• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • MissKaos

Streaasr ihjäl mig på jobbet..
    Sprang iaf över 10km igår *nöjd* Gissar p 11-12 på 67min

Ska in och läsa i tråden ikväll.. efter skivstång! Någon som ahr en POLAR pulsklocka med fotsenesor? Jag har en gammal + nån annan som inte fungerar längre (batterierna, men skvallra nu inte för min man!) jag är SÅ sugen på den här prylen. Någon som har? Är dom bra?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • godisgrisen

träning igår och en timmes PW idag

Nu arbete vid datorn och mellanmål

• Primrose

Tillbaka till stan i går. Var tvungen att stanna kvar i stugan, eftersom sotaren skulle komma. Sonen var också kvar med mig, eftersom han var febrig under helgen. Men i dag är han tillbaka på dagis igen, en ny avdelning, så det är litet "inskolnings"-känslor här med.

Jag sa bara till maken, så fort jag kom innanför dörren vid 18.30 igår, "nu går jag till gymmet". Och jag vände nästan i dörre, så att han inte skulle hinna börja protestera.

Ett litet styrkepass blev det. Hela kroppen i ett huj. Chestpress, sittande rodd (bara ett set pga min känsliga rygg), axelpress med hantlar, stationära utfall, tricep pull-downs, bicep screw curls. Run of the mill - övningar m a o.
    Nu hoppas jag att kroppen (läs ryggen) känns ok av det här så att jag kan köra igen på onsdag.

Önskar så att jag kunde göra Plyometrics, löpträna osv. - men det går tyvärr inte med den här "stötkänsliga" kroppen.Obestämd Som någon annan skrev - det är svårt att hålla igen, när man är van att träna hårt och mycket.
    Springa har jag dock inte kunnat göra på 10 år - så det är ju ett tag sedan. Och just nu vill jag inte ens gå på klasser - vilket jag oftast tycker är jättekul annars - för jag måste träna så kontrollerat och i en klass rycks man gärna med!

• Jennnyn

I dag är första dagen på arbetet efter semestern. Känner mig helt slut redan... igår blev det ett lugnt rygg och bicepspass efter ridningen. Tyckte att jag hade varit sjuk tillräckligt fortf lite hes men det blir bättre för var dag som går!

• Paradigm

Läser om inskolning bland annat. Här är det inte inskolning förrän i september, runt den 11:e. Imorgon ska vi åka iväg och köpa skoluniform. Ska bli skoj (och dyrt).

Ang träning så har jag kört mitt vanliga pass. Brukar oftast springa 5 km på 25 minuter alternativt 6 km på 30 minuter, men varvar mellan pyramiden, fettförbränning, hillintervall, speedintervall etc för att få variation.
    Idag var det oerhört lätt att springa så jag antar att jag måste ta upp nivån att snäpp. Kul!

• Livsoduglig

God kväll! 

Har preciiiiis avböjt bubbel, god middag och mys i soffan mot att ge mig ut och springa. Vet inte riktigt hur jag tänkte, men hoppas att jag i efterhand åtminstone kommer vara nöjd med mitt beslut. Hoppas hinna svänga förbi gymmet med så man får lyft och kånka lite med... 

Fuuuuuuullt ös!  

• ETSS
    Livsoduglig skrev 2011-08-23 18:15:06 följande:
    God kväll! 

Har preciiiiis avböjt bubbel, god middag och mys i soffan mot att ge mig ut och springa. Vet inte riktigt hur jag tänkte, men hoppas att jag i efterhand åtminstone kommer vara nöjd med mitt beslut. Hoppas hinna svänga förbi gymmet med så man får lyft och kånka lite med... 

Fuuuuuuullt ös!  
  • Tullemi
    God kväll! 

Fuuuuuuullt ös!  
    Och jag funderar på att göra tvärtom: ta ett eller två glas vin, sitta och slappa i soffan. Jag är såå trött efter en heldag med ungarna (ja ni har säkert förstått att jag har "huvudansvaret" för våra barn eftersom min man jobbar hårt (delägare) och sen kommer hem och jobbar på huset. Men att träna är också bra mot negativa tankar och när man behöver energi..... kan inte bestämma mig.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    God kväll! 

Fuuuuuuullt ös!  
    God middag och mys efter löpningen?
  • ETSS

Har jobbat min sista dag på mitt yttepyttedeltidsjobb idag. Som vanligt betyder jobbdag träningsfri dag. Jag sitter i min soffa, har just ätit middag, helt vinfri, men trött.
    Kettlebellandet i går tog på.
    Jag ju en framtid, men det känns ändå lite som en epok går i graven och jag slutar nu prata med flera människor jag sett och pratat med regelbundet. Det är lite vemodigt när man ändrar på rutiner på något sätt.
    Vädret är vackert där jag bor men jag tvivlar på att jag kommer ut i kväll. Nå, jag har ju alltid i morgon, då ska tränasGlad

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!