• Paradigm

Träningsnördar - här samlas vi!

Här delar vi med oss av vad vi tränar, äter och allmänna tankar & frågor om just träning. Häng på, vettja!

Get fit or die trying
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-20 22:42
    VECKANS UTMANING:

~Öka plankan med 1 minut, allt utöver det ger ett + i kanten~

Vi meddelar resultat nästa måndag, dvs den 27:e juni.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 12:34
    Kanonbra sida för er som vill träna med pilatesboll: www.balansboll.nu
    Tack Gryndrömmar för tipset!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 20:17
    Länk på plankan: jossans.shapemeup.se/2011/06/21/varierande-plankor/

Tack godisråtta! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-16 18:15
    Ett till länk som bör kollas in: www.dintraning.se/cms/

Tack Mileas mamma! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-17 10:34
    Träningsnördarnas recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61578114.html

Dela gärna med er av recept! Kan vara allt från smoothies, frukost- och middagstips till nyttigare bakverk.
  • Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!
  • Mollly

Ikväll ska jag äntligen träna. Först en god middag med lax :)
    Tror det kommer bli ett bra pass idag då jag är måttligt förbannad på läkarvården här idag..Känner mig lite extra laddadSkrattande

• Aprilia1977
    Mollly skrev 2011-08-26 16:27:38 följande:
    Ja det var min första tanke också, hjärtklappning. Varför jag tänkte på det vet i tusan, men men.
    Tonfiskburgare ja. Blanda 1 ägg, 2 burkar tonfisk och sen lite ströbröd. Sen gör man det till burgare, eller snarare biffar. Smidigt och nyttigt.
    Var tvungen att kolla Celcius, som innehåller mkt koffein, men inte bara det utan en mängd andra "fettförbrännings" ingredienser...

Måste testa burgaren! Låter smaskens! Tack för tipset!

Nä, nu har jag slöat, dags att åka iväg till gymmet!
  • Mollly
    Aprilia1977 skrev 2011-08-26 17:12:51 följande:
    Var tvungen att kolla Celcius, som innehåller mkt koffein, men inte bara det utan en mängd andra "fettförbrännings" ingredienser...

Måste testa burgaren! Låter smaskens! Tack för tipset!

Nä, nu har jag slöat, dags att åka iväg till gymmet!
    Frågan är om man bränner så mkt fett genom att dricka något och sen träna?Obestämd
  • Primrose
    Fattig student skrev 2011-08-26 15:20:17 följande:
    Såg du hur hennes rygg såg ut efter 5 månader? Muskelberg!
    Men som du säger så är det väldigt individuellt som allt annat. Man får helt enkelt kämpa på så gott det går och se vad det blir därefter, men ingenting är omöjligt. =)
    Nej, den såg jag inte. Men när jag, två månader innan jag fyllde 44 år, var på sjukhuset för mitt snitt sa först sköterskan som satte dropp etc. "Vilka bra ådror, du måste träna mycket!" och narkosläkaren som la ryggbedövningen sa " Man ser varenda muskel på ryggen". Och då var jag ändå odeffad pga graviditeten (körde, i princip, ingen styrketräning när jag var gravid, bara cardio och litet lättare motståndsträning, pga tre missfall innan). Jag har aldrig varit muskelbyggare. Bara kört styrketräning i snart 20 år. Sedan jag fick barn väger jag 10 kilo över min normalvikt (jag har aldrig sett dessa siffror på vågen någonsin i mitt liv tidigare) - och det är inte så lätt som vid 30 att gå ner i vikt, det kan jag säga med säkerhet. Tvärtom kollade jag t o m mina sköldkörtelvärden eftersom INGET jag gjorde hade någon större effekt (vad gäller kost osv.). Så det som gällde för 5-15 år sedan funkar inte nu.

