• superpower

Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm

Hej!
    Jag är en tjej på 24 år, men en liten på 6 månader. Vi planerar en flytt mot södra sidan av Stockholm, och lämnar mina kompisarna efter mig,
    Skulle vara trevligt att lära känna andra mammor, som inte bor så långt bort från oss.
    Med södra sidan menar jag huddinge, flemingsberg, botkyrka osv, så noga är det inte
    Så du glada och fördomsfria är välkommen att höra av dig, antingen här i tråden eller gästbok/inbox

Ha det gott 

• Svar på tråden Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-07-13 20:26:10 följande:
    På bvc gick det super bra :) han följer sin kurva bra och han utvecklas som han ska :) nu väger han 9175 gram och är 71cm lång :)

Nej men va roligt, Grattis :)
    Såg allt bra ut på UL?
    ändrades BF mycket?

SKönt att sola, bada och grilla :) känns somrigt!
    okej va skönt :) 

tackar :D  jaa allt såg ut som det skulle på ul :) BF ändrades lite, från den 10 december till den 12 december så det va inte så stor skillnad :) men det  blir den bästa födelsedagspresenten någonsin ;) 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-07-15 10:52:36 följande:
    okej va skönt :) 

tackar :D  jaa allt såg ut som det skulle på ul :) BF ändrades lite, från den 10 december till den 12 december så det va inte så stor skillnad :) men det  blir den bästa födelsedagspresenten någonsin ;) 

Ahh men två dagar var inte så farligt :) Jasså du fyller år då i dagarna också, vilken suvverän pressent :)

Va roligt med både en pojke och flicka sen då :) Jag hoppas Rasmus kan en liten syster någon dag i framtiden, eller ja ett syskon i huvettaget :)

• oOMayaOo

Hejsan!

Mitt barn fyllde 1 förra veckan och vi bor i Högdalen.

Jag är i desperat behov av sällskap av andra föräldralediga mammor. Sen öppnis stängde för sommaren känns det som om vi bara sitter inne och kollar på tv hela dagarna. Och de som jag umgåtts med när sonen var mindre har alla börjat jobba eller bor så långt bort.

• Hankii
    MammaSofi skrev 2011-07-15 11:18:21 följande:

Ahh men två dagar var inte så farligt :) Jasså du fyller år då i dagarna också, vilken suvverän pressent :)

Va roligt med både en pojke och flicka sen då :) Jag hoppas Rasmus kan en liten syster någon dag i framtiden, eller ja ett syskon i huvettaget :)

Ja det kan man säga :) 

Det ska bli så kul med en liten pojke :) ååh vad jag längtar!

Hehe okej, har ni planer på en till? :D 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-07-15 21:49:58 följande:
    Ja det kan man säga :) 

Det ska bli så kul med en liten pojke :) ååh vad jag längtar!

Hehe okej, har ni planer på en till? :D 
    Den här gången lär väl graviditeten gå lite fortare när du har eran nellie att busa med under dagarna :)
    Har ni några funderingar på namn?

Jo vi tänkte ta ut spiralen i november och sen är det fritt fram för ett syskon att flytta in :) (förutom under april månad)
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-07-16 10:06:59 följande:
    Den här gången lär väl graviditeten gå lite fortare när du har eran nellie att busa med under dagarna :)
    Har ni några funderingar på namn?

Jo vi tänkte ta ut spiralen i november och sen är det fritt fram för ett syskon att flytta in :) (förutom under april månad)
    Exakt det gör det :) Vi har bestämt oss att han ska heta Viggo :P älskar det namnet! 

okej va kul :) varför inte i april? :O 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-07-16 12:12:47 följande:
    Exakt det gör det :) Vi har bestämt oss att han ska heta Viggo :P älskar det namnet! 

okej va kul :) varför inte i april? :O 
    Nej va charmigt namn :)
    känns det bra att ha barnen tätt?
    Jag är bra nog sugen på ett syskon redan nu, menvi får vänta lite till.

Rasmus blev till i april och då skulle de bli bf i januari och det räcker med en liten i januari :)
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-07-16 13:06:55 följande:
    Nej va charmigt namn :)
    känns det bra att ha barnen tätt?
    Jag är bra nog sugen på ett syskon redan nu, menvi får vänta lite till.

Rasmus blev till i april och då skulle de bli bf i januari och det räcker med en liten i januari :)
    japp :)
    Jaa det känns faktiskt bra, jag hoppas det blir bra :P

aha okej då fattar jag :) hur många barn vill du ha? ;) 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-07-16 20:43:04 följande:
    japp :)
    Jaa det känns faktiskt bra, jag hoppas det blir bra :P

aha okej då fattar jag :) hur många barn vill du ha? ;) 
    Så klart det blir :)

Jag är sugen på 3, men mannen vill bara ha 2.

HUr många vill du ha?
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-07-17 09:58:29 följande:
    Så klart det blir :)

Jag är sugen på 3, men mannen vill bara ha 2.

HUr många vill du ha?
    Jaa :) 

hehe okej, jag vet faktiskt inte, men nöjer mig med dessa två nu, sen får vi se i framtiden hur det blir :)  
Svar på tråden Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm