Emla före tatuering?
Jag ska tatuera mig på lördag och har aldrig gjort det förut. Jag undrar om man kan sätta emlasalva före. Ska tatuera mig på underarmen. Hoppas någon svarar fort
Jag ska tatuera mig på lördag och har aldrig gjort det förut. Jag undrar om man kan sätta emlasalva före. Ska tatuera mig på underarmen. Hoppas någon svarar fort
Inte bra att använda emla vid tatuering
Så här är det med Emla. Åsikterna går mycket isär även hos tatuerare. Vissa är OK med att man använder det och har tom det i sin studio. Andra vägrar tatuera om du använt det så om du verkligen vill ha det, fråga din tatuerare först.
Jag har tatuerat några tatueringar med emla. På min man fungerade det inte alls. Färgen stöttes ut direkt och det gick inte tatuera öht. På min väninna som vägrar göra utan, har det gått hur bra som helst både att tatuera och resultatet efteråt...haha, eller jo en tappade faktist en del färg och fick fyllas i (detta är en av de nackdelar som kan hända). Alla hennes är väldigt små tatueringar.
En sak att komma ihåg är att emla endast har effekt en kort stund och för att det ska verka måste man ha ett tjockt lager. De man köper reseptfritt täcker endast en väldigt liten yta.
Jag själv använde det då jag tatuerade skuldran (är sjukt smärtkänslig) och eftersom att den var ganska stor så hjälpte det alltså föga. Dels bara inom ett liiitet område och sen inte tillräckligt länge.
tatuerarna har ofta en bedövningsspray de kan använda om du frågar, har dock för mig att man kan få rätt ont när den släpper..
Jaha, så kanske det är
Det var en kompis som berättat att hon fick det
Jaha, så kanske det är
Det var en kompis som berättat att hon fick det
Emlakrämen ska ju dessutom inte användas på ett område större än en 5krona har jag för mig
Jag tycker att smärtan är en av tjusningarna med tatuering. Ska du tatuera dig så får du tåla att det gör ont, annars kan du göra en henna. Det ska ju vara "lite sport" i det hela.