• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Aprilia1977
    ETSS skrev 2011-08-21 20:23:48 följande:
    Jo, jag tar det jätteförsiktigt, undviker de värsta maskinerna, inga fria vikter, låga vikter o s v. Sen ska jag ju få lite massage i morgon på gymet så jag hoppas att det ska ordna sig.
    Tack för omtanken Glad
    SKÖNT!!!!!

NU överför jag lite läkeenergi till dig Solig
  • ETSS
    Videli skrev 2011-08-21 20:32:21 följande:
    Har du testat nässelpulver, eller bara tillkost av kalcium och magnesium? Hjälper att läka ut din inflammation. Nässelpuler är grymt när man tränar!
    Nu känner ju jag inte er här i tråden, men vet inte om ni känner till att alla sädesslag skapar inflammation i musklerna, så har man fått en skada så bör man minska på intaget under läkningsprocessen. 
    Hej förresten och välkommen till vårt glada gäng Glad

Jag äter mesta vitaminerna via kosten, men kör på ett extra kalcium/magnesiumprogram 10 dagar av varje, på grund av benkramper.  Nässelpulver är däremot något nytt, ska kolla var det finns. Tack Glad
  • Tullemi
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 20:34:20 följande:
    jag har lärt mig att man får svulla en dag i veckan.... Så, nu har du förbrukat din för denna veckan. I morgon är det en ny :)

Gör inte som mig iaf, att straffa mig själv...
    Straffar du dig med negativa tankar?

Nåt helt annat: snygg frö- och nötlåda
    Milea 080217 Lucas 100202
  • ETSS
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 20:40:20 följande:
    SKÖNT!!!!!

NU överför jag lite läkeenergi till dig Solig
    Tack Solig
  • Paradigm
    Ápril: Wow, tack! Kollade även in hennes blogg. Jösses vilka muskler!
  • tarm

Börjar träna styrketräning om en vecka. Mitt mål är att gå upp 10 kg till nästa sommar. Från 60kg till 70
    kg. Det borde gå, har gjort det förr.

Tränar 4-5 dagar i veckan, så gott som bara styrka. Ska ligga på minst 3500kcal om dagen. 

Vad tror ni?

• Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-21 20:30:05 följande:
    På Progym här i Sthlm, har de fantastiska proteindrinkar, en favorit när jag är där, är när de använder after eight glass... men deras glass drinkar är väl kanske inte så nyttiga, men ack så goda! Tungan ute
    Ååh, after eight - en av mina favoritgodis(ar?). =)
  • Videli
    ETSS skrev 2011-08-21 20:40:24 följande:
    Hej förresten och välkommen till vårt glada gäng Glad

Jag äter mesta vitaminerna via kosten, men kör på ett extra kalcium/magnesiumprogram 10 dagar av varje, på grund av benkramper.  Nässelpulver är däremot något nytt, ska kolla var det finns. Tack Glad
    Tack

Den här dricker jag morgon och kväll, blandar med grapjuice. www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/livsmedel/nasselpulver-250-g

• Paradigm
    tarm skrev 2011-08-21 20:43:38 följande:
    Börjar träna styrketräning om en vecka. Mitt mål är att gå upp 10 kg till nästa sommar. Från 60kg till 70
    kg. Det borde gå, har gjort det förr.

Tränar 4-5 dagar i veckan, så gott som bara styrka. Ska ligga på minst 3500kcal om dagen. 

Vad tror ni?
    Ja, äter du 3500 kcal så borde du gå upp i vikt om du inte kör allför mycket cardio. Blir mycket pumpande med vikter!

Hur lång är du förresten?
  • tarm
    Fattig student skrev 2011-08-21 20:46:52 följande:
    Ja, äter du 3500 kcal så borde du gå upp i vikt om du inte kör allför mycket cardio. Blir mycket pumpande med vikter!

Hur lång är du förresten?
    Jag är 173cm lång. Kommer lägga upp träning sisåhär:

Jag inleder med 3 veckor mesträning för att värma upp kroppen och bana in rörelser/övningar.
    Sedan kör jag 5 veckor volymträning. Efter det 3 veckor styrka och sedan 2 veckor mesträning och sedan börjar jag om igen med volymträning. 

Jag har hela livet haft väldigt svårt med att gå upp i vikt och har aldrig lagt på mig något synligt underhudsfett. Inte ens när jag tokbulkat. 
Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!