• mychild

Färgkod på bröllop!

Ja, på lördag är vi bjudna på bröllop!
    Brudparet har limegrön som färgkod och jag världens panik!
    Det får inte bäras vit, röd eller svart klänning.

Jag vet inte vad jag ska ta på mig?  vilka färger matchar egentligen till limegrönt?
    Hela jag har inte lust att se ut som ett päron med ett limegrönt skärp i midjan *ryser*.
    Eller en gul klänning med ett limegrönt diadem. blä.

En fin tunika/klänning med bl.a. limegröna detaljer vore det ultimata, men jag hittar som sagt ingenting i butikerna.

Snälla, hjälp mig! vilka färger passar bra ihop, kanske har ni något förslag på vilka sorst kläder som skulle passa eller kanske har ni en bild på något fint?

• Svar på tråden Färgkod på bröllop!
  • Lady without tattoo

har aldrig varit på ett bröllop där man måste bära en exakt färg.För utom tärnor då isf som kan/skall ha en viss nyans

Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Lady without tattoo

Vad är det för klädkod?

Arbetar som Leg.pratkvarn
  • mychild

Inte jag heller faktiskt .
    Jag tycker egentligen att det är lite småkul med färgkod, men limegrön är ju jättesvår att kombinera!

Det står ingen klädkod! så jag antar att det är fri klädsel, men kanske åt det lite festligare hållet

• mychild
    lalasmama skrev 2011-06-20 08:58:29 följande:
    Gå till en butik o be dem om hjälp?!?
    Jag gjorde det igår det enda hon kunde komma på var ett limegrönt/snorgrönt linne och en svart långkjol.
  • Ramborg

Jag hade tagit en befintlig finklänning oavsett färg och köpt en limegrön tunn schal bara för att vara snäll. Så jäkla förmätet av brudparet att insinuera att folk ska köpa särskilda kläder till en enda fest, bara för att kunna utgöra en färgkoordinerad bakgrund åt dem!

• Ramborg

Gå till en blomsteraffär och be dem göra en liten fin blomsteruppsättning i limegrönt. Gör en fin håruppsättning med den i. Ta sen vilken klänning du vill.

• mychild

mjo, jag har köpt en scarf som jag har färgat limegrön (blev dock skitfult), men jag vet fortfarande inte vilka färger jag ska bära till den.

Jag har en illröd klänning... men med en limegrön scarf?... ingen lust att gå runt och se ut som en clown.

• mychild
    Ramborg skrev 2011-06-20 09:07:58 följande:
    Gå till en blomsteraffär och be dem göra en liten fin blomsteruppsättning i limegrönt. Gör en fin håruppsättning med den i. Ta sen vilken klänning du vill.
    det var en bra idé!
Svar på tråden Färgkod på bröllop!