• Tossen

IVF/PGD väntar på eller är igång

Nellang, tråkigt att det inte gått vägen på dina två första. Jag hoppas att det går bra för dig denna gång :) det här blir min första så jag är lite nervös.

Hejåhå, om du ringer till huddinge så säger dom 5 augusti på svararen. Det var det dom sa till mig också innan sommarstängningen :) då börjar vi kanske samtidigt?

• Tossen
    Hejåhå skrev 2013-08-07 08:06:36 följande:
    Några känningar ännu Tossan?

Här är mitt protokoll

omlivetefter.blogspot.se/2013/08/mina-hormoner-ivfpgd.html&m=1

Start typ 1 sep om CD=1 12/8.

Hej. Spännande! Jag vill att tiden ska flyga iväg nu haha.

Jag vet inte om jag inbillar mig eller om biverkningar kan komma efter 1 dag? Men idag ca 1-2h efter spray började jag bli varm som liksom kom och gick. Mensvärk? Men det kan ju även vara för min mens ska komma om ca 5 dagar.
  • Tossen

Jag började på CD 20/21, och har en cykel på 26 dagar. Så jag har tagit 6 puffar nu.

Jag tror att jag letar biverkningar, det är nog därför!

• Tossen

Hur har ni andra gjort på jobbet? Har ni berättat för er chef och/eller närmsta kollegor? Jag tror folk på jobbet kommer börja undra om jag behöver vara ledig för läkarbesök och så. Har ni bara tagit semester dom dagarna?

• Tossen
    Hejåhå skrev 2013-08-08 09:19:29 följande:
    Men det vore perfekt om man kunde komma på det ultimata IVF-alibit.

Jag håller med! Jag vet inte riktigt hur mycket man är borta, om man tänker under 1 försök. Om det är 2 läkarbesök eller 5 liksom. Jag tror att jag kommer berätta för min chef när jag vet lite närmre när det är ÄP osv. Det börjar däremot bli tröttsamt att höra folks åsikter om vårt val att påbörja PGD "så tidigt".
  • Tossen
    Hejåhå skrev 2013-08-08 16:45:02 följande:
    Tossen: jag har glömt din historia, vad menar du med tidigt? Är du ung eller har ni nyligen förlorat ett barn?

Vi är unga, 22 år.
  • Tossen

Råkade skicka iväg för tidigt...dumma telefon. Läkaren på genetik i Solna sa faktiskt samma sak. Han sa eftersom man inte riktigt vet när (om, hoppas!) det tar sig. Sedan löper jag i och med mitt genetiska anlag att hamna i tidigare klimakterie, jag tror ca 20%.

• Tossen

Är det någon mer förutom Hejåhå och jag som är igång/påväg? Glad

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång