• RingRing

IVF/PGD väntar på eller är igång

Hej!

Tänkte starta upp en ny tråd där vi som väntar på eller är igång med IVF/PGD kan samlas.
    Jag vet att det redan finns en tråd för PGD:are men det är inte så många som är aktiva där så jag tänkte att jag startar upp en ny så kanske det är några fler som hittar hit. 
    Vore kul att få prata med andra som är igång med behandling eller som är i start groparna. 

Ni kommer alltid finnas i mammas hjärta Isak och Ellie....
  • Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång
  • Kattflickan

Jag är också född 1975. Läkaren sa att så länge stimuleringen påbörjats innan man blir 40 så är det ok. Jag hoppas på positivt ÄL test inom några dagar och sen FET. Om det misslyckas hoppas jag hinna med en stimulering innan jag blir 40 år.

Beklagar att det inte gick vägen, kram!

• Nimah

Jag pratade precis med repriduktionskliniken i Huddinge om vår remiss. Jag ringde för att höra om kötiden. Hon sa att vår remiss behövde kompletteras med blodprov först. Men vi var och lämnade prov i juni. Hon hade ingen anteckning alls på att de svaren kommit in. Hon tyckte jag skulle ringa Solna och kolla om de fått in några provsvar de inte skickat vidare. Dem har jag inte fått tag i än.

Brukar det vara såhär, att man själv måste ringa runt och dubbelkolla och påminna för att ha en chans att nånsin komma fram i den där kön? Allt tar ju sån faslig tid hela tiden.

• Kattflickan

Nej, jag har inte behövt ringa och kolla saker själv, de fixade allt.

Imorgon ska vi göra FET för syskonförsök! Om blastocysten klarar upptiningen.

• Nimah
    Kattflickan skrev 2014-08-14 14:59:21 följande:

Nej, jag har inte behövt ringa och kolla saker själv, de fixade allt.

Imorgon ska vi göra FET för syskonförsök! Om blastocysten klarar upptiningen.

Vad spännande! Lycka till :)

Verkar som att det är vårdcentralen som

slarvat bort ett av våra prover. Huddinge ringde upp mig igen sen. Då hade hon forskat runt lite och skulle ordna ny remiss på en gång. Hon var väldigt engagerad och tillmötesgående :)
  • Tossen

Har varit borta från tråden ett tag nu. Allting har varit allmänt jobbigt.

Nu har vi 1 försök kvar (första slutade i mens och andra slutade efter äggplock). Vi har försökt själva sedan dess men jag verkar inte bli gravid. KI sa att mina ägg hade sämre kvalitet, kanske är därför?

Vi funderar över äggdonation. Men då måste vi ta beslutet att inte göra en sista PGD. Hur tar man det beslutet liksom?

Är det någon som vet om man kan bekosta fler PGD i Sverige själv på KI efter att försöken är slut om man är beviljad att göra PGD?

• Livelife

Vad jag har förstått kan man ej 'köpa' pgd i sverige tyvärr. Men det finns i många andra länder.

Titta på en av de tråden för kvinnor som gör pgd för att de vill ha bebisar med ett visst kön....

(Även om det kan ta emot att läsa där).

• Livelife

Susanne hoppas verkligen tt ni hinner och lyckas på nästa försök! Håller tummarna.

• Tossen

Livelife, men det kanske är annorlunda om man är beviljad och förbrukat sina 3 försök?

• Kattflickan

Livelife, det gick bra! TD om ca en vecka.

Tossen: Ett svårt val. Personligen skulle jag valt ÄD, men hur ni ska göra kan bara ni bestämma. Jag var less på mina gener och om andra PGD n hade misslyckats hade jag gjord ÄD. I min hjärna hade jag redan gett upp PGD och då fick jag pluss vid andra PGDn. Det blev min fina dotter! Nu gör vi syskonförsök med blastocysten vi hade kvar i frysen.

För mig har det viktigaste varit att få ett barn, inte att det ska ha mina gener.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång