Inlägg från: Yosa |Visa alla inlägg
  • Yosa

Tips för Venedig?

Håller med om priserna! Extremt dyrt.

Som ett exempel var jag där på en föreningsresa när jag va ca 14-15 år. Jag och några andra tjejer blev kissnödiga men nej att vi fick gå in någon enda stans för att kissa! De hade varnat oss innan att abslout inte bli kissnödiga. Alla caféer och restauranger krävde att vi skulle köpa något för att få låna toalett. De billigaste att köpa va ungefär en korv och bröd som vi räknade ut skulle kosta ca 150 svenska kronor. En kaffe ca 100 svenska kronor på den tiden osv.

• Yosa
    Jagsjälv skrev 2011-06-10 19:57:17 följande:
    Jag var en dag i Venedig i Juli. Varmt som 17! Vi hade en fantastisk guide (åkte med Sembo från Bibione) som visade andra delar bort mot gamla båtvarvet och arbetarkvarteren. Mkt roligt att se och inte så många turister där.

Vi åkte gondol. Tyckte att det var lite mysigt (och svalt). Är man i Venedig och kanske aldrig mer ska dit så kanske man ska åka en liten tur - det hör liksom till.

I Aftonbladets tidning resa 2-5juni stod det om Venedig. Kanske kan du hitta lite tips där?
    ja vi åkte också gondol men då vi åkte en hel stor grupp had ejag inte koll på vad de kostade. Det som förvånade mig var ändå att venedig innehöll mindre vatten än jag hade trott. Trodde typ allt skulle stå i vatten men så va de inte. Många hus stod på pelare i vatten men förvånandsvärt lite, var mitt intryck.
  • Yosa
    Farfalla skrev 2011-06-16 22:53:14 följande:
    Har inte bott någonstans i själva Venedig( har en syster dom bor någon bil utanför).

Men om ni vill sola/bada så är det bara att ta båttaxin över till lido, jättefin sandstrand!

Är det Lido de Jesolo du menar? Där bodde vi.

Svar på tråden Tips för Venedig?