Emla före tatuering?
Jag ska tatuera mig på lördag och har aldrig gjort det förut. Jag undrar om man kan sätta emlasalva före. Ska tatuera mig på underarmen. Hoppas någon svarar fort
Jag ska tatuera mig på lördag och har aldrig gjort det förut. Jag undrar om man kan sätta emlasalva före. Ska tatuera mig på underarmen. Hoppas någon svarar fort
Asch det behövs inte. Så ont gör det inte .
Jag är riktigt mesig, men inte när det kommer till blodprov och sprutor. Men det är ju bara ETT stick och sen är det över. Jag är skiträdd att råka rycka till så han slinter och att allt blir fel ;/ Ska ha en textrad bara, men vissa säger att just linjer gör ondast..
Jag är också en mes när det kommer till smärta (tycker det inte själv men andra säger det hahaha), men det gick bra ändå. Har två tatueringar (en på varje överarm) modell lite större, men inte heltäckande på ngt sätt. Men det gick bra. Precis när det börjar kännas liiiite för mkt är det paus för de ska fylla på färg så man får en liten micropaus . Du kommer greja det. Men kan inte se varför emla inte skulle gå om du gärna vill, de tvättar ju och torkar innan de kör igång...men inte säker.
Nej, använd inte det. Det är inte bra + att det inte alltid funkar ändå.
Man ska inte använda emla då det ändrar huden så att tatueringen kan bli i sämre skick än vad den skulle bli utan
Jag är riktigt rädd för smärta och kan inte riktigt med nålar...trots det har jag nu 4 tatueringar och har inte svimmat en enda gång =)
Har en på höger överarm, en ovanför tuttarna och en på varsin sida av vänster underarm.
Jag tycker att linjerna är lättast att ta sig igenom, när det ska färgläggas och skuggas brukar det på mig göra lite ondare. Men man står ut.
När du väl är där så kommer det gå bra.
Jag kan inte svara på om du kan använda salva innan men det gör du nog bäst i att fråga han/hon som ska tatuera dig.
Lycka till!
Du klarar det bra ändå, som någon skrev innan så pausas det med jämna mellanrum vilket gör att det blir helt uthärdligt.
Blodprov och sprutor är 100 gånger värre än att tatuera sig tycker jag, det är en skön smärta att tatuera sig.
Och som många andra skriver så ska man inte använda något sånt.
Du ska inte använda något alls, det är inte bra för kroppen att inte vara "normal" när man ska tatuera sig. jag tatuerade mig på underarmen i förgår och det gjorde inte ont.
Om du är så rädd för att det ska göra ont så kanske du ska antingen välja ett annan ställe på kroppn eller vänta med den tatueringen tills du har samlat mod till dig;)