Ja, alla får kämpa på, efter vad som är rimligt och  möjligt. Men visst är vissa saker "omöjliga" - det är bara att gilla läget s a s. Annars kan man orsaka sin kropp mer skada än det är värt, inte minst.
  • Primrose
    Mollly skrev 2011-08-26 17:13:59 följande:
    Frågan är om man bränner så mkt fett genom att dricka något och sen träna?Obestämd
    Jag känner inte till vad Celsius innehåller i övrigt, men koffein höjer, bevisligen, prestationsförmågan och, därmed, förbränningen. Så en kopp kaffe innan träningen är inte fel.
  • Paradigm
    Primrose skrev 2011-08-26 18:26:07 följande:
    Nej, den såg jag inte. Men när jag, två månader innan jag fyllde 44 år, var på sjukhuset för mitt snitt sa först sköterskan som satte dropp etc. "Vilka bra ådror, du måste träna mycket!" och narkosläkaren som la ryggbedövningen sa " Man ser varenda muskel på ryggen". Och då var jag ändå odeffad pga graviditeten (körde, i princip, ingen styrketräning när jag var gravid, bara cardio och litet lättare motståndsträning, pga tre missfall innan). Jag har aldrig varit muskelbyggare. Bara kört styrketräning i snart 20 år. Sedan jag fick barn väger jag 10 kilo över min normalvikt (jag har aldrig sett dessa siffror på vågen någonsin i mitt liv tidigare) - och det är inte så lätt som vid 30 att gå ner i vikt, det kan jag säga med säkerhet. Tvärtom kollade jag t o m mina sköldkörtelvärden eftersom INGET jag gjorde hade någon större effekt (vad gäller kost osv.). Så det som gällde för 5-15 år sedan funkar inte nu.

Ja, alla får kämpa på, efter vad som är rimligt och  möjligt. Men visst är vissa saker "omöjliga" - det är bara att gilla läget s a s. Annars kan man orsaka sin kropp mer skada än det är värt, inte minst.
    Jo, men precis man måste ju vara realistisk också. Vill man sova på gymmet och leva på lax så fine för mig. Flört
    Nämen skämtåsido, alla reagerar vi olika och åldern är ibland ett hinder och ibland inte. Det beror på. Hon som jag lade upp bilden på var 38 år.
    Kontentan av det hela är att vi alla är olika. Och tur är väl det. Skrattande
  • Paradigm
    Aprilia1977 skrev 2011-08-26 16:30:56 följande:

Det har varit en tuff dag idag. Vi har vackert väder ute och barnen är så mycket bättre på att klä sig efter väder än vad jag är. Jag har haft jeans och t-tröja, barnen har haft alltifrån klänning till shorts....

Drar till gymmet igen, har lovat mig själv träning fre, lör och sön, så om den blir hård eller slapp så vill jag dit! Och jag har dessutom inget som hindrar mig från att röra på rumpan haha...

Önskar alla TRÄNINGSNÖRDAR en riktigt bra helg!

Solig

• ETSS
    MissKaos skrev 2011-08-26 10:39:51 följande:
     Mina kilon känns rätt futtiga i jämförelse! Men visst, det tar ju längre tid att bygga muskler osv, när man bränner så hårt så bränner man ju dessutom av lite muskelmassa -eller det är sannolikt att man gör det iaf. Men vaddå, om du nu har kommit så långt så är det väl bara att sega på?
    Tullemi skrev 2011-08-26 10:14:22 följande:
    Lyckliga ni som blir mätta på gröt. Det verkar ju vara en bra frukost, men jag blir JÄTTEhungrig efter bara nån timma om jag äter havregrynsgröt.
    Jag med. Det räcker ju inte med bara det -inte för mig när jag tränar intensivt iaf. JAg behöver lite mera  proteiner för att "stå mig" sas. Annars sitter man (läs, jag) med en påse godis före lunch
    Jo jag har bränt väldigt mycket muskelmassa, det är det jag jobbar med att bygga upp nu, det går ju, jag ser ju bättre ut än förr, mitt värsta problem just nu är huden som på sina ställen är lite rynkig (magen) men jag antar att det kunde vara mycket värre med tanke på min ålder.. jag har nog goda gener, det är tålamodet jag för jobba med Glad
  • ETSS

God afton mina vänner, här kommer lite OT-jämmer:
    I två veckor ungefär har jag sökt olika utbildningar. Jag har kommit in utan några som helst problem. Jag har fått löften av olika Kassor att få ekonomiskt bistånd så jag ska kunna gå kurserna. Sedan har Kassorna dragit tillbaka sina löften.
    I onsdags fick jag ett helt spiksäkert löfte om att jag skulle få hjälp med den sista kursen. I dag ringde de igen: Nej.
    Det gick inte. De hade ångrat sig. Nu står jag inför ny praktik där jag bor, min utbildning kanske jag får sen.
    De har har helt glömt bort att det är folk de har att göra med och inte bara statistik. Framtidsplaner och drömmar får jag tydligen bordlägga.

Har varit på dåligt humör sedan dess, men jag har fått kompensera med lite rackartyg och en god träningskväll.
    Antar att i elände är det viktigt att räkna det positiva, annars får man aldrig vara glad.

Har kört helkropp, helt okej, inga rekord har blivit satta, men det har gått bra, jag har fått ta ut mig lite och blåsa bort lite aggressioner.. i alla fall Glad

Svar på tråden Träningsnördar - här samlas vi!