Inlägg från: Joyce89 |Visa alla inlägg
  • Joyce89

    Ensam i Uppsala

    Jag är en tjej på snart 22 år. Jag flyttade till Uppsala för snart 4 år sedan. Jag trivs jätte bra här och allt, men jag är så jävla ensam. Visst, jag har min älskade kille, men inte fan vill han shoppa, dricka kaffe på Cafe eller prova kläder i 3 timmar.. (Okej nu låt det där lite konstigt..) Men ni fattar vad jag menar? En tjejkompis.. En jag kan lita på, vara mig själv med.
    Nu hoppas jag det här inte låter för desperat.. Jag tycker nog kanske själv att det här är lite löjligt.. Men jag vill försöka åtminstone.
    Låt er inte luras av min ålder, jag känner mig äldre och trivs bättre med dom som är äldre än mig. Fast, det är INTE ett "krav." Utan du känner själv vad du tycker och tänker. Jag säger bara hur det som oftas är.
    Jag kan nog vara rätt så barnslig också
    Jag hoppas ju att du som hör av dig bor i Uppsala också, annars skulle det här vara lite meningslöst..

    Föruten om att det generellt är svårt att hitta vänner i en ny stad, så kommer det nog också av att jag är lite blyg. Jag har lite svårt för att låta folk komma in på mig, men det är en helt annan historia.

    Är det så att du som läser det här själv känner dig osäker, (jag skriver det här eftersom du faktisk läser ett inlägg med en "Ensam" som rubrik, och det är inte alltid det beror på att man är ny i en stad.) Så ska du veta att jag är absolut inte en person som dömmer någon.
    Och after all, "dont critisize what you cant understand"

    Mvh  Joyce

  • Svar på tråden Ensam i Uppsala
  • Joyce89

    Hej tjejer! Ja jag finns kvar i Uppsala. Jag har inte loggat in här på ett tag så jag har inte läst eran inlägg förs nu. Kul att någon har hört av sig!

    Ja jag tycker också det är skitsvårt att hitta nya kompisar nu som man är "vuxen" Hur gör man egentligen?! Haha x-D

  • Joyce89
    Life as we know it skrev 2011-07-30 20:48:05 följande:
    Jag bor inte i Uppsala ännu, men är på väg dit..

    Är nyskild och pluggar till sjuksköterska men har väldigt lite gemensamt med mina kursare då alla är unga och bara feeeestar hela tiden..

    Jag är 25, utan barn.. :)
    Jag förstår absolut vad du menar..!  När ska du börja plugga?
  • Joyce89
    Life as we know it skrev 2011-07-30 21:26:56 följande:
    Jag har redan pluggat en termin men bor i Bålsta i dagsläget och har pendlat.. Nu när vi går ifrån varandra vill jag flytta till Uppsala för att slippa 3 timmars bussresa varje dag!

    Meeeen, att hitta boende i Uppsala till terminstart är ju inte direkt lätt..
    Åh herregud, 3 timmar varje dag! Jag förstår dig. Och det är skit svårt att hitta boende här i Uppsala ja. Kan tänka mig att du går igenom en svår period nu också sedan du är nyskild. Rynkar på näsan 
    Vad söker du för boende då?
  • Joyce89
    Life as we know it skrev 2011-07-30 22:37:22 följande:
    Ja, det är ingen höjdare..

    Jag söker allt möjligt.. allt från ett rum, till lägenhet..
    Okej. Det är ju bra hvertfall, att du är öppen för vad som finns här i Uppsala. Då kanske det finns en möjlighet. Har kollat lite på det här med privata som hyr ut rum på nätet och det är ju många som gör just här i Uppsala.

    Annars då? Vad gör du nu om dagen?
  • Joyce89
    Life as we know it skrev 2011-07-30 23:15:23 följande:
    Ja, men det är galet.. Ringer man inte samma sekund som annonsen kommer ut är det kört!

    Just nu har jag lite semester, börjar jobba på måndag igen. Jobbar på ett gruppboende för utvecklingsstörda.. Helt underbart jobb. Dem ger så mycke glädje..

    Vad gör du själv?
    Uch, ja då är det inte så lätt.

    Okej, alltid kul när man trivs med sitt jobb Jag har ju hört många som jobbar med utvecklingsstörda säga att det är ett yrke som värkligen ger dom nåt tillbaks, och så mycke mer än bara ett jobb.
    Har själv jobbat som personlig assistent där jag var hemma hos en massa olika människor. Men just där och då behövde jag bara ett jobb så det var ju inte alls det jag själv ville. Och jag tror nog det var väldigt jobbigt just det där att jag aldrig var fast hos någon, utan hoppade in här och där, oerfaren, ung och dessutom hade jag svårt för all närkontakt dom behövde. Och i bland blev jag även lite "redd" så det var nog inte riktigt min grej.

    Jag har själv semester nu, och det är hur underbart som helst! Har två veckor kvar så nu bare njuter jag
    Jag jobbar som Lokalvårdare åt Uppsala Universitet, och även hos ett företag som heter Acira. Kanske inte ett drömjobb, men jag trivs jätte bra.
  • Joyce89
    I min mage skrev 2011-08-01 11:00:21 följande:
    Tjejer! Vad kul att tråden fick liv :P Kan vi inte ses över en fika på stan ngn dag? :) 
    Det låter ju kul Berätta lite om dig själv då?
Svar på tråden Ensam i Uppsala