• superpower

Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm

Hej!
    Jag är en tjej på 24 år, men en liten på 6 månader. Vi planerar en flytt mot södra sidan av Stockholm, och lämnar mina kompisarna efter mig,
    Skulle vara trevligt att lära känna andra mammor, som inte bor så långt bort från oss.
    Med södra sidan menar jag huddinge, flemingsberg, botkyrka osv, så noga är det inte
    Så du glada och fördomsfria är välkommen att höra av dig, antingen här i tråden eller gästbok/inbox

Ha det gott 

• Svar på tråden Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-06-27 15:37:08 följande:
    Precis :)
    På onsdag kommer min familj hit och firar min födelsedag :)
    Sen till helgen åker vi upp mot Söderhamn (där jag kommer ifrån) för att mysa lite med släkten :)

Ni då?
    okej gud så kul :) grattis i förskott!  aha det lät ju också väldigt skoj :D

Min systers barn ska komma hit på onsdag, dom ska stanna tills på söndag medans hon ska ta lite "semester" och åker till göteborg :) så jag kommer ha fullt upp med massa barn här hemma :)  
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-27 17:27:04 följande:
    okej gud så kul :) grattis i förskott!  aha det lät ju också väldigt skoj :D

Min systers barn ska komma hit på onsdag, dom ska stanna tills på söndag medans hon ska ta lite "semester" och åker till göteborg :) så jag kommer ha fullt upp med massa barn här hemma :)  

Tackar :D

Då får du testa livet som flerbarns mamma då :P Då får vi hoppas att solen skiner så ni kan njuta av lekparkerna! Hur gammla är din systers barn?

• Hankii
    MammaSofi skrev 2011-06-27 19:54:03 följande:

Tackar :D

Då får du testa livet som flerbarns mamma då :P Då får vi hoppas att solen skiner så ni kan njuta av lekparkerna! Hur gammla är din systers barn?

Ja jag hoppas verkligen att det blir fint väder! kommer bli väldigt trångt annars om alla vi ska sitta i våran lilla tvåa :D  Dom är 11 och 7 år gammla, så dom är rätt så stora :) 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-28 07:04:01 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att det blir fint väder! kommer bli väldigt trångt annars om alla vi ska sitta i våran lilla tvåa :D  Dom är 11 och 7 år gammla, så dom är rätt så stora :) 
    Men det är ju bra, då reder dom sig lite själva också :) Ja det blir kanske aningen trångt om man ska sitta inne hela dagarna.
    Tur att väderkartan visar sol :D
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-06-28 07:42:22 följande:
    Men det är ju bra, då reder dom sig lite själva också :) Ja det blir kanske aningen trångt om man ska sitta inne hela dagarna.
    Tur att väderkartan visar sol :D
    Ja det är väldigt skönt :) ja vi lär ju försöka vara ute så mycket det går..
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-28 09:12:23 följande:
    Ja det är väldigt skönt :) ja vi lär ju försöka vara ute så mycket det går..
    Överlever ni i värmen? Idag är det verlkigen sjukt varmt, 35 grader i solen hos oss!
    Jag får nog lura min familj till parken för att ha picknick imorgon ist för födelsedags fika :D
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-06-28 13:40:41 följande:
    Överlever ni i värmen? Idag är det verlkigen sjukt varmt, 35 grader i solen hos oss!
    Jag får nog lura min familj till parken för att ha picknick imorgon ist för födelsedags fika :D
    hahah jo vi härdar ut, förutom att jag svettas som en gris :) men det funkar! 

ååh  picknick är ju supermysig :) blir nog en höjdare! 

• MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-28 14:27:00 följande:
    hahah jo vi härdar ut, förutom att jag svettas som en gris :) men det funkar! 

ååh  picknick är ju supermysig :) blir nog en höjdare! 

Jo, och idag ska det tydligen bli ännu varmare. Jag och min lilla Rasmus ska göra oss klar för en stund ute på badet vid torpa innan besöket kommer:)

Ja visst är det  :D vi tänkte ta oss upp på torekällberget för picknicken :)

Vad gör ni idag då?
  • Hankii
    MammaSofi skrev 2011-06-29 07:39:53 följande:
    Jo, och idag ska det tydligen bli ännu varmare. Jag och min lilla Rasmus ska göra oss klar för en stund ute på badet vid torpa innan besöket kommer:)

Ja visst är det  :D vi tänkte ta oss upp på torekällberget för picknicken :)

Vad gör ni idag då?
    okej härligt :) ah där är det ju jätte mysigt :) 

Syrrans ungar kom på förmiddagen, så vi gick och badade lite här nere och satt o sola, vi ska ut till lekparken också en stund sen blire att göra i ordning lite middag. :) 
  • MammaSofi
    Hankii skrev 2011-06-29 14:08:20 följande:
    okej härligt :) ah där är det ju jätte mysigt :) 

Syrrans ungar kom på förmiddagen, så vi gick och badade lite här nere och satt o sola, vi ska ut till lekparken också en stund sen blire att göra i ordning lite middag. :) 
    Oh bada lät inte helt fel med värmen som var igår :) och det är ett bra sätt att underhålla barn på :)
Svar på tråden Nya mammakompisar södra sidan av Sthlm