• MåsteHittaPåNågot

Gräsklippning!

Varför ska alla jämt klippa gräset vid middagstid? Eller tidigt på morgonen?

Kan någon förklara för mig hur man tänker när man alltid sätter igång och klipper mellan 17-19 tiden eller 7-9 tiden på morgonen? Finns det inga andra tider som man kan klippa på? Nu menar jag inte såna som har varit borta och kommer hem och sätter igång utan dem som har gått hemma hela dagen men lik förbannat så ska de dra igång klippningen när de ser att man gör i ordning grillen. Åh, jag blir så irriterad!

Maken berättade även i går när han var ute tidigt med hunden i grannområdet så var det folk som klippte gräs, vaddå hänsyn till att folk sover för att det var midsommarafton kvällen innan? Kan man möjligtvis tänka liiiiiite på andra? Nej, det verkar inte så nej.

Hur är det där ni bor? Är det bara här som folk inte bryr sig?

• Svar på tråden Gräsklippning!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 15:58:26 följande:
    Det handlar inte om att gå runt och kolla hela kvarteret. Det handlar om, just i detta fall, närmaste grannen drar ut sin gräsklippare ur garaget typ 8 meter från där vi står och grillar och dukar. Kan endast missa det genom att använda skygglappar.  Vi har väldigt små tomter så vi står så gott det går i mitten. Blåser det åt något speciellt håll så ställer vi oss längre bort för att inte grillröken ska blåsa rakt in på dem. Men det är klar, det behöver jag väl inte göra längre. Vi behöver ju inte ta hänsyn heller.
    Men vad menar du att de ska göra då? När ska de klippa gräset?
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • MåsteHittaPåNågot
    FinaAnkon skrev 2011-06-27 06:59:55 följande:
    Det är värre med dem som sätter igång runt 20-tiden tycker jag. 17-19 är ju när man kommit hem från jobb etc. 
    Jo, och som jag skrev så riktar jag mig inte mot de som gör det. Utan när man vet att de har varit hemma hela dagen men inte gjort det ändå. Förens man står och grillar. Och de vet att man står och grillar och ska äta ute.
  • Lady without tattoo
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 16:00:46 följande:
    Jo, och som jag skrev så riktar jag mig inte mot de som gör det. Utan när man vet att de har varit hemma hela dagen men inte gjort det ändå. Förens man står och grillar. Och de vet att man står och grillar och ska äta ute.
    Och du grillar precis när de skall klippa gräset.Fast du vet att de klipper gräset?
    Yrke: Leg pratkvarn
  • MåsteHittaPåNågot
    Gurkburk skrev 2011-06-27 07:20:50 följande:

Kl 17-19 skulle kunna vara jag och då är jag ändå en person som försöker ta hänsyn, men den tiden skulle det inte slå mig att någon skulle reta sig. I så fall spelar det nog ingen roll när man klipper för man kommer att störa någon på ett eller annat sätt.

Jag undviker att klippa gräset innan kl. 10 på morgonen och efter kl 20 på kvällen. Skulle inte klippa gräset om jag såg att närmaste grannen höll på att grilla, men skulle inte heller gå runt och kolla med övriga i området om det var ok med dem.

Det här med att bo med grannar tätt inpå är många gånger prövande. Man har olika livsstil och stör lätt varandra utan att man själv förstår det. Själv retar jag mig på att grannen ställer sig och grillar bara några meter från min tvätt som hänger på tork. Det är bara att slänga in i tvättmaskinen igen. Men istället för att bli irriterad frågar jag om de nästa gång kan säga till i förväg så kan jag ta in tvätten innan de sätter på grillen.

Dig skulle jag vilja ha som granne! Och jag lovar, det skulle inte blåsa grillrök på din tvätt =)
  • MåsteHittaPåNågot
    Lady without tattoo skrev 2011-06-27 15:49:37 följande:
    De kanske är irritead över erat grill os?
    Tanken har slagit mig men som jag skrev så försöker vi se till att stå så långt bort från den granne det ev blåser mot. De grillar även själva så det borde inte vara det. Men visst kan det vara så.
  • Lady without tattoo
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 16:05:44 följande:
    Tanken har slagit mig men som jag skrev så försöker vi se till att stå så långt bort från den granne det ev blåser mot. De grillar även själva så det borde inte vara det. Men visst kan det vara så.
    Det är aldrig en persons fel att "två träter" sas
  • MåsteHittaPåNågot
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-06-27 16:00:12 följande:
    Men vad menar du att de ska göra då? När ska de klippa gräset?
    Kanske vänta den stund som det tar för oss att grilla klart och äta? Det är ju inte direkt någon maratongrillning och middag vi snackar om.
  • bananflugekärlek

Men för helvete, hur lättstörd kan man vara. Skita i att klippa för att ni grillar eller för att folk festar för hårt på midsommar? Lägg av.

• MåsteHittaPåNågot
    Lady without tattoo skrev 2011-06-27 16:01:46 följande:
    Och du grillar precis när de skall klippa gräset.Fast du vet att de klipper gräset?
    Nej, jag vet inte 30-60 minuter innan de sätter igång och klippa gräset att de ska göra det. Visste jag det skulle jag vänta. Men om du inte är medveten om det så tar en grill ett tag på sig att bli "grillbar" om man använder kol eller briketter, ca 30 minuter eller mer.

Hur ska jag förutspå att de ska sätta igång och klippa då? Eller menar du att jag ska ta av det jag håller på och grillar, släcka grillen och sedan när de är klara tända grillen igen, vänta tills den blir grillklar och då grilla klart min mat? Eller jag kanske rent av ska gå och fråga dem varje gång jag ska grilla om de har tänkt klippa gräset och när i så fall de förväntas vara klara? Smart tänkt där.
  • Lady without tattoo
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 16:07:12 följande:
    Kanske vänta den stund som det tar för oss att grilla klart och äta? Det är ju inte direkt någon maratongrillning och middag vi snackar om.
    Ni kanske kunde äta senare? El tidigare på dagen? När de klippt klart?
Svar på tråden Gräsklippning!