• Tossen

IVF/PGD väntar på eller är igång

Tack allihopa! Det värmer

• Tossen

Kul att vara igång micro! Lycka till! Vilken klinik går du på? Försöker posta mitt inlägg igen: Tack allihopa! Det värmer

• Tossen

Gahh, verkar inte fungera. Skriver om. Tack alla för pepp igår, hade en riktig skitdag och tårarna bara rann. Ringde KI och 3 ägg befruktades. Nu är det bara hålla alla tummar att alla klarar sig till biopsin och att minst ett är friskt och är guldägget!!!

• Tossen

Blir så glad över att höra solskenshistorien trots få ägg! Ringde KI idag men det är ju först imorgon som vet vilka som kan biopseras. Vet någon hur det blir med ET om man är sjuk? Har dragit på mig något och ligger hängig i soffan m ont i kroppen och feber :( typiskt vår tur.

• Tossen

Livelife, håller tummen för dig idag. Bara 1 av 3 kunde biopseras, känns inte som att det blir något imorgon nu :/ sist var 1 av 5 friskt. Sa att jag var förkyld och hade feber, skulle ringa imorgon och säga hur jag mår. Blir så irriterad på att man inte kan få besked i tid om det blir ET eller inte. Iaf någon timme innan. Nu får vi åka dit, byta om och SEN få reda på hur det gått. Kommer bryta ihop där imorgon om det inte blir ET. Hur ska man orka? Hopp, förtvivlan, hopp, förtvivlan.

• Tossen

Det blev inget ET idag....det enda embryot var sjukt :( vi ska idé nästa vecka och diskutera hur vi går vidare och andra alternativ. Lät som att detta var sista PGD-försöket för oss. Känns som att min värld rasade samman idag. Hur ska vi gå vidare? Kan någon hjälpa oss, vad ska vi säga på mötet för att stå på oss? När jag pratade om att vi var stressade över att det redan var andra försöket lät det "två försök är ingenting i våra ögon" men ändå vill dom få in oss på andra banor innan kroppen är slut...trodde det var 3 försök som gällde :'(

• Tossen

Hejåhå, vet inte så mycket än...måste komma på lite frågeställningar till mötet. Men 9 ägg första och 4 ägg andra gången tror jag inte räcker. Tydligen brukar äggstockarna vara slöa när man är anlagsbärare av fragilt x. Men jag har hela tiden ställt frågan om mina värden är normala, min äggreserv, antal folliklar innan behandling etc. Och jag blir ledsen över att vi inte fick informationen om att vår PGD- framtid hänger på detta försök. Då hade vi aldrig stressat igång min kropp en cykel efter förra misslyckade utan kanske väntat till sommaren. Det här känns verkligen som en mardröm. Vi är bara 22, har inga barn och har jobbat senaste åren på att bygga en stabil grund inför barn. Fasta jobb, bil, körkort, radhus. Nu känns det som att drömmen tas ifrån oss. "Ni är unga och har framtiden på er" säger folk snällt för att verka stöttande. Men vilka chanser har vi om vi nekas PGD?

• Tossen

Stor kram livelife! :( ledsen för din skull. 2014 är hittills ett skitår.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång