• MåsteHittaPåNågot

Gräsklippning!

Varför ska alla jämt klippa gräset vid middagstid? Eller tidigt på morgonen?

Kan någon förklara för mig hur man tänker när man alltid sätter igång och klipper mellan 17-19 tiden eller 7-9 tiden på morgonen? Finns det inga andra tider som man kan klippa på? Nu menar jag inte såna som har varit borta och kommer hem och sätter igång utan dem som har gått hemma hela dagen men lik förbannat så ska de dra igång klippningen när de ser att man gör i ordning grillen. Åh, jag blir så irriterad!

Maken berättade även i går när han var ute tidigt med hunden i grannområdet så var det folk som klippte gräs, vaddå hänsyn till att folk sover för att det var midsommarafton kvällen innan? Kan man möjligtvis tänka liiiiiite på andra? Nej, det verkar inte så nej.

Hur är det där ni bor? Är det bara här som folk inte bryr sig?

• Svar på tråden Gräsklippning!
  • MåsteHittaPåNågot
    bananflugekärlek skrev 2011-06-27 16:11:26 följande:
    Men för helvete, hur lättstörd kan man vara. Skita i att klippa för att ni grillar eller för att folk festar för hårt på midsommar? Lägg av.
    Haha, och hur lättstör får man vara för att bli förbannad för att någon annan beklagar sig =)
  • MåsteHittaPåNågot
    Lady without tattoo skrev 2011-06-27 16:12:00 följande:
    Ni kanske kunde äta senare? El tidigare på dagen? När de klippt klart?
    Som sagt, vore jag synsk så absolut.
  • Lady without tattoo

Måste kommentera detta:
    Maken berättade även i går när han var ute tidigt med hunden i grannområdet så var det folk som klippte gräs, vaddå hänsyn till att folk sover för att det var midsommarafton kvällen innan? Kan man möjligtvis tänka liiiiiite på andra? Nej, det verkar inte så nej.
    Att folk är bakfulla en midsommardag o måste "sova lite extra" det skall inte din gräsklippande granne behöva ta hänsyn till el hur?

MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-26 17:26:59 följande:

Hur är det där ni bor? Är det bara här som folk inte bryr sig?
    Yrke: Leg pratkvarn
  • MåsteHittaPåNågot

Skönt att höra i alla fall att jag (och mina grannar som också irriterar sig på de andra) är rätt ensamma. Prata fungerar tyvärr inte utan det är allmänt dålig grannsämja här. "Alla mot alla" i princip av någon anledning fast helst har man absolut inget med varandra att göra. Hälsa på varandra på sin höjd. Knäppt men sant.

Till er som irriterar er på att jag är irriterad, sopa rent framför egen dörr först är ni snälla. Orka gå in i en tråd och gnälla på att en person är gnällig, det är humor. Men jag fick gnälla av mig och fick även konstaterat att det inte är så många som tänker på det, det var det som var mitt mål. Vad är erat mål?

• Lady without tattoo
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 16:21:44 följande:
    Skönt att höra i alla fall att jag (och mina grannar som också irriterar sig på de andra) är rätt ensamma. Prata fungerar tyvärr inte utan det är allmänt dålig grannsämja här. "Alla mot alla" i princip av någon anledning fast helst har man absolut inget med varandra att göra. Hälsa på varandra på sin höjd. Knäppt men sant.

Till er som irriterar er på att jag är irriterad, sopa rent framför egen dörr först är ni snälla. Orka gå in i en tråd och gnälla på att en person är gnällig, det är humor. Men jag fick gnälla av mig och fick även konstaterat att det inte är så många som tänker på det, det var det som var mitt mål. Vad är erat mål?
    Förklara detta med att sopa rent framför egen dörr? Du får räkna med att inte bara få medhåll i ett diskussionsforum
  • MåsteHittaPåNågot
    Lady without tattoo skrev 2011-06-27 16:06:24 följande:
    Det är aldrig en persons fel att "två träter" sas
    Såg nu att jag missat denna. Nej, det är så sant så.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 16:07:12 följande:
    Kanske vänta den stund som det tar för oss att grilla klart och äta? Det är ju inte direkt någon maratongrillning och middag vi snackar om.
    Varför ska de anpassa sin gräsklippningstid till dina mattider? Vad är det som säger att de ens kan göra det?
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Kimona

Hos oss är det för att det är föreningen som klipper, inte privatpersoner. 07.00 en gång i månaden eller nåt... Visst det är vardag och många går upp då, men inte alla. Tycker synd om de som jobbat natt och som vill hem och sova.

• MåsteHittaPåNågot
    Lady without tattoo skrev 2011-06-27 16:14:10 följande:
    Måste kommentera detta:
    Att folk är bakfulla en midsommardag o måste "sova lite extra" det skall inte din gräsklippande granne behöva ta hänsyn till el hur?
    Jag tycker att det är allmänt taskigt att klippa gräset tidigt en lördag/söndag morgon då förmodligen rätt många faktiskt sover lite längre än vanligt. Jag tyckte dock att det är ännu taskigare att klippa gräset 7.30-8 på midsommardagens morgon. Och med det tänte jag faktiskt inte speciellt på att folk är bakfulla utan att många faktiskt har varit uppe extra länge, barn som vuxna, nyktra som onyktra och att man faktiskt kunde vänta lite längre med klippningen. 
  • Lady without tattoo
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 16:31:12 följande:
    Jag tycker att det är allmänt taskigt att klippa gräset tidigt en lördag/söndag morgon då förmodligen rätt många faktiskt sover lite längre än vanligt. Jag tyckte dock att det är ännu taskigare att klippa gräset 7.30-8 på midsommardagens morgon. Och med det tänte jag faktiskt inte speciellt på att folk är bakfulla utan att många faktiskt har varit uppe extra länge, barn som vuxna, nyktra som onyktra och att man faktiskt kunde vänta lite längre med klippningen. 
    Önskemål kan du ha.Men tyvärr finns inte sådana regler.
Svar på tråden Gräsklippning!