• Linda1976

Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)

Efter att ha upptäckt tyska e-bay så kommer jag aldrig att köpa en bilstol i en svensk butik längre. Kolla här tex:

http://www.blocket.se/goteborg/Bilbarnstol_Cybex_Solution_X_Fix___Rosin_24526218.htm Rea på Storken här i Göteborg som anses vara en "fin" affär.

Samma på tyska e-bay http://cgi.ebay.de/CYBEX-SOLUTION-X-FIX-PLUS-LIME-NEU-/230616251187?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35b1ccbb33#ht_4195wt_1139

No more Sverige-shopping! Sjukt vilka skillnader!!  

Dessutom så har den fått toppbetyg: http://www.testberichte.de/p/cybex-tests/solution-x-fix-testbericht.html

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)
  • Flina78

Bra att veta. Vi behöver ny bilbarnstol om ca 6 månader. Vi köper ofta saker på ebay. Senst beställde vi syskonvagn från England och sparade ca 3500 spänn. Så mkt dyrare var samma vagn i Sverige. Då har jag räknat in frakten på 700 spänn.

• Linda1976
    myskatt skrev 2011-06-17 13:11:28 följande:
    Aldrig?

Nja, jag skulle inte köpa en bilbarnstol utomlands.
    Nej, inte vilket skräp som helst. Men det är ju exakt samma stol som finns i Sverige, och ger tyskarna toppbetyg så hade nog Sverige också gjort det.....
  • cicci85

bältesstolar går ju att köpa från utlandet men inte bakåtvända bilbarnstolar.

• myskatt
    Linda1976 skrev 2011-06-17 15:20:24 följande:
    Nej, inte vilket skräp som helst. Men det är ju exakt samma stol som finns i Sverige, och ger tyskarna toppbetyg så hade nog Sverige också gjort det.....
    Nej just det, jag skulle aldirg köpa en bilbarnstol från utlandet. Andra stolar är lika, men en bilbarnstol för svenska marknade skall det vara för oss iaf.
    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Finesse

Nej gud nej. Tyska barn sitter framatvända från 1 års ålder, typ... jag litar inte på dom. Sen bör man ju testa ut stolen oxå.

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Krake

Tyska barn sitter framåtvända från sex månader, snarare. För det finns i princip inga bakåtvända stolar förutom babyskydd.

Men om man är ute efter en framåtvänd stol så klart man ska ta den man kan få billigare.

Vi har köpt bilstol från utlandet, förresten. Från Sverige  

Moster, inte monster.
  • Linda1976
    Finesse skrev 2011-06-17 17:30:53 följande:
    Nej gud nej. Tyska barn sitter framatvända från 1 års ålder, typ... jag litar inte på dom. Sen bör man ju testa ut stolen oxå.
    Men stolen är för min 6 åring Och samma stolar som säljs i Sverige säljs på e-bay av företag (jag hade inte köpt av privatperson i Tyskland).
  • Linda1976
    myskatt skrev 2011-06-17 17:06:08 följande:
    Nej just det, jag skulle aldirg köpa en bilbarnstol från utlandet. Andra stolar är lika, men en bilbarnstol för svenska marknade skall det vara för oss iaf.
    Men om du läser ts, så ÄR nämnda stol för den svenska marknaden - också.
  • Helle333
    Linda1976 skrev 2011-06-17 07:37:07 följande:
    Efter att ha upptäckt tyska e-bay så kommer jag aldrig att köpa en bilstol i en svensk butik längre. Kolla här tex:

www.blocket.se/goteborg/Bilbarnstol_Cybex_Sol... Rea på Storken här i Göteborg som anses vara en "fin" affär.

Samma på tyska e-bay cgi.ebay.de/CYBEX-SOLUTION-X-FIX-PLUS-LIME-NE...#ht_4195wt_1139

No more Sverige-shopping! Sjukt vilka skillnader!!  

Dessutom så har den fått toppbetyg: www.testberichte.de/p/cybex-tests/solution-x-...

Det är väl ingen nyhet att allting är snordyrt i Sverige? Många gnäller över att det är SÅÅÅÅ dyrt i UK men det beror på vad man är ute efter. Ett par gothbyxor jag köpte i UK kostade 1500kr här i Sverige. Jag betalade ca 300kr för dem i Glasgow.
Svar på tråden Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)