Fastän jag inte tycker att det är Ok att man min skulle gå på strippklubb, så tycker jag nog ändå att det är OK att han tittar på porr. Fast.... jag vill helst inte veta av att han gör det. Alltså på så sätt att han behöver ju inte lämna fram porrtidningar hemma (fast jag tror inte han köper tidningar heller) eller typ ha nån porrsida som favorit på nätet, lämna prrsidor öppna etc.
Och detta för att, precis som med strippklubben, så är det inte riktigt 100% OK för mig av flertalet olika anledningar. Men visst, han får titta på porr, bara han gör det lite diskret.
Men att gå på strippklubb tycker jag är lite annorlunda. Tror ju nog de flesta har det helt på det klara att det inte är något direkt sexuellt, förutom då ev. lapdance, som förekommer på strippklubbar. Men de facto så går ju männen ändå dit för att titta på nakna kvinnor som gör det bästa för att visa sina behag. Så för mig känns det som att där går min gräns, OK om han vill titta på bilder av hel-/halvnakna kvinnor, eller videos, men att gå titta på en riktig kvinna, nä... där går nog min smärtgräns.
Och visst, jag kan erkänna att en stor del av orsaken till att jag inte är helt OK med att han tittar på porr och helt emot att han går på strippklubb, är ju att jag vet att jag inte är lika "perfekt" som kvinnorna där. Inte lika vältränad, stora bröst, kan dansa, ställer upp på ditten och datten etc. Så vissa kan väl då tycka att problemet helt och hållet ligger hos mig då, att det är JAG som måste göra nåt åt mitt självförtroende och så att han ska kunna få ta nästintill vilka utsvävningar han vill....
Men, inte är det ju så att jag är sjukligt nojig eller annars lider av dåligt självförtroende. Det är bara så att jag inte gillar att bli uppenbart jämförd, typ... Ni fattar vad jag menar va? Och det tycker jag är helt okej! Man måste inte gå med på allt. Där är de ju dendär ömsesidiga respekten också. Lika mycket som jag måste visa respekt mot min man och hans tämligen oskyldiga nöjen, så kan ju han visa lite respekt gentemot mig och kanske avstå från vissa saker eller göra nåt lite mer sällan och/eller mer diskret. Kompromisser helt enkelt