-
Vad kul att höra att det gick bra! =) Känns det bra att vara igång med sprutorna? Tar du dem på dig själv? Får sprutorna ägget att släppa? Hur lång tid efter att du har slutat med sprutorna kommer du få äl? Har ingen koll alls på det där med sprutor men känner att jag vill veta mer utifall det skulle bli nästa steg för mig också.Firran skrev 2011-08-25 09:12:21 följande:Ja verkligen.. jag testar aldrig längre för har fått positivt fler Ggr utan att det va ägglossning, köpte digitala ... vart ju jätte lurad.. Det gick bra ! Jag började med sprutorna igår !! Så nu är det iaf igång ! : ) Ska tillbaka på kontroll på onsdag ... Hoppas du får positivt idag och att du har äl snart !! -
Jag är på dag 15 och negativt ÄL-test idag igen =(hoppfull idag skrev 2011-08-25 10:38:49 följande:Inget positivt ÄL-test för mig idag heller! Jaja, bara att köra på. Vilken dag är du på Thulan? Jag är på 12 idag, så det är ju fortfarande god chans att Pergon funkar. Hoppas hoppas hoppas.... -
Yes, jag går på Pergo. Min läkaren sa att de flesta på ÄL dag 15-19 och jag tror att det är vanligare med sen ÄL än tidig när man går på Pergo. Hoppas att jag också får utslag runt dag 17. Går du också på Pergo nu? Hur många omgångar har du tagit dem?Tessan1980 skrev 2011-08-25 19:56:13 följande:Thulan: går du på pergo? Jag får ÄL dag 17-18ca på dem. Fullt utslag på sticka dag 17. -
Vi försöker få andra barnet och vi har fått hjälp av Landstinget med utredning och Pergo och eventuellt spolning eller sprutor om Pergo inte fungerar. Har det däremot inte hänt något på 6 månader så får vi göra IVF privat. Så här får man hjälp oavsett hur många barn man har sedan innan. Vi behövde dock ingen hjälp när vi blev gravida första gången.Treasures skrev 2011-08-25 21:15:01 följande:Visst var det några fler här som försöker få andra barnet? Vad gäller i era landsting med behandling? Får ni hjälp inom landstinget eller måste ni gå privat? Där vi bor är allt privat då man redan har barn tillsammans, och den enda privata kliniken som finns är IVF-kliniken och de har inget avtal med landstinget vad gäller detta. Så även behandling med Pergotime kommer att kosta tusentals kronor för oss. Det känns så orättvist att vi som inte lyckas bli gravida på egen hand ska nekas hjälp då man vill ha fler barn än ett. Samtidigt är jag ju otroligt tacksam för hjälpen vi fick första gången. -
Inget utslag på ÄL-stickan idag heller (dag16). Jag testar bara en gång om dagen så jag kanske har missat stegringen. Blir så förvirrad av Äl-testerna när man får svaga streck hela tiden. Fast jag inbillar mig att ÄL är på gång så vi sexar på ändå. Hur ofta har ni sex runt Äl? På kvinnokliniken sa de att varannan dag skulle räcka gott och väl så vi har kört på det.
-
Yes! Äntligen utslag på Äl-stickan idag på dag 17, så borde väl innebära ÄL imorgon eller senast på måndag? =)
-
Tackar, det känns riktigt skönt att få en bekräftelse på att det fungerar=) Jäklar vilken värk jag har i ena äggstocken och brösten. Känns verkligen att något är på g. Det känns inte som att det gör så mycket om det inte tar sig den här månaden, nu när jag iaf vet att Pergo fungerar. Tar det sig så blir jag självklart jätteglad, samtidigt som det skulle vara mysigt med en sommarbebis eftersom jag redan har en liten tjej född i maj. Men som sagt, nu är det bara att köra hår resten av helgen=)
Hur går det för dig? Har du haft ÄL än?Juliii86 skrev 2011-08-27 13:34:07 följande:Grattis Thulan
Gött att du fick utslag till slut! Det är bara köra på!
"När du har påvisat att LH-stegringen har börjat, ska du ha samlag under de närmaste 48 timmarna för att maximera dina möjligheter att bli gravid under den aktuella menstruationscykeln."
