• Linda1976

Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)

Efter att ha upptäckt tyska e-bay så kommer jag aldrig att köpa en bilstol i en svensk butik längre. Kolla här tex:

http://www.blocket.se/goteborg/Bilbarnstol_Cybex_Solution_X_Fix___Rosin_24526218.htm Rea på Storken här i Göteborg som anses vara en "fin" affär.

Samma på tyska e-bay http://cgi.ebay.de/CYBEX-SOLUTION-X-FIX-PLUS-LIME-NEU-/230616251187?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item35b1ccbb33#ht_4195wt_1139

No more Sverige-shopping! Sjukt vilka skillnader!!  

Dessutom så har den fått toppbetyg: http://www.testberichte.de/p/cybex-tests/solution-x-fix-testbericht.html

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Svar på tråden Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)
  • Linda1976

Nej, det är ingen nyhet - men uppenbarligen ändå inte så många som vet, eftersom barnbutiker fortf säljer mängder av bilstolar.

• sarsparis

Kunde inte låta bli att le åt att Storken är en "fin" affär, den är inte finare än andra barnaffärer..... "fina" affärer brukar dessutom inte vara billig. dessutom är det ju ganska välkänt att det är billigare att importera både vagnar, bilstolar mm från tex tyskland eller england. Jag skulle däremot aldrig importera, så mycket krångel det blir om man behöver reklammera något. Då betalar jag hellre en tusenlapp extra.  

• Finesse
    Linda1976 skrev 2011-06-17 18:30:29 följande:
    Men stolen är för min 6 åring Och samma stolar som säljs i Sverige säljs på e-bay av företag (jag hade inte köpt av privatperson i Tyskland).
    Jag vet.. men du bör du ju skriva att det just gäller den stolen och inte alla stolar.. 
    Ebba 071228, Hampus 110225
  • myskatt
    Linda1976 skrev 2011-06-17 18:31:20 följande:
    Men om du läser ts, så ÄR nämnda stol för den svenska marknaden - också.
    Fast du skriver i TS att du aldrig mer tänker köpa en bilstol i Sverige. Det tolkar jag som att du skulle köpa babyskydd, bilbarnstol och bälteskudde från Tyskland.

Jag gav min åsik, babyskydd och bältesstolar för den Tyska marknaden ja, bilbarnstolar aldrig i livet.
    Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Linda1976
    sarsparis skrev 2011-06-17 19:15:31 följande:
    Kunde inte låta bli att le åt att Storken är en "fin" affär, den är inte finare än andra barnaffärer..... "fina" affärer brukar dessutom inte vara billig. dessutom är det ju ganska välkänt att det är billigare att importera både vagnar, bilstolar mm från tex tyskland eller england. Jag skulle däremot aldrig importera, så mycket krångel det blir om man behöver reklammera något. Då betalar jag hellre en tusenlapp extra.  
    Jag anser det inte. Folk i allmänhet verkar tycka det....
  • Linda1976
    myskatt skrev 2011-06-17 20:23:48 följande:
    Fast du skriver i TS att du aldrig mer tänker köpa en bilstol i Sverige. Det tolkar jag som att du skulle köpa babyskydd, bilbarnstol och bälteskudde från Tyskland.

Jag gav min åsik, babyskydd och bältesstolar för den Tyska marknaden ja, bilbarnstolar aldrig i livet.
    Nej, det ska jag inte. Jag har en 6åring, och ska inte skaffa fler-  så nej, jag ska inte köpa några bältestolar eller babyskydd i Sverige mer. Denna kan man dessutom dela när hon är så stor att det räcker med sittdelen. Så det är rätt tolkat, jag ska aldrig mer köpa en bilstol i sverige.
    Finesse skrev 2011-06-17 19:20:24 följande:
    Jag vet.. men du bör du ju skriva att det just gäller den stolen och inte alla stolar.. 
     Du menar att jag ska tänka åt alla som läser? Man får väl kolla VAD det är man vill ha/köpa. Detta var ett exempel på det jag vill ha. Det finns 1000 saker på ebay jag INTE vill ha.
  • Krake

Men herregud, är folk avis pa TS som gjort ett klipp eller vad är grejen? Det var väl asschysst av henne att tipsa.

Och ni later som om Tyskland är Afghanistan typ, totalt kaos. Tyska e-bay, tyskar, tyska företag är väl precis lika palitliga som svenska.

Moster, inte monster.
  • Linda1976
    Krake skrev 2011-06-17 21:25:15 följande:
    Men herregud, är folk avis pa TS som gjort ett klipp eller vad är grejen? Det var väl asschysst av henne att tipsa.

Och ni later som om Tyskland är Afghanistan typ, totalt kaos. Tyska e-bay, tyskar, tyska företag är väl precis lika palitliga som svenska.
    Tack {#emotions_dlg.flower}

Man får ju kolla vad exakt man vill ha  - har man tur finns det på e-bay. Eller inte. men typ allt finns om man letar. 
  • Alexis mamma

jag hade den stolen till min äldsta (nu 8 år snart och ganska lång), funkade jättebra till honom men när lillasyster på drygt 4 år sitter i den åker bältet ur bältesstyrningen direkt...så vi har besafe izi up med bälteslås nu ist...annars var den bra, till äldre barn.

• Finesse

Men så du vet så är det inge bra att ha isofix på en bältestol, bilbälten hamnar fel på barnetskropp.. enligt vti.. Men alla gör som man vill.

Ebba 071228, Hampus 110225
Svar på tråden Bilbarnstolar. TIPS!! (alla måste läsa)