• Millan83

Vad äter ni till blodpudding?

Jag vänder mig till er som faktiskt äter blodpudding och frågar vad ni äter och dricker till!?

Det finns så många olika "skolor" runt om i landet och ni får därför gärna skriva varifrån ni kommer också! 

Himla spännande! 

• Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?
  • PerG
    Nightswimmer skrev 2011-07-16 17:57:15 följande:
    Med lingonsylt och bacon ska det vara! Fläsk är visserligen gott, men inte till blodpudding. Då vill jag hellre ha lite halvsladdrigt bacon... (Egentligen är det ju godast med knaperstekt, men mamma gjorde det alltid sladdrigt, så till blodpudding är det fortfarande så jag föredrar det!) Strimlad vitkål blandad med rivna morötter till är också gott!

Det där med att man får potatisbullar TILL blodpuddingen i skolan är väl ändå ett missförstånd? Jag har alltid fattat det som att det var ett alternativ, till de elever som inte tyckte om eller av annan anledning inte åt blodpudding?
    Ja, potatisbullarna var väl ett alternativ, men eftersom det bara var i skolan som jag åt blodpudding (vi åt det aldrig hemma) så blev det helt enkelt så jag ville äta det. Tills jag provade med fläsk.... ;)
  • Muminstjej

Lingonsylt.
    Men sambon vill gärna ha stekt ägg till också.

• Eleator

Äter inte blodpudding, men om jag skulle göra det skulle det vara med rårörda lingon.

• Satine87

Hallonsylt Skrattande Dricker oftast mjölk till... 

Ngn gång ibland bacon och bechamelsås istället 

*BF 26/9-11*
Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?