Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?
I större delen av världen jobbar man mycket med det, men här är det fortfarande syntetiska hormoner som gäller, trots att forskning tydligt visat att man kan få tex cancer av det.En intressant artikel i ämnet är www.dn.se/debatt/svenska-kvinnor-riskerar-bro...
Men den här krämen finns att köpa över nätet även här i Sverige. Jag köper min här whiteday.se/progesteron.html
Man smörjer sig på olika ställen av kroppen med en liten klick 2gånger/dag från ÄL till mens. Om man blir gravid ska man fortsätta smörja sig på ett visst sätt genom hela graviditeten. Forskning har visat att kroppen tar upp progesteron betydligt bättre genom huden än om man tex tar tabletter eller annat. Jag tyckte att jag blev lite bättre redan efter första veckorna jag använde den här krämen, sen har det fortsatt så
När man ammar ska man inte ta den så jag har gjort långa uppehåll när jag ammat men annars har jag använt den i 5 år.Mycket intressant! Hur blev du rekommenderad krämen, var det av en läkare? Vågar man använda den utan diagnos? Du skriver att man ska ha den från ÄL till mens, där spricker det lite för mig då jag inte vet när/om jag har ÄL. Har mens 2-3 ggr om året, ÄL-stickor funkar inte då det nästan alltid visar positivt. Så jag måste antagligen äta Provera el liknande för att få igång mensen, och frågan är då om man kan kombinera Provera med denna kräm..