Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?
Hej! Jag vill gärna vara med! Kan berätta lite om mig:
Jag är 29, slutade med minipiller i jan 2011 och har efter det bara haft mens en gång (feb). Min gyn sa att jag "antagligen har PCO" men hon var jättekonstig så jag ska till en ny gyn med bra rykte i början av augusti. Då funderar jag på att be om Pergo eller annan medicin för att få igång ÄL.
Jag har också börjat äta D-vitamin och Munkpeppar. Är smal och har mer päronkropp så jag tror inte jag har den typiska PCO-kroppen, lite svårt att veta vad man ska göra då för att få igång mellen! Min syster har också PCO, är lite mulligare än jag, men fick ändå någorlunda regelbunden mens och har två barn idag så vikten verkar inte spela jättestor roll när det handlar om 5 kg hit och dit. Dock har vi båda ätit nyttigt jämt så det är väl alltid bra att man gör...
Jag vill ha ett plus nu!!! Har längtat efter barn i flera år och när man äntligen lyckats övertala sambon så ska man behöva vänta på att få igång äl!! Så tråkigt! Men jag hoppas nu på Pergo och sen testa med blodprov så man verkligen har ÄL och sedan är det väl "bara" att köra! Hoppas också att killens spermier är bra...
Lycka till tjejer!