• MåsteHittaPåNågot

Gräsklippning!

Varför ska alla jämt klippa gräset vid middagstid? Eller tidigt på morgonen?

Kan någon förklara för mig hur man tänker när man alltid sätter igång och klipper mellan 17-19 tiden eller 7-9 tiden på morgonen? Finns det inga andra tider som man kan klippa på? Nu menar jag inte såna som har varit borta och kommer hem och sätter igång utan dem som har gått hemma hela dagen men lik förbannat så ska de dra igång klippningen när de ser att man gör i ordning grillen. Åh, jag blir så irriterad!

Maken berättade även i går när han var ute tidigt med hunden i grannområdet så var det folk som klippte gräs, vaddå hänsyn till att folk sover för att det var midsommarafton kvällen innan? Kan man möjligtvis tänka liiiiiite på andra? Nej, det verkar inte så nej.

Hur är det där ni bor? Är det bara här som folk inte bryr sig?

• Svar på tråden Gräsklippning!
  • Karolinan01
    Lady without tattoo skrev 2011-06-27 05:55:23 följande:
    De kanske störde sig på gitarren?
    Flört
  • FinaAnkon

Det är värre med dem som sätter igång runt 20-tiden tycker jag. 17-19 är ju när man kommit hem från jobb etc. 

• Karolinan01
    Lady without tattoo skrev 2011-06-26 21:25:51 följande:
    Finns alltid de som gnäller när man än klipper.
    Oavsett när man klipper gräset kommer man att störa någon. Det finns de som arbetar treskift, de som arbetar natt och sover på dagtid, de som sover middag osv. Man kan inte ta hänsyn till alla, tyvärr.
  • Gurkburk

Kl 17-19 skulle kunna vara jag och då är jag ändå en person som försöker ta hänsyn, men den tiden skulle det inte slå mig att någon skulle reta sig. I så fall spelar det nog ingen roll när man klipper för man kommer att störa någon på ett eller annat sätt.

Jag undviker att klippa gräset innan kl. 10 på morgonen och efter kl 20 på kvällen. Skulle inte klippa gräset om jag såg att närmaste grannen höll på att grilla, men skulle inte heller gå runt och kolla med övriga i området om det var ok med dem.

Det här med att bo med grannar tätt inpå är många gånger prövande. Man har olika livsstil och stör lätt varandra utan att man själv förstår det. Själv retar jag mig på att grannen ställer sig och grillar bara några meter från min tvätt som hänger på tork. Det är bara att slänga in i tvättmaskinen igen. Men istället för att bli irriterad frågar jag om de nästa gång kan säga till i förväg så kan jag ta in tvätten innan de sätter på grillen.

• MåsteHittaPåNågot
    skorpionen80 skrev 2011-06-26 21:29:28 följande:
    Skvätter gräset in i er grill kan ni kanske flytta den lite längre bort?
    Nu var det väl mest att bensinlukten stör. Vi hade tänkt sitta ute och äta men vi satt oss inne istället. Blev mest irriterad för att det är 3 grannar som väldigt ofta sätter igång just när man har dukat ute och håller på och grillar.
  • MåsteHittaPåNågot
    Tonårsmamman1 skrev 2011-06-26 21:47:12 följande:
    De får väl klippa sin gräsmatta när de vill? Det bestämmer väl inte du?
    Nope, det gör jag inte. Men irriterad blir jag i alla fall. Och då gnällde jag av mig lite här.
  • Lady without tattoo
    MåsteHittaPåNågot skrev 2011-06-27 15:47:50 följande:
    Nu var det väl mest att bensinlukten stör. Vi hade tänkt sitta ute och äta men vi satt oss inne istället. Blev mest irriterad för att det är 3 grannar som väldigt ofta sätter igång just när man har dukat ute och håller på och grillar.
    De kanske är irritead över erat grill os?
    Yrke: Leg pratkvarn
  • MåsteHittaPåNågot
    Safirrosen skrev 2011-06-26 21:58:51 följande:
    En gång drog en granne igång gräsklipparen när vi hade en besökare som satt ute och spelade gitarr.
    Taskigt.
  • MåsteHittaPåNågot
    BymBym skrev 2011-06-26 22:01:24 följande:
    Har man grannar så har man... Finns säkert en del som stör sig på något som vi gör också.
    Jo, det gör det säkert.
  • MåsteHittaPåNågot
    skorpionen80 skrev 2011-06-26 22:21:49 följande:
    Brukar ni verkligen ta en promenad i kvarteret och se vad grannarna har för sig innan ni börjar klippa? Den tanken har aldrig slagit mig... Jag klipper när det passar mig och när jag har tid. Självklart inte mitt i natten, men om det är kl 12 eller 18 spelar ingen roll.
    Det handlar inte om att gå runt och kolla hela kvarteret. Det handlar om, just i detta fall, närmaste grannen drar ut sin gräsklippare ur garaget typ 8 meter från där vi står och grillar och dukar. Kan endast missa det genom att använda skygglappar.  Vi har väldigt små tomter så vi står så gott det går i mitten. Blåser det åt något speciellt håll så ställer vi oss längre bort för att inte grillröken ska blåsa rakt in på dem. Men det är klar, det behöver jag väl inte göra längre. Vi behöver ju inte ta hänsyn heller.
Svar på tråden Gräsklippning!