Tagen från niomanader.seTack! Håller tummarna att du också får stegring på testerna i helgen!=)hoppfull idag skrev 2011-08-27 21:04:27 följande:Vad skönt Thulan, kör hårt! Håller tummarna för att det tar sig nu! :)
Inget positivt utslag här än, men är bara på dag 14 idag.
Ingen som har BIM snart? Är det någon som varit med i tråden tidigare som livit gravid förresten? -
Jättestort grattis! Va kul med ett + i tråden, hoppas att det snart blir fler=)frida198004 skrev 2011-08-30 07:02:47 följande:Jag har just plussat!!!!! äl+9 till +10 ungefär!!!Jag fick en ganska rejäl värk samma dag som ÄL-testet visade positivt. Dagen efter var värken mildare och höll bara i sig några timmar och jag gissar att det var när värken slutade som ägget släppte. När jag testet positivt så tester jag inge mer sen. Vi sexar på som sjutton dagarna efter utifall jag skulle ha ÄL flera dagar.hoppfull idag skrev 2011-08-29 12:24:21 följande:Gud vad skönt barreliten!! Kört hårt idag och imorgon!
Jag hade också hoppats på positivt utslag idag (dag 16) men icke... Har dock börjat känna lite i nedre delen av magen, som ömmande/molande värk. Dock inget i brösten.
Har sett att flera av er andra fått molande värk, fick ni det samma dag ni fick utslag på ÄL-stickan eller dagen/dagarna innan? Fick ni andra känningar av ÄL? Och en annan fråga, när ni testar ÄL positivt, testar ni dagen efter då eller slutar man testa? Tänker om man skulle få positivt svar flera dagar, så man sexar rätt... -
Hur mår ni tjejer? Har alla i tråden haft ÄL nu och väntar på BIM? Världens längsta väntan. Jag har superont i bröstvårtorna vilken tydligen är ett vanligt tecken på att man haft ÄL. Hur har ni andra tänkt göra med graviditettester, väntar ni till efter BIM och ser om mensen dyker upp eller kommer ni testa innan? Känns som att det är lätt hänt att det kommer gå åt några tester, men jag ska försöka att ha is i magen och vänta till BIM om jag inte har några tydliga gravsymtom.
-
Då kan jag sätta allt jag äger på att ÄL är på G för dig=) Jag kände heller inget i brösten, bara molande värk och ökade flytningar. Kan du inte testa senare ikväll? Och min läkare sa att alla kvinnor får inte utslag på ÄL-stickor men att de har en perfekt ägglossning ändå, det är tydligen jättevanligt!hoppfull idag skrev 2011-08-31 10:17:56 följande:Hej tjejer, hur mår ni?!
Gjorde precis ett Clearblue ÄL-test och det var tyvärr negativt...
Är på dag 18 idag. Har molande värk i magen och mer flytningar, fast känner inget i brösten. Vet inte om något är på gång. När min cykel var mer regelbunden var den på 38 dagar, så jag hoppas att jag fortfarande har några dagar på mig att få ÄL.
Jag har bokat en tid hos en känd akupunktör här i Stockholm. Vet inte om sånt hjälper men jag tänkte att det kan vara värt ett försök! Jag ska dit på tisdag nästa vecka, kan skriva här sen hur det gick.
Kom precis hem från en anställningsintervju och jag hoppas verkligen att jag får jobbet. Jag har tänk efter lite och jag hoppas nästan att det inte tar sig den här månaden. För om jag skulle få det här jobbet med starttid 1 oktober så kommer jag inte hinna höja min föräldrapenning utan kommer att få leva med lägsta igen, och det är inte kul! Man måste ju ha jobbat i 8mån, alltså till 1 juni blir det för mig och om det skulle bli ett + så är BF ca 20 maj, så missar en höjning av föräldrapenningen med någon vecka. Det känns lite surt. Självklart blir jag glad för ett + men om jag hade tänkt lite mer praktiskt innan så hade det varit bättre att vänta en månad. Men nu är det som det är=)
Vad jobbar ni andra med förresten?