• Anonym

Min sambo spelar data-spel hela nätterna......

Jag/ vi har ett problem i vårt förhållande, min sambo har blivit helt beroende av ett spel som heter world of warcraft.... kallas för wow... I början så spelade han inte så mycket men det blir mer och mer. Han jobbar bara kvällar, slutar jobbet kl. 1 och sedan spelar han till morgonen... Är det någon annan som har samma problem??

• Svar på tråden Min sambo spelar data-spel hela nätterna......
  • Anonym

så gjorde mitt ex när han ville att jag skulle tröttna på honom...

• Anonym (frågvis)

på vilket sätt är det problem? Spelar han hela dagarna också eller? När sover han? Han kanske spelar för att varva ner å jobbet , var min ena tanke. Men jag vet ju inte hur mycket han spelar?

• Anonym (frågvis)

varva ner efter jobbet ska det stå.

• Nemosen

om man säger såhär... om du slutar kl 4 på dagarna.. åker du direkt hem o sover då? antagligen inte så varför ska han göra de?

• Anonym

Min kille fastnar på poker men menar inget med det. Behöver bara koppla av och glömmer tiden.

• Teskedsgumman83

Var nog lite inne på Nemosens tankar där, det är väll inte hela världen om han slappar framför datorn några timmar på natten efter jobbet? Ni sover väll ändå?

• Anonym

Jag tror inte han vill att jag ska tröttna på honom...... Så känns det inte i alla fall.
    Jo, han spelar nog för att varva ner men behöver man varva ner till 9 på morgonen.. Det är helt klart ett beroende..

• Nemosen

vad säger han när du pratar me honom om de?

• Anonym

jag hade inte startat denna tråden om han bara spelade några timmar efter jobbet... jag förstår att han måste varva ner, det gör alla människor. Men hela hans sociala liv försvinner eftersom han sover tills han börjar jobba kl. 16....

• Teskedsgumman83

Alltså, jag kan sitta i timmar framför datorn här på FL och så vidare efter jobbet, min sambo spelar också WoW och kan sitta några timmar, men det är ju hans stora intresse så mig stör det inte, inget annat blir lidande, varken hund,städning,matlagning,pluggande så för oss blir det ju inget problem. Men är det något som blir lidande under den tiden undrar jag? Eller sköter han de han ska annars på dagarna, och umgås med dig så ser jag inget problem i att han sitter ett par tim, WoW är ju ett sådantspel som tar lång tid och man kan inte alltid gå ifrån närsomhelst.

Svar på tråden Min sambo spelar data-spel hela nätterna......