• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly

När man läser många av dessa fintess bloggar. Då är det många som kör med celcius drickan, är det något att ha?

Igår testade jag att göra tonfiksburgare. Det var helt ok att äta.

• Matsina

Just nu så går jag på bandet i ca 6.2km /h. I en timme, har inte kondition till att springa än men siktar på de. Tack för tipsen

• Tullemi
    Mollly skrev 2011-08-26 12:03:38 följande:
    När man läser många av dessa fintess bloggar. Då är det många som kör med celcius drickan, är det något att ha?

Den dricks i mängder på mitt gym. Har druckit den en gång, men vet inte så mkt om den.
    Milea 080217 Lucas 100202
  • Paradigm
    Primrose skrev 2011-08-26 12:00:37 följande:
    Nej, det har jag inte sett. Jag kan dock, personligen, konstatera att jag var, i princip, i mitt livs form när jag var 39 år (även om jag inte har underkroppen att se ut som på bilderna som visas här). Så jag är helt medveten om vad träning kan göra med kroppen, även när man är närmare 40 år.  Men vid 46 år och efter att ha fått min son vid nära 44 år, är det en liten annan historia. Många kvinnor genomgår också hormonförändringar när de är kring 45+, som gör att det kan vara mycket svårare att bli av med kroppsfettet och att bli "deffade". Och så har vi ju alla små eller stora extra "krämpor" som kommer smygande ... och som kan hindra personen att träna som mest effektivt. Att träna en man i 45-50-årsåldern är en annan femma.... Men, självklart, finns det alltid undantag - och "supermänniskor" som kan träna stentufft långt upp i åren (och för att se ut som tjejen på bilden så handlar det om stentuff träning, och ev. ett och annat "kosttillskott"), men det gäller inte de flesta.

Jag skulle ALDRIG kunna få en kropp som kvinnan på den första bilden inom ett år, eller tre år eller tio år (då är jag 56 år ). Men, visst, förbättringar kan de flesta åstadkomma. Sedan beror det ju på hur träningsvan kroppen är och hur den reagerar på olika typer av rörelse. Det här med att promenader eller sk power walks är en effektiv träningsform funkar definitivt inte på mig t ex (alldeles för tidsödande, eftersom min kropp är så van att röra på sig). Medan en träningsovan eller någon som bara har tränat litet grann i ett par år kanske kan få jättebra förbränningsresultat genom att gå på några 5 kilometers powerwalks i veckan. Och de som kan få bra resultat av att köra med band och boll hemma (men absolut inte se ut som tjejen på bilden av det...), existerar ju också.

Den andra tjejen (som är "närmare 40 år" - fast jag hittar inte hennes ålder någonstans - hon ser ut att vara 35 år, vilket är en viss skillnad...) har genomgått en helt normal fysisk förändring på tio veckor genom disciplinerad och bra träning (och kost). Det betyder dock inte att hon skulle kunna se ut som tjejen på den första bilden efter 1 år. Träning fungerar ju inte riktigt så att om man bara kör på med bra träning så får alla samma "slutresultat".

Nej, slut med åldersdiskussioner! Här ska, i alla fall, tränas idag. Och jag hoppas att även jag, när diskbråck och andra krämpor har lagt sig litet, kan bli litet mer deffad och snygg  igen.Drömmer
    Såg du hur hennes rygg såg ut efter 5 månader? Muskelberg!
    Men som du säger så är det väldigt individuellt som allt annat. Man får helt enkelt kämpa på så gott det går och se vad det blir därefter, men ingenting är omöjligt. =)
  • Paradigm

SItter här och känner mig slö. Det är fredag och jag vill städa undan inför helgen men finner ingen ork. Vill mysa i soffan ikväll utan att det ska vara rörigt.

Körde ett lugn pass idag med 30 minuters PW i rejäla uppförsbackar, riktig mjölksyra. Därefter blev lite styrka för rygg och lite olika varianter på plankan. Efter det blev den en proteinshake gjord på naturell yoghurt och mango samt en macka finncrisp med keso.

Tränar ju med min make på morgonen och än så länge har han gått ned 2 kg, mestadels vätska, men kul med resultat ändå. Vi kör på ganska hård cardio och tung styrketräning. Snart är han fit han med och tycker det är roligt att shoppa kläder!

• Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-26 12:03:38 följande:

Jag tror (vet inte säkert) att det fungerar lika bra med kaffe. Jag har druckit Celcius till och från, men märker att jag får problem med hjärtfrekvensen.. Skäms Dum som man är... det sägs att man bränner mer kalorier och efter ett pass på gymmet har jag varit sjöblöt.

Men jag säger nog inte mer än så!

Tonfiskburgare???? Nu får du förklara.... Glad
  • Aprilia1977
    Matsina skrev 2011-08-26 14:27:15 följande:
    Just nu så går jag på bandet i ca 6.2km /h. I en timme, har inte kondition till att springa än men siktar på de. Tack för tipsen
    Inte illa pinkat, är grymt imponerad på alla som orkar vara på gymmet och kan ta sig igenom minst 30 min på ett band, crosstrain eller dyl...

Bra kämpat tjejen!!!
  • Aprilia1977
    Fattig student skrev 2011-08-26 15:20:17 följande:
    Såg du hur hennes rygg såg ut efter 5 månader? Muskelberg!
    Men som du säger så är det väldigt individuellt som allt annat. Man får helt enkelt kämpa på så gott det går och se vad det blir därefter, men ingenting är omöjligt. =)
    Usch, kom precis på att det är ju så det är... återigen glömmer jag bort, trots att jag nyss var där i mina tankar, att vi alla är olika. Vi har ju olika förutsättningar, vissa har lätt för att gå upp i vikt, andra inte. Vissa har lätt för att bygga muskler, andra inte.

Ja, vi är ju inte stöpta i samma form, och tur är väl det... hmm.. ibland iaf! Skrattande
  • Mollly
    Aprilia1977 skrev 2011-08-26 16:22:39 följande:
    Jag tror (vet inte säkert) att det fungerar lika bra med kaffe. Jag har druckit Celcius till och från, men märker att jag får problem med hjärtfrekvensen.. Skäms Dum som man är... det sägs att man bränner mer kalorier och efter ett pass på gymmet har jag varit sjöblöt.

Men jag säger nog inte mer än så!

Tonfiskburgare???? Nu får du förklara.... Glad
    Ja det var min första tanke också, hjärtklappning. Varför jag tänkte på det vet i tusan, men men.
    Tonfiskburgare ja. Blanda 1 ägg, 2 burkar tonfisk och sen lite ströbröd. Sen gör man det till burgare, eller snarare biffar. Smidigt och nyttigt.
  • Aprilia1977

Det har varit en tuff dag idag. Vi har vackert väder ute och barnen är så mycket bättre på att klä sig efter väder än vad jag är. Jag har haft jeans och t-tröja, barnen har haft alltifrån klänning till shorts....

Drar till gymmet igen, har lovat mig själv träning fre, lör och sön, så om den blir hård eller slapp så vill jag dit! Och jag har dessutom inget som hindrar mig från att röra på rumpan haha...

Önskar alla TRÄNINGSNÖRDAR en riktigt bra helg!

Solig

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!