• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Livelife
    nellang skrev 2014-06-23 09:43:32 följande:
    Jag hade progesteron. Använde det till jag plussat och minskade sedan. BM sa att jag kunde sluta helt men att många minskar långsamt. Tog väl dem i två veckor efter plus. Ibland bara varannan dag.
    Tack Nellang för svaret!

Några fler som kan berätta hur de gjorde med progesteron?
  • Livelife
    Susanne1975 skrev 2014-06-23 16:10:07 följande:

Äggplocket idag resulterade i 11 ägg! Hoppas på något att föra tillbaka på fredag! Drömmer

Grattis Susanne. Hoppas på ett guld ägg för er såklart!
  • BlivandeMamma84
    Livelife skrev 2014-06-23 21:25:02 följande:
    Ohnej vad ledsamt. Hoppas ni får snart brevet med bra besked i alla fall.

Kram o styrka till dig.

Tack Livelife! Det hoppas jag med...
  • BlivandeMamma84
    BlivandeMamma84 skrev 2014-06-24 08:18:02 följande:
    Tack Livelife! Det hoppas jag med...

Har precis pratat med Huddinge och de sa att vi inte har någonting i frysen. Det gick inte att frysa in någon av de :(

Sitter på jobbet och gråter och mår som skit! 18 ägg och bara 1 gick att stoppa in och det fastnade inte heller :( så jäkla besviken på min kropp.

Förlåt tjejer att jag gnäller här :( lycka till er som är på väg till lilla barnet! Kram till er alla!
  • Livelife
    BlivandeMamma84 skrev 2014-06-24 10:07:00 följande:

Har precis pratat med Huddinge och de sa att vi inte har någonting i frysen. Det gick inte att frysa in någon av de :(

Sitter på jobbet och gråter och mår som skit! 18 ägg och bara 1 gick att stoppa in och det fastnade inte heller :( så jäkla besviken på min kropp.

Förlåt tjejer att jag gnäller här :( lycka till er som är på väg till lilla barnet! Kram till er alla!
    Onej vad jobbigt. Dat var väldigt tråkigt. Hade de någon förklaring. Kram
  • BlivandeMamma84
    Livelife skrev 2014-06-24 11:58:39 följande:
    Onej vad jobbigt. Dat var väldigt tråkigt. Hade de någon förklaring. Kram

Nä, inget speciellt. Hon sa bara att de inte klarade sig för frysningen, tyvärr det är inte alla som får det :(

Min man hämtade mig från jobbet och skjutsade hem. Ska försöka sova lite. Det kanske blir bättre sen

Kram
  • Susanne1975

Är verkligen ledsen för eran skull! Styrkekram till dig! För mig gnäller du inte...man behöver dela både sorg och lycka. 
  • Kattflickan

Beklagar verkligen! Förstår att du är besviken! Av 18 ägg borde något fler ha klarat sig.

Hoppas det går bättre nästa gång!

Kramar!
  • BlivandeMamma84
    Susanne1975 skrev 2014-06-24 19:29:46 följande:
    Är verkligen ledsen för eran skull! Styrkekram till dig! För mig gnäller du inte...man behöver dela både sorg och lycka. 

Kattflickan skrev 2014-06-24 23:17:19 följande:
    Beklagar verkligen! Förstår att du är besviken! Av 18 ägg borde något fler ha klarat sig.

Hoppas det går bättre nästa gång!

Kramar!

Tack snälla tjejer! Vi alla är förtjänade att bli mammor och jag tror på att någon gång det kommer att hända :)

Idag mår jag bättre. Ska ta semester strax och sen är det bara att kämpa vidare :)

Kram
  • Livelife
    Susanne1975 skrev 2014-06-23 16:10:07 följande:

Äggplocket idag resulterade i 11 ägg! Hoppas på något att föra tillbaka på fredag! Drömmer

Hej Susanne,

Blev det något transfer i fredags? Hoppas det. Då är du på ruvardag tre nu?
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång