• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Wilowa
    Studentpappa skrev 2016-04-01 17:32:49 följande:
    Ja precis det var ju inte tack vare mig hon tappade kontrollen. Men ändå, just jakten bakom kände jag igen när jag såg filmen. Den var inte rolig. Det är nästan frågan vad som är värst att ta upp pojken för att bevisa en poäng för ett barn som förmodligen ändå inte förstår det. Eller lägga ut filmen som något facit på hur det kan gå?

Lyset är nog på men ingen är hemma där
    Mycket konstigt och knasigt får man vara med om i slalombackarna. Det är ett under att det inte sker fler olyckor i alla fall!

Idag har jag hittat bra stretchövningar på nätet och aj så stel jag är i höfterna. De musklerna har dragit åt sig ordentligt, men efter en ordentlig stretch så känns det mycket bättre. Hopp om livet! Solig

Förra gången jag var sjukskriven för detta, så var jag väldigt otränad hela jag. Nu känns det väldigt konstigt, för jag är stark och svag på samma gång. Jag testade även att träna idag och i de flesta övningar är jag stark som vanligt, medan andra inte funkar alls.
  • Margaux

32. Idag körde jag en kortversjon själv på väg till hämtning på dagis. 
    Sprang till gymmet(max 5 min). 55 kcal row
    Dead lift prog:
    5*40kg
    3*50
    2*60
    1*65
    1*75
    1*80
    1*85
    1*90
    1*95
    1*100

Så nu Studentpappa är det dags för ett PR för dig!

Avslutade med chin-ups och sprang till dagis.. 30 min totalt

• Margaux

Slalom historierna påminner mig om mig när jag var barn. Min pappa tog mig med högst upp i backen som helt nybörjare och så åkte han 50 m ned och förväntade sig att jag skulle klara mig ned, så höll vi på. Var väl 5-6. Det gick som tur var fint, jag la mig ner när det gick för fort.... Han var väldigt pedagogisk, min far!

• Studentpappa

Y

Margaux skrev 2016-04-01 18:55:34 följande:

32. Idag körde jag en kortversjon själv på väg till hämtning på dagis. 

Sprang till gymmet(max 5 min). 55 kcal row

Dead lift prog:

5*40kg

3*50

2*60

1*65

1*75

1*80

1*85

1*90

1*95

1*100

Så nu Studentpappa är det dags för ett PR för dig!

Avslutade med chin-ups och sprang till dagis.. 30 min totalt

Typiskt! Ajja det är väl bara att bita ihop och köra, misstänker att det är oh-squat som gäller. Jag testar eventuellt imorgon
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa

Pass 38

Tog med dottern imorse och skulle köra, hade glömt att det var tyngdlyftning idag. Så jag halkade in på en timme teknik istället för mitt tänkta pass.

Men jag avslutade med några snabba oh-squat och jag fixade mitt pb på 70 kg. Ganska fegt val då jag inte kört det på länge och i stort sett aldrig kör tungt men men det satt iaf

Får jag bara till rörligheten i bröstryggen finns det bra potential att öka mitt pers rejält. Jag låser ut som en sopa och tar den största vikten med axlarna.

• Margaux
    Studentpappa skrev 2016-04-02 12:43:26 följande:

Pass 38

Tog med dottern imorse och skulle köra, hade glömt att det var tyngdlyftning idag. Så jag halkade in på en timme teknik istället för mitt tänkta pass.

Men jag avslutade med några snabba oh-squat och jag fixade mitt pb på 70 kg. Ganska fegt val då jag inte kört det på länge och i stort sett aldrig kör tungt men men det satt iaf

Får jag bara till rörligheten i bröstryggen finns det bra potential att öka mitt pers rejält. Jag låser ut som en sopa och tar den största vikten med axlarna.

Grattis då! Jag ska klämma till med minst 5 kg till om en vecka eller två. Har du bälte när du lyfter tungt?
    Jag hade inte det igår, kändes bra ändå. Tror inte det var mitt max.
  • Margaux

33. Core och pulse på SATS med barna incheckade på minisats! 
    Fortfarande krånglig axel. ska prova ett par dagar med full dos av Ibuprofen och se om det hjälper!

• Studentpappa
    Margaux skrev 2016-04-02 20:46:38 följande:

Grattis då! Jag ska klämma till med minst 5 kg till om en vecka eller två. Har du bälte när du lyfter tungt?

Jag hade inte det igår, kändes bra ändå. Tror inte det var mitt max.

Jag använde bälte i alltför stor utsträckning tidigare, men har bestämt mig för att jag måste sluta. Jag är för svag bålen och tror det är en orsak. Men vid lyft kring 90% och uppåt kommer jag fortsätta använda bälte.

Köper du ett bälte så se till att det går att låsa, inte bara kardborre. Släpper bältet under ett lyft kan det vara farligt. Kardborren "spricker" upp eller hur man ska uttrycka sig om buktrycket blir tillräckligt stort. Då tappar man formen rejält när man förlitar sig på bältet.

Det verkar gå bra för dig kul! Jag vet iofs inte vad du väger men om du kollar den här tabellen tror jag du närmar dig vältränad i mark. Och den måste gälla styrkelyftare eller åtminstone riktigt seriösa gymmare. För min egen del ligger jag ljusår bort, 207,5 kg krävs för att jag ska nå vältränad. Jag tar kanske 160 kg.

• Studentpappa
    Wilowa skrev 2016-04-01 17:50:16 följande:

Mycket konstigt och knasigt får man vara med om i slalombackarna. Det är ett under att det inte sker fler olyckor i alla fall!

Idag har jag hittat bra stretchövningar på nätet och aj så stel jag är i höfterna. De musklerna har dragit åt sig ordentligt, men efter en ordentlig stretch så känns det mycket bättre. Hopp om livet!

Förra gången jag var sjukskriven för detta, så var jag väldigt otränad hela jag. Nu känns det väldigt konstigt, för jag är stark och svag på samma gång. Jag testade även att träna idag och i de flesta övningar är jag stark som vanligt, medan andra inte funkar alls.

Har du hittat någon bra sjukgymnast eller så som hjälper dig? Dum fråga kanske men jag själv är askass på att be om hjälp. Jag har haft problem med värk i foten sedan i somras. Det har gjort ont så fort jag vinklat smalbenet framåt vilket man gör konstant vid träning och typ slalom. Trodde det var en stukning sedan ett lopp i somras och gick och väntade att det skulle gå över.

Efter mycket om och men gick jag till en sjukgymnast jag lärt känna via träningen, han konstaterade på typ två min att mina fötter var väldigt supinerade och att det som gjorde ont var att det gick ben mot ben när jag lutade mig framåt. (Fot mot smalben). Några stretchövningar och smärtan var borta på fyra dagar. Jag skämdes nästan att det var så enkelt, förstår att det säkert är mer komplicerat för dig och du kanske går regelbundet på någon form av rehabilitering?
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!