Favoriträtt UK?
Ni som bor i UK - vilken är er favoriträtt? Alltså en rätt som inte är så vanlig i Sverige, t.ex shepards pie, cottage pie, mice & tatties, haggis? :p Skulle vara så kul att höra (och kanske få lite inspiration haha).
Ni som bor i UK - vilken är er favoriträtt? Alltså en rätt som inte är så vanlig i Sverige, t.ex shepards pie, cottage pie, mice & tatties, haggis? :p Skulle vara så kul att höra (och kanske få lite inspiration haha).
Någonting som jag blev extra sugen på nu under graviditeten ärt salt n vinegar crips.. Svenskar har svårt med den smaken..
Någon som vet om de fortfarande säljer baked potato n butter crips på marks and sparks? (m&s)
Salt och vinäger chips, guuuuud vad jag älskar engelska salt och vinäger chips!

Oj oj oj... det finns så mycket jag saknar efter mina år i england.
*Crisp buttie (med chips alltså) är ju fantastiskt gott, brukar fortfarande äta såna hemma till tjejens fasa.
*Bangers and mash! Läskigt gott med en Bisto gravy till och ärtor.
* Deepfried sausage!!! En chipshop rätt jag upptäckte allt för sent (eller mitt hjärta är nog tacksam att jag inte upptäckte det tidigare)
* Sausage på toast med lök, HP och Ketchup. Så enkelt och så gott. Helst skulle det vara Tescos butchers choice tomat korv... eller den lokala slaktarens. varje gång jag är i stockholm så bunkrar jag upp svindyr fryst sausage från english shop.
* Roast potatoes och lammstek med rosmarin. Gaaaaaaaahhhhh vad gott... Jag är ju lite av ett proffs på att laga roast potatoes numera.
Jag måste säga att det brittiska köket har ett onödigt dåligt rykte, för det finns väldigt mycket god mat.
Åh - hade glömt att ägg o chips räknas som en maträtt 
Kan flika in att friterad Mars är sjukt gott!
Bodde i Carlisle flera år och chipshopparna där hade mars på menyn.
Sött och gott...
krispig frityr utanpå och varm rinnig choklad innuti.
När jag bodde i UK var knickerbocker glory- glass med en massa smarr i ett högt glas en klar favorit *drömmer*