• MåsteHittaPåNågot

Gräsklippning!

Varför ska alla jämt klippa gräset vid middagstid? Eller tidigt på morgonen?

Kan någon förklara för mig hur man tänker när man alltid sätter igång och klipper mellan 17-19 tiden eller 7-9 tiden på morgonen? Finns det inga andra tider som man kan klippa på? Nu menar jag inte såna som har varit borta och kommer hem och sätter igång utan dem som har gått hemma hela dagen men lik förbannat så ska de dra igång klippningen när de ser att man gör i ordning grillen. Åh, jag blir så irriterad!

Maken berättade även i går när han var ute tidigt med hunden i grannområdet så var det folk som klippte gräs, vaddå hänsyn till att folk sover för att det var midsommarafton kvällen innan? Kan man möjligtvis tänka liiiiiite på andra? Nej, det verkar inte så nej.

Hur är det där ni bor? Är det bara här som folk inte bryr sig?

• Svar på tråden Gräsklippning!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

För att det är för varmt för att klippa gräset mitt på dagen.

Så tidigt på morgonen som 7-9 är dock lite väl respektlöst. Men 17-19 är en utmärkt tid, tidigare så är det som sagt ordentligt varmt, senare lägger sig folk och sover.

Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • MåsteHittaPåNågot
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-26 17:52:32 följande:
    För att det är för varmt för att klippa gräset mitt på dagen.

Så tidigt på morgonen som 7-9 är dock lite väl respektlöst. Men 17-19 är en utmärkt tid, tidigare så är det som sagt ordentligt varmt, senare lägger sig folk och sover.
    Jag kan hålla med om att 17-19 kan vara en sval tid så där har du poäng, dock så har vi inte haft så varmt här att det spelar någon roll. Det har varit långbyxväder och gärna jacka på om jag så säger. Dessutom så klippte just dessa grannar som satte igång idag, gräset när det var 32 grader i skuggan här för några veckor sedan så i just detta fall idag och med just den grannen spelar inte värmen någon roll. Men det var bra att du sa det iaf.
  • Lady without tattoo

Finns alltid de som gnäller när man än klipper.

Yrke: Leg pratkvarn
  • skorpionen80

Skvätter gräset in i er grill kan ni kanske flytta den lite längre bort?

• Safirrosen

Här klipper grannarna i kapp mer eller mindre, när den ena är klar börjar nästa och gärna flera gånger i veckan. En gång drog en granne igång gräsklipparen när vi hade en besökare som satt ute och spelade gitarr.

• BymBym

Har man grannar så har man... Finns säkert en del som stör sig på något som vi gör också.

• skorpionen80

Brukar ni verkligen ta en promenad i kvarteret och se vad grannarna har för sig innan ni börjar klippa? Den tanken har aldrig slagit mig... Jag klipper när det passar mig och när jag har tid. Självklart inte mitt i natten, men om det är kl 12 eller 18 spelar ingen roll.

• Humörmamman

17-19 tycker jag är ok, värre med dem som klipper efter 19. Tja, det är väl lite olika när var och en tycker det är ok att klippa gräset kanske.... Prova att be grannarna vänta lite om ni precis ska till att äta - det fungerar här! Oftast är det inte så farligt att prata med varandra!

• Lady without tattoo
    Safirrosen skrev 2011-06-26 21:58:51 följande:
    Här klipper grannarna i kapp mer eller mindre, när den ena är klar börjar nästa och gärna flera gånger i veckan. En gång drog en granne igång gräsklipparen när vi hade en besökare som satt ute och spelade gitarr.
    De kanske störde sig på gitarren?
    Yrke: Leg pratkvarn
Svar på tråden Gräsklippning!