Emla före tatuering?
Jag ska tatuera mig på lördag och har aldrig gjort det förut. Jag undrar om man kan sätta emlasalva före. Ska tatuera mig på underarmen. Hoppas någon svarar fort
Jag ska tatuera mig på lördag och har aldrig gjort det förut. Jag undrar om man kan sätta emlasalva före. Ska tatuera mig på underarmen. Hoppas någon svarar fort
föresten, det gör inte så ont. Och linjerna gör inte ondast!! Det som gör ont när man skuggar och fyller i och köttar på samma ställer flera gånger ... :)
Tack för alla svar : )
NEJ! Ingen kräm. Se däremot till att vara ordentligt utvilad, och att du ätit ordentligt innan. Ha ev din favoritmusik med i mp3 spelare om du misstänker att det kommer bli jobbigt att hantera smärtan.
juste, eftersom att det är första tatueringen så vet du inte hur din kropp reagerar. vanligt är man man får blodsockerfall (?) men att iaf bli lite yr och trött, därför bör du ta med dig något socker, tex. cola eller en snickers. och om du nu inte blir yr så kanske du blir törstig iaf ;)
Nu är det gjort och det gjorde inte ont alls : )
Det är ju smärtan man vill åt. Färgen är bara en souvenir.
För mig gör det inte alls ont att tatueras. Visst "nyper" det lite när tatueraren skuggar eller vid vissa partier, men annars kittlas det nästan. Så att ha nån kräm på låter som en överdrift och skulle det göra ont hjälper det troligen inte alls! Eller brukar Ipren hjälpa mot smärtan om jag boxar dig i magen?
Alla tycker verkligen olika, jag har emlat före båda mina + fyllning och det är jag skitnöjd med att jag gjort!
Behövs ingen emla, tyckte det kändes som att bli kliad på ryggen när jag gjorde min tatuering. Jag höll på att somna flera gånger för det var så skönt. Kändes som mjuka naglar som rörde vid huden. HELT underbart! Jag skulle lätt tatuera mig igen för den känslan.
Det är ju smärtan man vill åt. Färgen är bara en souvenir.
:O
Jag fullkomligt HATAR smärtan. Jag har tatuerat mig långt över 15 gånger, men gråtit nästan varje gång. Det värsta stället var nog revbenen.
Det är väl ändå -slutresultatet- man vill åt. Smärtan får man stå ut med för att ta sig till målet.
Om det är smärtan du vill åt kan du väl sitta och sticka dig själv med en nål lite närsomhelst liksom.
Man behöver ingen Emlakräm.. Jag har 6 tatueringar. 4 av dom kändes knappt, sleeven jag håller på med är skitsmärtsam så in i helvete men samtidigt är det ju lite tjusningen med det hela.. Bara att stå ut och vara väl förberedd med mat & sömn.
ha ha previs vad jag fråga min tatuerare idag, när jag fråga för en annans tjej räkning han sa att de inte hjälpte
Jag har använt emla. Men bara på vissa ställen. Har en brutalt stor backpiece och när vi skulle färglägga runt svanskotan (som är det tveklöst mest smärtsamma jag nånsin gjort) så orkade jag knappt nånting så min tatuerare rekommenderade att vi skulle prova med emla. Det tar inte bort smärtan men det lindrar, effekten håller dock bara i sig runt en halvtimme. Men är man så sjukt nervös och skrämmer upp sig själv så kan det nog funka för den psykologiska effekten. Men jag skulle aldrig göra det utan att min tatuerare hade sagt att det var okej. Och jag har aldrig behövt det på någon annan del av kroppen.
ÄLSKAR att tatuera mig det är sååå skönt!