• aussibaby

    Första barnet i februari 2012

    Hej,
    Nån mer som är med barn och har BF i februari 2012?

    Jag fick svagt streck på mitt test i torsdags och idag, lördag, fick jag klarare besked och vågar nu tro att jag är gravid. Det är mycket nerver nu och jag vågar inte riktigt tro att jag ska hålla mitt barn i februari.
     
    Har inte kontaktat någon ännu, utan litar bara på hemmatest. Har ni bokat in tid? Vad händer på första besöket?

    Har ni berättat? Jag kunde inte hålla mig från att berätta för min syster (som bor i Sverige, jag bor i Australien) fast det bara är vecka 4 än.
     

  • Svar på tråden Första barnet i februari 2012
  • Aishwariya

    Hej! Jag är också gravid med första barnet! Jag har enligt fl Bf 3 februari. Jag är nu i vecka 8. Har ett Mf bakom mig så det är lite oroligt och nervöst fastän jag försöker glädjas. Ska på tidigt Vul på onsdag för att se så allt ser bra ut.

  • aussibaby
    Aishwariya skrev 2011-06-19 19:50:36 följande:
    Hej! Jag är också gravid med första barnet! Jag har enligt fl Bf 3 februari. Jag är nu i vecka 8. Har ett Mf bakom mig så det är lite oroligt och nervöst fastän jag försöker glädjas. Ska på tidigt Vul på onsdag för att se så allt ser bra ut.
     Hej, vad spännande att du är i vecka 8. Då är det ändå mindre risk för mf och det måste kännas ku att få vul också. 
    Jag har bara vetat i två dagar, men håller redan på att brisera och tror att jag måste berätta för några den här veckan för att lugna mig.
    Lycka till på MVC. 
  • Aishwariya

    Tack snälla det är nervös väntan nu inför Vul, men jag hoppas det ska gå bra. Tiden går så himla fort, det känns som om jag nyss fick veta att jag bar gravid. Jag har inte kunnat hålla mig så mina föräldrar och makens föräldrar samt några vänner vet. Jag ser egentligen ingen anledning i att vänta. Jag tycker det känns tryggt att nära och kära vet hur det ligger till oavsett hur det går. Men jag förstår de som väljer att vänta jag ringde till Mvc en vecka efter jag plussat och ska dit på ett första möte näst nästa vecka. De kallar det hälsosamtalet , jag tror det mestadels är prat om alkohol tobak och kostvanor. Själva inskrivningen ska jag sen på i augusti. Jag håller tummar och tår för både dig och mig själv! Känner du några symtom eller så än?

  • suny12

    Jag plussade den 23 och 24 maj. Den 14 juni så gjorde jag ett vul för att se exakt vilken vecka jag är i, jag var då i v 7+0 och såg den lillas tickande hjärta. Underbar känsla! Har mått illa under veckan och haft växtvärk i magen och väldigt ömma bröst. Nu känns det som att symptomen avtagit en aning, främst växtvärken i magen. Är rädd för att fostret har dött där inne men ännu inte kommit ut. Jag blir lite orolig för jag har haft ett missfall tidigare och vill inte att det ska hända igen. Jag var då i v 5. Bör jag vara orolig eller är det normalt? 

    Ringer jag KK eller BM-mottagningen om jag vill göra ett vul igen, sist var jag på KK.

    Tack på förhand! 

