Tja, hur mycket värre kan det bli...?
Svar på tråden Min fru gör mig avtänd