Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

    svensk i köpenhamn? :-)

    Hej hej! Jag bor också i Köpenhamn. Väldigt nära Fisketorvet shopping center och Islands brygge. Bor här eftersom min svenska sambo jobbar på ett projekt här sen lite mer än ett år tillbaka. Vi blir nog kvar här i ca ett år till. Jag är gravid i v 34 med första barnet. Börjar närma sig nu!

  • Sofiafia82

    Tack Känns verkligen overkligt att bli mamma snart! Du har inte heller så lång tid kvar egentligen. Tiden bara springer iväg ju! Nej precis, du kommer inte alls bo långt bort från mig. Det är väl kanske 4-5 km bort eller så kan jag tänka mig. Nu har jag fixat regnställ så att man kommer ta sig ut och promenera mycket i höst. Det är ju ganska vanligt med regnstorm här borta

    Lycka till då mycket med flytten! Hoppas vi kan träffas sen nån gång. Jag känner inte så många här för jag jobbade i Helsingborg fram till förra veckan.

  • Sofiafia82

    Jag har gått till en barnmorska i helsingborg fram tills nu. Håller på och ringer runt och kollar upp vad som krävs för att få föda här. Det blir ju planerad vård och intyg från mitt svenska landsting krävs som bevis på att de betalar räkningen. Har gått till en dansk läkare nu iaf och tagit blodprov. De behöver blodgruppering mm på förlossningen och endast danska papper är giltiga. Iaf blir det nog förlossning på Hvidovre Hospital då det är det sjukhuset vi tillhör. Verkar vara ett bra sjukhus som tur är! Ja du får fixa och dona lite och sen återkomma när du har tid. Ha det fint!

  • Sofiafia82

    Hej hej!

    Åh vad synd att jag missar träffen! Åker till Västerås imorn och blir borta i 10-14 dagar. Får haka på nästa träff istället! Ni andra får ha det riktigt trevligt! 

  • Sofiafia82

    Hej hej!
    Jag kommer nog stanna i Västerås till bebisen är född för nu börjar det kännas lite tungt (v 38) och jag ser inte fram emot en lång tågresa ner till Köpenhamn i v 39
    Så jag träffar er gärna sen när bebben har ploppat ut. Trevlig helg på er!  

  • Sofiafia82

    Ser fram emot att få träffa er alla nångång också. Bebisen beräknas komma nästa vecka och sen är man väl lite seg ett tag efteråt antar jag men sen hoppas jag kunna hänga med på era träffar!

    Emma111: jag bor på Havneholmen på andra sidan från er :) i de vita husen med lite oregelbunden arkitektur.

  • Sofiafia82

    Hej alla! Fredagen den 9/9 föddes vår son! En liten plutt på 4380 g och 53 cm ;) På tisdag åker vi tillbaka till kph. Blir lite besök första veckan eller så kan jag tänka mig men sen är jag fit for fight att leka med er

  • Sofiafia82

    Tack för era grattis! Nu har jag kommit in i nån slags trött vardag och går runt som i dvala om dagarna. Jag hoppas jag vänjer mig snart så jag orkar träffa er

  • Sofiafia82

    Emma: Tack vad snällt av dig! Jag tar gärna nån promenad. Alltid trevligt med sällskap och som sagt vi bor ju typ grannar ;) Nu ska vi iof sig resa iväg (till min familj i Kalmar) på fredag och stannar i 10-14 dar men sen är jag tillbaka igen.

Svar på tråden svensk i köpenhamn? :-)