• Anonym (Mycket)

Cyklo-F

Ni som äter Cyklo-F pga riklig mens, hur ofta äter ni dessa tabletter? Alltså kan man ta det varje månad? Och funkar det bra?

Har sen jag fick tillbaka mensen efter mina andra förlossning fått jätteriklig mens.... Blöder igenom dom största ob på nolltid under dom första dagarna och jag är så less på det!

• Svar på tråden Cyklo-F
  • Candida

Jag har också riklig menstruation. Har dock aldrig provat cyklo-F. Jag kör de gröna O.B som blöder igenom på en timme, och käkar ipren!

Min syster provade dock exlutena mini-piller som man kan ta samtidigt som man ammar, och hon är helt blödningsfri.

Jag träffade en tjej för flera år sedan som tog cyko-f, hon sa att de hjälpte jättemycket och att hon inte blödde alls så mycket, har själv inte vågat prova dock.

Du kan ju skriva hur det går om du väljer att prova dem i den här tråden? Glad

• helene306

Du kan ta det varje månad. Cyklo-F är dock förjäklarns dyr! Jag fick Tranon av en gynläkare efter en störtblödning. Betydligt billigare och precis samma sak som Cyklo-F.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Candida

Helen 306: Vad är tranon för något och hur verkar de?

• Insatt

Jag har testat Cyklo-f och innan det blev receptfritt hade jag Cyklokapron (samma sak) utskrivet av läkare. Det tog jag då varje månad och det reducerade verkligen blödningarna. Tydligen fungerar det så att det påverkar ett ämne som har att göra med blödningsbenägenheten i livmoderslämhinnan. Nu är min mens av ok mängd tack vare p-medel (Nuvaring) och jag slipper ett HB-värde som svajar mellan 85 och 95.
    Menskopp är ett annat tips.

• Candida

Tack för tranontipset helen

• Candida

Det var samma verksamt ämne, fast får man utskrivet av läkare kan det ju bli billigare för då räknas det som ett läkemedelmedel man behöver. :)

• Candida

Vilka grymma tips man får!!! Glad

• helene306
    Candida skrev 2011-06-23 22:47:49 följande:
    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Det här läkemedlet lät schysst :) (tranon alltså)
    Du hittade

Jag kollade Apotekets hemsida:

Cyklo-F 18 tabletter: 94 kr
    Tranon 100 tabletter: 248,50 kr

Blöder man mycket kan jag även rekommendera menskopp. Man får tömma lite oftare de dagar man blöder rejält men det är mycket skönare med kopp än med binda/tampong. Miljövänligare och skonsammare för underlivet också.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Cyklo-F