• mychild

Färgkod på bröllop!

Ja, på lördag är vi bjudna på bröllop!
    Brudparet har limegrön som färgkod och jag världens panik!
    Det får inte bäras vit, röd eller svart klänning.

Jag vet inte vad jag ska ta på mig?  vilka färger matchar egentligen till limegrönt?
    Hela jag har inte lust att se ut som ett päron med ett limegrönt skärp i midjan *ryser*.
    Eller en gul klänning med ett limegrönt diadem. blä.

En fin tunika/klänning med bl.a. limegröna detaljer vore det ultimata, men jag hittar som sagt ingenting i butikerna.

Snälla, hjälp mig! vilka färger passar bra ihop, kanske har ni något förslag på vilka sorst kläder som skulle passa eller kanske har ni en bild på något fint?

• Svar på tråden Färgkod på bröllop!
  • Bellalella

Beige funkar bra till limegrönt!

• MrsMommy

Är du säker på att du inte har missförståss det hela? Många har ju ett färgtema på t.ex. trycksker och bordsdekorationer, men jag hade aldrig förväntat mig att mina gäster skulle klä sig i, eller ens matcha, vårt färgtema. Inte ens tärnans klänning matchade vårt.

• mychild
    MrsMommy skrev 2011-06-20 09:25:15 följande:
    Är du säker på att du inte har missförståss det hela? Många har ju ett färgtema på t.ex. trycksker och bordsdekorationer, men jag hade aldrig förväntat mig att mina gäster skulle klä sig i, eller ens matcha, vårt färgtema. Inte ens tärnans klänning matchade vårt.
    japp, mycket säker ! trodde inte heller på det från början så jag kontaktade brudparet. Och så är det!
    Jag får ju dock matcha limegrönt i vad jag vill. nagellack, hårspännen, kläder...m.m.
    Men jag har ändå problem. Att matcha kläder är inte min starka sida.. och limegrönt är inte min färg...!:P
  • JA77

TS: Varför ringer du inte och frågar? :)

Vadå "inte får". Ett brudpar kan inte diktera upp vilka färger som får bäras eller inte. Undvik helsvart eller helvitt. Rött får man ha.

Limegrönt, men vilken klädkod? Ska hälften komma i balklänningar och de andra i vardagsklänningar i bomull? Hur hade brudparet tänkt?

• MrsMommy
    mychild skrev 2011-06-20 09:32:43 följande:
    japp, mycket säker ! trodde inte heller på det från början så jag kontaktade brudparet. Och så är det!
    Jag får ju dock matcha limegrönt i vad jag vill. nagellack, hårspännen, kläder...m.m.
    Men jag har ändå problem. Att matcha kläder är inte min starka sida.. och limegrönt är inte min färg...!:P
    Ähm, vilket sjukt kontrollerande brudpar... Vad är det dagen handlar om? Hur snygga fotona blir i efterhand? Weird....
  • hallontryffel

ja, det finns tyvärr brudpar som är så kontrollerande, var själv bjuden på ett sådant "temabröllop" där alla skulle klä sig i pastellfärger, mycket märklig klädkod.
    Nåja, om du vill ha något tips så kan marinblått och limegrönt vara riktigt snyggt. Vissa bruna toner är också jättefina med lime -på så sätt dämpar du "fruktfärgen" lite!

• MajaVira

Usch, jag förstår dig TS! Limegrönt är en av de färger som jag defintivt aldrig skulle välja och det är ju inte ens modernt just nu, så väldigt konstigt att ha det som tema på ett bröllop...

• Emmi27

Lila passar väl med limegrönt? Rosa? Men låter som en knasig klädkod, speciellt med den färgen.

• Puggan
    JA77 skrev 2011-06-20 09:34:40 följande:
    TS: Varför ringer du inte och frågar? :)

Vadå "inte får". Ett brudpar kan inte diktera upp vilka färger som får bäras eller inte. Undvik helsvart eller helvitt. Rött får man ha.

Limegrönt, men vilken klädkod? Ska hälften komma i balklänningar och de andra i vardagsklänningar i bomull? Hur hade brudparet tänkt?
    Ska man vara petig får man inte ha rött på bröllop, "Då har man legat med brudgummen"
  • BuoBä
    Puggan skrev 2011-06-20 10:55:41 följande:
    Ska man vara petig får man inte ha rött på bröllop, "Då har man legat med brudgummen"
    Feeeeeeeel!!!!!! Det är bara trams. Finns en hel tråd om det om du är intresserad. Se kungabröllopen, där är det röda klänningar till höger och vänster och de om några borde ha koll på vad som anses korrekt. 
Svar på tråden Färgkod på bröllop!