• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Margaux
    Studentpappa skrev 2016-03-23 11:42:54 följande:
    Jo det har vi men det räcker inte riktigt till för mig inte i de "stora" iaf. Mitt pb i böj har jag efter när jag gjorde en sex veckors toppning med böj 3 ggr per vecka. I mark drog jag 170 för kanske 6 år sedan och för att komma dit skulle jag förmodligen behöva göra en liknande satsning som i böj. Men jag tror jag har goda chanser att göra pb i Overheadsquat alt clean&jerk eller Push press så jag siktar på det
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
    Det är väl så när man börjar bli bra... Då ska det lite mer till för få pb!
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-23 16:59:47 följande:

Det är väl så när man börjar bli bra... Då ska det lite mer till för få pb!

Ja vi kan väl låtsas att det är så iaf, jag kan iofs satsa på DU gör jag tio är det pb.. Pinsamt dåligt

Vi har iaf bestämt idag att sikta mot en amatör - tävling vintern 2017 i lag. 4 pers bestod lagen av i år 2 killar 2 tjejer. Om vi inte är helt värdelösa så ska vi köra minst en på sommaren också. Ska se om vi hittar tjejerna bara.

Så jag kommer bli tvingad att träna på det jag idag undviker, gå på händer, DU, och muscleup. MK-open i Falun är kanske ett långsiktigt mål 2018, det skulle vara roligt.
  • Studentpappa

Pass 33

Otroligt omotiverad idag, började möblera om i gymmet och skruvade ihop en boxjump-låda innan jag tvingade mig att börja lyfta.

Clean&split jerk gick mot PB och tog det eventuellt jag minns inte, 90 kg gick vägen, 95 kg bommade jag stöten på. Hade jag klarat 95 har det definitivt varit pb.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-03-25 10:46:39 följande:

Pass 33

Otroligt omotiverad idag, började möblera om i gymmet och skruvade ihop en boxjump-låda innan jag tvingade mig att börja lyfta.

Clean&split jerk gick mot PB och tog det eventuellt jag minns inte, 90 kg gick vägen, 95 kg bommade jag stöten på. Hade jag klarat 95 har det definitivt varit pb.

Låter ju som om du jobbat på bra!!

Jag är på resa och har vilat ett par dagar, i morgon tänkte jag en joggingtur!

Sen ser jag fram till 16.5 i veckan....
  • Studentpappa
    Margaux skrev 2016-03-25 22:47:45 följande:
    Låter ju som om du jobbat på bra!!

Jag är på resa och har vilat ett par dagar, i morgon tänkte jag en joggingtur!

Sen ser jag fram till 16.5 i veckan....
    Usch och fy, den ser fruktansvärd ut! Misstänker att en spyhink seriöst krävs
  • Studentpappa

Pass 34

16.5 var verkligen vidrig. Rx+ @45 kg då vi inte har mindre vikter än 2,5kg egentligen 43 kg. 27 min tog det, inte bra någonstans men den är gjord nu.

• Studentpappa

Pass 36 lunchpass

6x6x60 frontböj, strikt och med fokus på teknik. Jag har en förmåga att slappna av i botten och tappa formen.

30 Ttb

70m sled-pull

• Wilowa

Detta gick ju inte som jag tänkt mig! Efter en incident i slalombacken, som kunnat blivit mycket värre, så är jag nu sjukskriven för andra veckan. Gråter Det går framåt, men inte så fort som jag önskar att det skulle.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-03-30 14:56:50 följande:

Detta gick ju inte som jag tänkt mig! Efter en incident i slalombacken, som kunnat blivit mycket värre, så är jag nu sjukskriven för andra veckan. Det går framåt, men inte så fort som jag önskar att det skulle.

Usch vad hände? Slalom är en sjukt farlig sport egentligen grymt mycket skador. Crossfit får mycket skit pga att det sägs vara farligt och hög skaderisk, ändå har ingen jag känner skadat sig. Men inom alpint har typ alla skadat sig och rätt rejält i ett antal tillfällen. Av mina kompisar, är nog jag själv som inte dragit ett knä eller så. Men där hör man aldrig någon som ifrågasätter varför man håller på med en sådan sport.

Jag hade ju barn i skidskolan som bröt benen ändå fick jag ingen skit av föräldrarna, det hör till liksom.
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!