  • aussibaby
    Aishwariya skrev 2011-06-20 18:41:52 följande:
    Tack snälla det är nervös väntan nu inför Vul, men jag hoppas det ska gå bra. Tiden går så himla fort, det känns som om jag nyss fick veta att jag bar gravid. Jag har inte kunnat hålla mig så mina föräldrar och makens föräldrar samt några vänner vet. Jag ser egentligen ingen anledning i att vänta. Jag tycker det känns tryggt att nära och kära vet hur det ligger till oavsett hur det går. Men jag förstår de som väljer att vänta jag ringde till Mvc en vecka efter jag plussat och ska dit på ett första möte näst nästa vecka. De kallar det hälsosamtalet , jag tror det mestadels är prat om alkohol tobak och kostvanor. Själva inskrivningen ska jag sen på i augusti. Jag håller tummar och tår för både dig och mig själv! Känner du några symtom eller så än?
    Jag har egentligen inte haft några symtom som jag kan härleda direkt till graviditeten. Kanske att min mage spänner lite ibland, lite som mensvärk, eller att jag kissar oftare och känner mig tröttare. Men det är svårt att avgöra om det är symtom eller bara nojja. 
    Har bokat in tid hos en läkare (man måste till en vårdcentral innan MVC här verkar det som) på fredag och jag vet inte riktigt vad de gör där. Jag hoppas bara på att få bekräftat för just nu känns det lite som om jag hittat på detta själv.

    Jag har inte berättat mest för att det inte känns som om jag är säker på att jag är gravid. Efter tre test borde jag väl vara det dock och jag antar att det inte finns nån anledning för att jag skulle få mf så risken är väl egentligen inte så stor. Ska nog berätta för några fler så känns det mer på riktigt.

    Hur har du det med symtom?
    Jag vill nästan må lite illa bara för att det känns som om man borde, fast det kommer jag väl ångra när det kommer... 
  • aussibaby
    suny12 skrev 2011-06-21 08:58:31 följande:
    Jag plussade den 23 och 24 maj. Den 14 juni så gjorde jag ett vul för att se exakt vilken vecka jag är i, jag var då i v 7+0 och såg den lillas tickande hjärta. Underbar känsla! Har mått illa under veckan och haft växtvärk i magen och väldigt ömma bröst. Nu känns det som att symptomen avtagit en aning, främst växtvärken i magen. Är rädd för att fostret har dött där inne men ännu inte kommit ut. Jag blir lite orolig för jag har haft ett missfall tidigare och vill inte att det ska hända igen. Jag var då i v 5. Bör jag vara orolig eller är det normalt? 

    Ringer jag KK eller BM-mottagningen om jag vill göra ett vul igen, sist var jag på KK.

    Tack på förhand! 
    Vad spännande med ultraljud. Det låter fantastiskt. Jag är ju ingen expert, men jag ser ingen anledning till att tro att du skulle få missfall nu. Jag har hittills i princip inte haft några symtom. De återkommer nog, det går väl i vågor det där.

    Jag håller tummarna för dig. 
  • Aishwariya

    Haha, ja efter tre test är det ju säkert!! Du är gravid! jag tycker också det är ofattbart men det lär ju gå upp för en så småningom. Imorgon är det den stora dagen. Vul på morgonen och det känns nervöst som tusan. Men du har rätt, varför skulle det vara missfall ? Man kan ju inte tänka på det viset utan njuta av den tiden man är gravid. Mysigt med lite gravsymtom. Jag tror absolut att trötthet och kissnödighet beror på graviditeten. Jag har samma, är supertrött, kissar 2-3 ggr per natt och blir illamående emellanåt, främst på eftermiddagen.

  • Aishwariya

    Hej! Jag har varit på Vul idag, det gick jätte bra! Allt såg fin fint ut och det lilla hjärtat slog för kung och fosterland! blev tillbaka flyttad 1,5 vecka är enligt Vul i vecka 6+0. den Lille var 5,6 mm.. Haha mini.

  • aussibaby
    Aishwariya skrev 2011-06-22 12:49:57 följande:
    Hej! Jag har varit på Vul idag, det gick jätte bra! Allt såg fin fint ut och det lilla hjärtat slog för kung och fosterland! blev tillbaka flyttad 1,5 vecka är enligt Vul i vecka 6+0. den Lille var 5,6 mm.. Haha mini.
    Åhh va härigt! Grattis.
    Var din man/kille med också? Jag tror att jag ska be att få ett Vul för att vara säkrare på hur långt gången jag är och så.
     
Svar på tråden Första barnet i februari 2012