• Millan83

Vad äter ni till blodpudding?

Jag vänder mig till er som faktiskt äter blodpudding och frågar vad ni äter och dricker till!?

Det finns så många olika "skolor" runt om i landet och ni får därför gärna skriva varifrån ni kommer också! 

Himla spännande! 

• Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?
  • Mirris
    Det här är min sons ÄLSKLINGSRÄTT!!
    Han äter det med bacon, lingonsylt och mjölk.. och då äter han minst ett halvt paket. VERKLIGEN älskar det.
  • Sodaspring

Med bacon, vitkål blandat med lingonsylt och keso med apelsinklyftor i.
    När jag växte upp åt vi bacon och rårörda lingon till.
    Bor i stockholms län

ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღ
  • Silvera

Vaaaaa???? Ingen som har flytande vispgrädde till? Det som är så gott!!!

Fick lära mig av min gamla chef att äta bacon till, och det är himla gott, och så lärde jag henne äta med vispgrädde!

Har gärna rivna morötter eller vitkål till,och juice, vatten eller mjölk att dricka. 

Kan ibland ta ett stekt ägg till också, men då har jag inte grädde till.  

• Mirris
    Silvera skrev 2011-07-16 20:28:35 följande:

Fick lära mig av min gamla chef att äta bacon till, och det är himla gott, och så lärde jag henne äta med vispgrädde!

Har gärna rivna morötter eller vitkål till,och juice, vatten eller mjölk att dricka. 

Grädde hade mormor o morfar till... men det låter inte så gott, har aldrig provat.. får göra det
  • Silvera
    Silvera skrev 2011-07-16 20:28:35 följande:

Tror att jag är van vid vispgrädden, eftersom mina föräldrar alltid kokade blodpuddingen i mjölk eller grädde för att den skulle bli "mildare", när jag var liten. Å sedan så fortsatte de servera den med vispgrädde. 
  • Sephrenia89

Bacon och lingonsylt, dricker vatten till.

• Silvera

Flytande vispgrädde blir liksom som en sås, och hälls direkt på blodpuddingen när den ligger på tallriken. Å så rör man ned lingonsylten...mums!

• holy shit

Äter blodpudding sällan, men serverar det med knaperstekt bacon, lingonsylt och en skvätt grädde. Är från Stockholm, men har lärt mig att ha grädde till av min mormor som kommer från Österegötland. Dricker juice till för att främja järnupptaget.

• Agneta

Om ni dricker mjölk till uppskattar ni inte järnet som gud skänkt er genom blodet han offrat till mänskligheten!!!

Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?