Hur mycket har ni gått upp ni som är gravida?
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Hej!
Jag är gravid i vecka 22 imorgon och har gått upp ca 2 kg, hur mycket har ni andra gått upp och i vilken vecka är ni i? Är nyfiken och vill ha lite att jämföra med. Tack på förhand.
Har bf idag, och gått upp runt 11 kg. Startvikt 47 kg.
V. 13 ca 1,5 kg
Oj vilken gammal tråd Kom på att TS kanske inte bryr sig längre.. Haha!
Haha. Jag såg det med när jag svarat.
LillyLolo: det är inte bara barnet som ska gå upp i vikt. Det finns ett syfte med att gravida ska lägga på sig. Värme osv.. Vissa kan styra över sin uppgång och andra inte. Men man går ner snabbare än man tror.
Twizz: klaga inte på 11 kg :P jag åt som vanligt och gick upp ca 30 kg. (!) har gått tre månader nu och jag har gått ner 22, så det går ganska snabbt. Jag ammar och går på Viktväktarna :)
V34+0, upp 11 kg
22+2(23veckor) väger 61kg nu gått från 51 till 61 under dessa månader:)
Miss kvalvik: värme? Hur menar du då.
Om jag går upp från 50 till 70 kg istället för till 60 kg så har inte jag en högre kroppstemperatur på grund av att jag väger mer.
v.30 +7kg
Lillylolo, jag antar att hon menade att man samlar på sig mer vatten i kroppen när det är varmt. Och vatten väger massor :)