Favoriträtt UK?
Ni som bor i UK - vilken är er favoriträtt? Alltså en rätt som inte är så vanlig i Sverige, t.ex shepards pie, cottage pie, mice & tatties, haggis? :p Skulle vara så kul att höra (och kanske få lite inspiration haha).
Ni som bor i UK - vilken är er favoriträtt? Alltså en rätt som inte är så vanlig i Sverige, t.ex shepards pie, cottage pie, mice & tatties, haggis? :p Skulle vara så kul att höra (och kanske få lite inspiration haha).
Alltså, jag har aldrig gillat sausage rolls något vidare - torra tycker jag. Men så idag skulle vi ha picnic och av någon outgrundlig anledning beslöt jag mig för att göra egna sausage rolls. De blev jättegoda faktiskt !
Så det finns kanske hopp för scotch eggs också om man gör dem själv? Nån som provat?
Nja....sausage rolls och scotch eggs har jag aldrig forstatt mig pa - ingen smaksensation precis....
Cottage pie (hemmagjord) ar ytterligare en favorit som jag gor ofta!
Fy sjutton vad jag saknar att handla på tesco nu. Eller morrisons också för den delen.
stuffing..... glöm för guds skull inte bort stuffingen xD
galaxy räknas inte som mat men åååhhh den e så god. almond crossiants^^ angel cake :p
tiger rolls från asda! asdas jalapeno filling:p
kan nog rabbla upp halva affären finns en massa som jag riktigt hatade innan jag åkte dig som jag sen kom att börja älska...som haslet... eller deras för smakade och grilade kyckling bitar... jag börjar bli hungrig :s
Jag bor inte i Storbrittanien men jag varit på en del semestrar där och jag älskar det mesta man kan äta där men det är kanske inte så konstigt när jag gillar matiga och mastiga rätter även ur svensk husmanskost. Fish and Chips med mushy peas och vinäger, Sunday roast och yorkshirepudding, äääälskar korven, köper sådan på delikatessaffär för 100 kr paketet i Sverige och det är värt det, i England kan man köpa bättre på vanliga affärer ändå. Bacon är jättegott och det finns massor med fler sorter. Gillar den indiska maten och gärna lamm också. Det finns verkligen kvalitetsmat om man vill ha det även om det finns mycket skit också, mer än i Sverige. Jag gillar de flesta deserter jag provat i UK också.
Däremot är jag inte jätteförtjust i chips till pizza och har aldrig provat de där mackorna med chips/crisps i men det låter inte som något jag skulle asgilla direkt. Haggis har jag aldrig ätit men det går säkert ned och friterad marsbar har jag lovat mig själv att prova när jag stöter på det.
Marks & Spencers Haggis, den är god den!!
Har Tesco kvar sin Butchers choice Tomato korv? Den är utan tvekan den godaste korven som man kan köpa i en vanlig matvaruafär.