• Millan83

Vad äter ni till blodpudding?

Jag vänder mig till er som faktiskt äter blodpudding och frågar vad ni äter och dricker till!?

Det finns så många olika "skolor" runt om i landet och ni får därför gärna skriva varifrån ni kommer också! 

Himla spännande! 

• Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?
  • MattssonE

bacon, lingonsylt och ett stort glas apeilsinjuice då jag hört att c-vitaminer blandat med järn är en bra kominationb! :)

• WPmamman

Min pappa har bara lingonsylt till. Jag föredrar surkål, upptäckte under en graviditet att jag var sugen på blodbudding och surkål och så har jag fortsatt att äta det sen.

• SötaSarah

Lingonsylt, keso och rivna morötter! Bacon funkar också dock brukar jag sällan ha det. Drack mjölk till förr men dricker mest vatten till maten nu (eller citronvatten oftast) så det blir det här också.

• kg8

Allra helst stekt potatis, bacon, stekt ägg och lingonsylt. Ibland byts stekpotatisen ut mot råraka

• pipon

Alltså, om man äter vitkål till sin blodpudding kan man visst dricka mjölk till. Vitkålens c-vitamin gör att man tar upp järnet i blodpuddingen lättare och mjölken gör att smaklökarna inte avlider som de hade gjort om man druckit juice. Och även om man inte äter kålen får man i sig en stor dos järn ändå, trots mjölken.

• humma

Jag vill ha vitkål, bacon och rårörda lingon.
    Maken vill ha vispad grädde(!) och rårörda lingon. Urk, tycker jag.

• Baramariia

Uppvuxen med lingonsylt, men på senare dar har jag gått från lingon till hallonsylt.
     Konstig blandning, jag vet men de e faktiskt gott!

• sri

Väldigt många som äter bacon i hop me blodpuddingen, de var näot nytt för mig, men varför inte... själv äter jag stekt potatis och lingon till min pudding.

• eywa

Åt det igår.
    Bacon o vitkål/morotsallad till.
    Lingon eller äppelmos.
    Apelsinjuice är bäst, tar upp järnet mer i blodpuddingen.

• Milla10

Lingonsylt, en rejäl klick smör/margarin och apelsinjouice. Vitkålsallad med lingonsylt funkar också. =) Mums vad sugen jag blev på blodpudding!

Charlie 101008
Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?