• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • TomMon

Nu är jag lite besviken. Jag har aldrig sprungit så mycket som denna säsongen; ca 3 dagar löpning sedan 1 dag med vila, på ett ungefär. Tänkte att detta skulle hålla vikten i schack även under semestertider, men inte då. Är smal i vanliga fall, 173 cm och väger 60 kg. Igår stod vågen på 65... Jag vet att muskler väger mer, men 5 kg?! Vet även att jag inte ska stirra mig blind på vikt, men jag har svårt att låta bli...

• Mollly
    cirkuspuman skrev 2011-07-30 10:28:45 följande:
    Jag är oxå klar med övningarna
    Dessvärre har jag ont i halsen idag så det blir ingen trännig om det inte mirakulöst försvinner nu under förmiddagen

Kul att så många antog utmaningen! Bloggar ni oxå så kan ni väl lämna en komentar i min blogg så kan vi följat åt via bloggarna?! 
    jag bloggar också,. Dock varit dålig med det nu när vi varit iväg. Men ska ta tag i det igen

www.zidde.blogg.se

lämnar en kommentar i din blogg sen Skrattande
  • Tullemi

Idag blev det ett bra morgonpass:
    Uppvärmning på crosstrainern, helkropp styrka och 25 min jogging. Sen klämde jag in en solning också. Jag avskyr att ligga i solen ute, men jag vill gärna ha lite färg på kinden ibland
    Nu ska även jag göra en smarrig räksallad

Milea 080217 Lucas 100202
  • Evenstar

Halloj,

Jag har varit nattvakt - vi har Fotbollsfestival i stan och vår klubb är med och arrangerar så inatt har jag vaktat 18 åriga norrmän. Lååångt pass 20-06. Så jag är lite mör. Inatt har jag ett kortare pass 22-02.

Så nu klurar jag på om jag ska träna alls idag eller bara strosa runt och duscha lite och greja.

Till middag här blir det grillad karre med ädelostsås och nåt salladsaktigt.

vad äter ni till middag?

• Tullemi

Middag idag blir ungsstekt hel kyckling och en sallad till. Min man får vitlöksbröd också.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Beckaa
    TomMon skrev 2011-07-30 10:43:32 följande:
    Nu är jag lite besviken. Jag har aldrig sprungit så mycket som denna säsongen; ca 3 dagar löpning sedan 1 dag med vila, på ett ungefär. Tänkte att detta skulle hålla vikten i schack även under semestertider, men inte då. Är smal i vanliga fall, 173 cm och väger 60 kg. Igår stod vågen på 65... Jag vet att muskler väger mer, men 5 kg?! Vet även att jag inte ska stirra mig blind på vikt, men jag har svårt att låta bli...
    Släng vågen och ställ dig framför spegeln istället. Min vikt hoppar upp och ner hej vilt och jag mådde bara dåligt över att se siffrorna på vågen. De dagar jag vägde mer blev jag mycket mer kritiskt mot spegelbilden också. Vet du med dig att du tränar duktigt är det sannolikt inte fettkilon du lagt på dig!

Tänk på att ett kilo fett motsvarar ungefär 7000 kcal. Fem kilo fett är med andra ord motsvarande 35 000 kcal. Så många lär du inte ha fått i dig utöver ditt dagsbehov, med andra ord är det inte fett utan vätska vågen visar :)
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!